شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱۹
۳۹
روشنگری مهم نادران درباره شیوه آزادشدن پول‌های ایران؛

خروج مقادیر قابل توجهی ارز با چمدان از کشور با نظارت بانک مرکزی/ توقیف یکی از محموله‌ها

دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب: 409123
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه در ماه‌های اخیر مقادیر قابل توجهی ارز بانک مرکزی طی محموله‌ای چمدانی از کشور خارج شده است، گفت: این ارزها همان ارزهای آزاد شده از توافقنامه ژنو است.
خروج مقادیر قابل توجهی ارز با چمدان از کشور با نظارت بانک مرکزی/ توقیف یکی از محموله‌ها
به گزارش جهان، الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس در ابتدای جلسه علنی عصر امروز پارلمان در تذکری شفاهی اظهار داشت: اخیرا گزارشی دریافت کردیم که نشان می‌دهد ظرف ماه‌های اخیر مقادیری قابل توجهی از ارزهای بانک مرکزی طی چند محموله چمدان اسکناس ارزی که عمدتا درهم بوده‌اند، از میادین رسمی و با تایید بانک مرکزی از کشور خارج شده‌اند.

وی ادامه داد: یکی از این محموله‌ها با دستور دادستان تهران در فرودگاه توقیف و عودت شده است که برای آنها پرونده قضایی تشکیل شده است و گفته می‌شود این ارزها همان ارزهای آزاد شده از توافقنامه ژنو است. آمریکایی‌ها علی‌رغم تعهد کلی در آزادسازی چند میلیارد دلار از منابع ارزی کشور در مرحله اقدام، به رسم دیرینه خوی آمریکایی خود، از دادن ولو یک دلار به دولت استنکاف کرده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: آنها گفته‌اند که شما همچنان تحریم دلار هستید و ما فقط می‌توانیم معادل آن پول را در یک کشور ثالث به پول آن کشور به شما تحویل دهیم. آنگاه معادل این مبلغ به ارز یکی از کشورهای منطقه تبدیل و تحویل و در همین مرحله اول نرخ تسعیر ارز، هزینه قابل توجهی علیه ما به جیب آن کشور واریز شده است.

نادران برهمین اساس تصریح کرد: در مرحله دوم بخشی از این ارزها با پرداخت هزینه تسعیری تبدیل به دلار و سپس وارد کشور شده و بخش دیگر هم به کشور دیگری رفته است و مجددا در آن کشور گفته‌اند چون شما هنوز از نظر سیستم بانکی تحریم هستید، لذا این ارزها را فقط می‌توانید به تهران ببرید و حتی حق نگهداری یک درهم را هم در این کشور ندارید و ظاهرا بانک مرکزی تصمیم می‌گیرد مجددا این ارزها را از طریق برخی افراد خاص از کشور خارج کند و به همان کشور اول برگرداند که در این رابطه چند ملاحظه وجود دارد.

وی در این باره گفت: نخست اینکه اصل موضوع انتقال منابع آزادشده از محل توافق ژنو به صورت اسکناس درهمی به ایران با وجود نیازهای ارزی کشور در خارج بالاخص کشور امارات نیازمند بررسی و فاقد توجیه و منطق اقتصادی است پس سوال اینجاست که چرا اساسا فلان توافقی صورت گرفته و ما پذیرفته‌ایم که این پول‌ها را آن هم به صورت غیردلاری وارد کشور کنیم تا مجبور باشیم با مکانیسم غیررسمی و پرداخت هزینه و ریسک به خارج از کشور منتقل کنیم.

نماینده مردم تهران ادامه داد: دوم اینکه از آنجایی که ورود هرگونه اسکناس ارزی به دلیل شرایط تحریم به داخل کشور دارای هزینه‌های کلان و قابل توجهی است و با توجه به اینکه درهم اسکناس معتبر و با ارزش و با ثبات در مقابل سایر ارزها است، حال که وارد کشور شده است، چه ضرورتی دارد که مجدداً همین منابع درهمی از کشور خارج شود.

به گزارش تسنیم، نادران در مورد نکته سوم نیز تصریح کرد: بار دیگر اثبات شد که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند و در مقابل تعهدات مکتوب، عینی و جزئی خود در آزادسازی ۷ میلیارد دلار و ماهی ۷۰۰ میلیون دلار در تمدید توافقنامه موقت ژنو هم پایبند نبوده و به دنبال تحقیر ملت ایران هستند لذا چگونه می‌توان به اینها اعتماد کرد که در توافق بلندمدت به کلی و جزیی اکتفا کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خوب که چی؟اگه میتونید جلوش وایسید و...
همین پیگیری یعنی دنبال ایستادن ایستادگی وجلوگیری دست اینا نیست
شما هم حواست به نظراتت باشه
فرشته
... همه چیز را میداند
United States
آقای روحانی لااقل یه کم کمتر بگه ما فتح الفتوح کردیم
دلار چی داره که باز اونا اومدن دلار رو واس ما تحریم کردن .. خخ .. جیب خالی پز عالی
Iran, Islamic Republic of
باشه بهشون میگم
ضمناً سال96 دیگه راحت میشیم
محسن
Iran, Islamic Republic of
اگه بخواهید جلوش وایستید باید استیضاحش کنید و از کار برکنارش کنید. اونوقت خواهند گفت که داشتیم تحریم هارو بر می داشتیم که یک عده ای اومدند و نگذاشتند! باید گذاشت...ندونم کاریها و تدابیر بی تدبیریشون در بیاد بعد خودشون خود به خود کنار خواهند رفت!
Romania
اگه واقعاً درست باشه، يك رسوايي فاجعه بار در حد رسوايي‌هاي تاريخي جهان رخ داده.
يادمون نرفته كه اينها چقدر احمدي‌نژاد رو به خاطر طرحاش و نحوه‌ي اجرا مسخره ميكردن، بعد اونوقت خودشون اين كار بچگانه رو انجام مي‌دن.
Iran, Islamic Republic of
بابا اینا اصلا با احمدی نژاد قابل مقایسه نیستند!
جان پدرتون دعوای احمدی نژادی رو بذارید کنار. آقا اون دیگه رفته و دیگه برنمی گرده و نباید هم بر گرده. حال هم منشا خدمت بودن و هم منشا ....
...رئیس کل بانک مرکزی به صراحت گفته در راستای اهداف نظام وتنظیم بازار بوده تحریم اجازه نمی دهد این ارز بین بانکی نقل وانتقال یابد؟!
بسيجى مسجد سيدالساجدين :
اولاً بچگانه خير ،. شيطنت آميزه !
دوما دعا كنيم خداوند ، ناسپاسيمان را ببخشد و هر زود تر
اين كشور را از شر منافقين جديد نجات دهد !!!!
كه صبرمان بسر امده ،،،،
Iran, Islamic Republic of
می دانید توافقنامه ژنو یعنی چه یعنی پیروزی ملت بزرگ ایران در برابر قدرتهای بزرگ جهان!!!
Iran, Islamic Republic of
خیلی باحال بود- کلی خندیدم
گوگولی
در این بین حق و حساب...
....باید در مورد ش تحقیق کرد
ببین جهان نیوزی ها .... اول جمله را برمی دارند واخرش می ارند
رشید
امریکا از نظر سیاسی یعنی اسرائیل و طبق دستورات صهیونیستها عمل میکند لذا نه قول و نه تعهد نه شفاهی ونه کتبی آنها بی ارزش است انچه انها به ان عادت کرده اند زورگویی فریبکاری و تحقیر و خود یزرگ بینی است هرکه تا حالا اینو نفهمیده برود مشکلش را یه جوری حل بکند .
Mellat
United Kingdom
... فکر نمی کنی وقتی اقتصاد !!!!؟ کشور بلوکه است ، باید برای واردات ... پول نقد خارج شود؟...؟
ایرانی فدایی علی(ع)
Iran, Islamic Republic of
شماهام که مسخرشو در اوردید،شدین شتر مرغ!!! میگیم این چه کاریه؟ میگید تحریمیم، میگیم مذاکره با شیطان غلطه،میگید تعظیمه قدرتهای جهانی در مقابل ایران!!!!!!
Indonesia
با حرفت موافقم و می دانم درست است اما می خواهم بگویم دولتی که الان میاید و می گوید در دوره قبلی ارز خارج کردند و بابک زنجانی را بی آبرو کرده که چرا پول نفتی که فروخته را نتوانتسه به ایران وارد کند و با این پرونده مضحک همه راه های دور زدن تحریم ها را به امریکا گرا داده نمی تواند و نباید این کار را می کرد
دم خروس
این همه ذوق زدگی روحانی و حامیانش از باز پس گیری مقداری از پول خودمون در توافق ژنو همین بود ؟؟؟؟؟؟ که با ذلت و قاچاقی این پولها رو باید تبدیل و وارد کشور بکنیم ؟؟؟؟ روحانی حتی نتونسته کرامت دولت خودش رو حفظ کنه پس چطور می خواست کرامت پاسپورتهای ایرانی رو برگردونه ؟؟؟؟؟؟ سوتیهای این دولت تموم شدنی نیست . معجزه ها یکی یکی دارن خودشونو نشون میدن !!!!!!!!!!!!!!!!
خوب است که شما این مشکلات و دردسرها را می بینید بعد مخالف مذاکره هم هستید کشور با این وضع فلاکتبار باید اداره شود و پول خودش را با چمدان اینطرف و آنطرف ببرد همین مشکلات است که دولت را مجبور کرده تا با تمام قوا بدنبال مذاکره و رفع تحریم ها باشد بنابر این باید همه از دولت حمایت کنند و مذاکرات هم به سمت توافق و رفع تحریم ها برود و کشورمان بتواند نفس راحتی بکشد .
Norway
... .مشکل کشور ما بعضی از ادمای .. هستند ...
سیدمهدی
United Kingdom
مشکل این است که شما اصل مسئله رو متوجه نشده اید. فرض کنید با اینها به توافق برسیم. از توافق قبلی (ژنو) چقدر از طرف اونها عمل شده که حالا دوباره یک توافق دیگه با کلی تعهد و الزامات برای ما و کلی امتیازات نقد برای اونها منعقد بشه. آیا به هیچکدام از تعهدات توافق ژنو پایبند ماندند؟ برادر یا خواهر عزیز لطفا دقت نظر داشته باش. انسان عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود. وگرنه هر ایرانی وطن دوستی علاقه دارد که این وضعیت خاتمه پیدا کند اما راه حل این مشکل توافق دیگری با این بد عهدها نیست. یاسر عرفات یک خروار توافق با این خبیثها داشت ولی به هیچکدام عمل نکردند و عاقبت هم مسمومش کردند.
ایرانی
مجید جان مذاکره با چه کشوری ؟؟؟؟!!! اصلا چرا مذاکره مگر ایران چه کار کرده که باید تحریم بشه تمام برنامه هسته ای ایران قانونیه و این رو خودشون هم میدونند تنها راه مبارزه با این جهان خواران اتحاد اتحاد واتحاداست در این صورت اینها دست برمیدارند !!! آره مجید جان !!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
خیلی ساده لوحانه است که فکر میکنی الان امریکا میاد و تحریم ها رو برمیداره تا تو نفس بکشی تا سرنوشتت رو شبیه سوریه و عراق و اوکراین نکنه دست بردار نیست جناب.........
Iran, Islamic Republic of
خجالت بكش جهان نيوز
ماهان
United States
اقای نادران شما جانباز جنگ تحمیلی هستی
برادر من همین حرف ها رو میزنی به دولت جناب سرهنگ روحانی برمیخوره میگه عقل سالم در بدن سالم
نمی دونی انتقاد ممنوعه؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
در زمان احمدی نژاد هم برای دور زدن تحریم با چمدان ارز را وارد میکردند پس دیگر چرا توافق ژنو کردند؟
حالم داره به هم می خوره ...
نادران مچکریم
درود بر نماینده اصولگرای شجاع آزاده تهران...پس آقای مطهری جیکش در نمیاد.
م
United Kingdom
اون پیاده روی دو نفره بخاطر احتمال تحکم دشمن دیرینه و دریافت چنین پیامدهایی دون شان عزت مردم ایران مورد اعتراض بود و نه بخاطر یک پیاده روی معمولی
الهم اشف کل مریض بالاخص مرض کدخدا نگری
حسینی پور
ظاهرا نظریه توافق هسته ای به هرقیمت تا اصلاح طلبان در مجلس بعدی موفق شوند درست از آب در آمد
کلا همه چیز به هر قیمتی . حتی افتتاح طرحهای دولت قبلی
ای روحانی ما از دست این توافق های تو باید چیکار کنیم؟
Romania
این دفعه چه کس به ملت / شهدا / جانبازان و خانواده های آنان و اما شهدا خیانت کرد؟ بوی اختلاس میآید همی