جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

اعلام جزئیات آزمون دستیاری پزشکی ۹۴

دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب: 419726
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور گفت: چهل و دومین دوره آزمون دستیاری پزشکی پنجشنبه برگزار می‌شود، ۱۴ هزار و ۸۶۳ نفر در این آزمون شرکت می‌کنند و حدود ۲۷۰۰ نفر قبول می‌شوند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمد حسین پورکاظمی در مورد برگزاری چهل و دومین آزمون دستیاری پزشکی گفت: این آزمون که دوره چهل و دوم خود را می‌گذراند روز پنج‌شنبه برگزار می‌شود. ثبت نام در این آزمون از ۱۰ دی‌ سال گذشته آغاز و تا بیستم همان ماه ادامه یافته و از ۲۳ دی‌ تا ۲۶ دی‌ نیز تمدید شده است.

وی ادامه داد: در نهایت ۱۴ هزار و ۸۶۳ نفر در این آزمون ثبت نام کرده‌اند. شرط شرکت در آزمون دستیاری این است که حتماً باید داوطلبان پزشک باشند، از این تعداد ۷ هزار و ۴۹۷ نفر مرد و ۷ هزار و ۳۶۶ نفر زن هستند.

پورکاظمی گفت: از امروز کد رهگیری داده می‌شود و داوطلبان می‌توانند کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

وی ادامه داد: در صورت بروز مشکل داوطلبان می‌توانند در محل آزمون مشکلات کارت خود را برطرف کنند. همچنین یک راهنمای انتخاب رشته به آنها داده شده است.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور گفت: در این دوره از آزمون سوالات از سراسر کشور و حتی دانشگاه آزاد جمع‌آوری شده و ۱۷ آزمون مختلف در آن گنجانده شده است، در مجموع ۲۰۰ سوال دارد که نمره منفی برای آن محاسبه می‌شود و حد نصاب نیز ۱۵۰ است.

پورکاظمی افزود: سال گذشته تعداد شرکت کنندگان حدود ۱۶ هزار نفر بودند که ۶ هزار و ۶۰۰ نفر حدنصاب را کسب کردند.

وی افزود: در پورتال وزارت بهداشت و بر روی سایت سنجش کلید اولیه گذاشته می‌شود و داوطلبان می‌توانند از ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۱۳ اردیبهشت سوالات را نقد کنند و مهلت اعتراض به سوالات بین ۱۳ تا ۱۶ اردیبهشت خواهد بود.

وی تصریح کرد: اطلاعات به دست آمده از اعتراض به سوالات در ۱۶ اردیبهشت پرینت گرفته شده و به اساتید داده می‌شود.

وی گفت: کلید نهایی چهل و دومین آزمون دستیاری ۲۳ اردیبهشت روی سایت سنجش قرار می‌گیرد و اعلام نتیجه اولیه ۲۸ اردیبهشت اعلام خواهد شد.

پورکاظمی گفت: داوطلبان تا ۳۰ اردیبهشت برای انتخاب سهمیه خود می‌توانند اقدام کنند همچنین در این دوره سهمیه بومی نیز دیده شده است.

پورکاظمی گفت: ظرفیت‌های پذیرش در همان زمان اعلام می‌شود و کارنامه نتایج نیز از ۲۰ تا ۲۴ خرداد خواهد بود که داوطلبان می‌توانند انتخاب رشته نهایی خود را انجام دهند.

وی اعلام نتایج نهایی را در مرداد اعلام کرد و گفت: انتخاب رشته در ۵۰ رشته خواهد بود و تغییرات جدیدی نسبت به آزمون در سال گذشته وجود ندارد.

پورکاظمی در مورد ظرفیت پذیرش نیز گفت: اعلام ظرفیت بر اساس امکانات دانشگاه‌ها خواهد بود. سال گذشته ظرفیت ۲۳۰۰ نفر اعلام شد که ۲۷۰۰ نفر پذیرش شدند، امسال هم تلاش می‌شود همان ظرفیت تامین شود.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور در مورد تامین امنیت برگزاری آزمون دستیاری گفت: در وزارت بهداشت، سازمان سنجش کشور نیز سوالات را جمع‌آوری می‌کند و در کنار آن شورای تخصصی پزشکی به همراه حراست وزارت بهداشت در این زمینه وارد عمل می‌شود و برای حفظ ایمنی سوالات، یک‌جا چاپ نمی‌شوند و امیدواریم امسال نیز همانند سال‌های گذشته سلامت آزمون تامین شود.

وی گفت: آزمون دستیاری در ۱۹ مرکز استان برگزار می‌شود. بیشترین شرکت کننده مربوط به استان تهران است به طوری که در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایران ۲۲۹۸ نفر و در دانشگاه شهید بهشتی ۲۲۶۰ نفر در این آزمون شرکت می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *