چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

یک ماه فرصت برای نذر کتاب

چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب: 329528
طرح نذر کتاب که امسال گسترده‌تر از گذشته و با استقبال ناشران بیشتری برگزار شد، تا پایان ماه صفر ادامه دارد و هم ناشران هم نویسندگان و هم خیران تا پایان این ماه فرصت دارند به این طرح بپیوندند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، ۳ سال است که از آغاز طرح نذر کتاب می‌گذرد، ‌طرحی که با دو ناشر و از میدان هفتم تیر شروع شد و کم کم صاحب ستاد و اعضای بیشتری شد که در کنار نذری‌هایی که در ماه‌های محرم و صفر می‌دهند،‌کتاب هم نذر کنند. کتاب‌هایی که به این طرح رسیده‌اند معمولا کتاب‌هایی در موضوع‌های دینی یا در موضوع عاشورا هستند تا عزاداران امام حسین (ع) علاوه بر شرکت در این مجالس کتاب هم بخوانند.

این طرح که امسال گسترده‌تر از گذشته و با استقبال ناشران بیشتری برگزار شد، تا پایان ماه صفر ادامه دارد و هم ناشران هم نویسندگان و هم خیران تا پایان این ماه قمری فرصت دارند به این طرح بپیوندند.

این طرح در ۵ مرحله انجام می‌شود.

مرحله اول: ارائه کتاب توسط ناشران و مولفان کتاب‌های عاشورایی

۱- ناشران و مؤلفان عاشورایی، می‌توانند آثاری که تمایل دارند در این طرح شرکت داده شود با تخفیف ۵۰ درصد در اختیار ستاد نذر کتاب قرار دهند.

۲ - ستاد نذر کتاب پس از بررسی نمونه‌های تحویلی، آثار تایید شده را وارد چرخه نذر کتاب می‌کند و آثار تایید نشده را باز می‌گرداند.

۳ - خرید امانی آثار تایید شده توسط ستاد نذر کتاب از ناشران و مولفان

۴ - پس از اتمام طرح با ناشران بر اساس میزان فروش تسویه خواهد شد.



مرحله دوم: انتخاب کتاب توسط خیران علاقه‌مند

۱ - خیران کتاب مورد نظرشان را از میان آثار ارائه شده انتخاب می‌کنند

۲ - فرم مشخصات افراد خیر شرکت کننده در طرح، تکمیل می‌شود.

۳ - خیران ۵۰ درصد هزینه پشت جلد کتاب‌های انتخابی را می‌پردازند.

۴ - خیران فرم صفحه آخر کتاب را تکمیل می‌کنند.

نکته مهم این است که کتاب‌های خریداری شده به شکل زیر در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد:

الف: کتاب‌ها را خود خیران در اختیار علاقمندان قرار می‌دهند

ب: کتاب‌های توسط برگزار کنندگان طرح نذر کتاب در اختیار عمومی مردم قرار می‌گیرد



مرحله سوم: ارائه کتاب به صورت نذری به عموم مردم

۱- مردم علاقمند به فرهنگ عاشورا، کتاب مورد نظر را از میان آثار ارایه شده انتخاب می‌کنند.

۲ - افراد پس از مطالعه کتاب و ثبت نظر خود در صفحه آخر، آن را در محل‌های عمومی مثل مدارس، مساجد، کتابخانه‌ها، فرهنگسراها، هیات‌های مذهبی، ایستگاه‌های مترو و اتوبوس، دانشگاه‌ها و ... برای مطالعه نفر بعدی جا می‌گذارند.

۳- پنجمین نفری که کتاب را بخواند صاحب کتاب خواهد شد.

حاجی آبادی مدیر انتشارات هزاره ققنوس در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات فارس، درباره میزان موفقیت این طرح در سال جاری و در ماه محرم گفت: استقبال از طرح نذر کتاب امسال نسبت به سال‌های گذشته بسیار بیشتر بود. اکثر رسانه‌ها به این مساله پرداختند و ناشران و سازمان‌های مختلفی به این طرح ملحق شدند.

وی افزود: ما ۳ سال پیش نذر کتاب را با دو ناشر شروع کردیم اما خوشبختانه تعداد این ناشران در محرم امسال به ۲۰ نشر رسید و تعداد عنوان کتاب‌های نذری هم به ۱۲۰ عنوان رسیده است.

مبتکر طرح نذر کتاب اظهار داشت: آخرین نشری که به این طرح پیوست،‌نشر شاهد بود که ۵۰۰ جلد کتاب را به صورت کاملا نذری و با پرداخت همه هزینه‌ها در اختیار ستاد نظر کتاب قرار داده است.

لیست کتاب‌های نذر شده در این طرح در اینجا قابل مشاهده است. علاقه مندان برای شرکت در این طرح می‌توانند با تلفن ستاد نذر کتاب با شماره ۸۸۳۱۷۸۳۲ تماس بگیرند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *