جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - 24 May 2024
 
۲
۵
آیت‌الله موحد کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه:

ایران به تهدیدات نظامی آمریکا می‌خندد/ وزارت خارجه جواب یاوه‌گویی آمریکایی ها را بدهد

سران فتنه دیگر آبرویی ندارند
جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب: 342424
امام جمعه موقت تهران گفت: مردم از وزارت خارجه انتظار دارند که به یاوه سرایی‌ها و بی‌حیایی های مقامات آمریکایی پاسخ دندان شکن بدهد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، آیت‌الله موحدی تهرانی خطیب این هفته نماز جمعه تهران در خطبه دوم نماز جمعه با بیان اینکه خود و همه شما را به تقوا سفارش می‌کنم، گفت: تقوا ما را از بن‌بست نجات می‌دهد و به نور راهنمایی می‌کند .

وی ولادت با سعادت حضرت امام حسن (ع) و حضرت عبدالعظیم حسنی را تبریک گفت و با بیان اینکه باید قدر حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی را بدانیم اظهار داشت: حرم مطهر ایشان نزدیک تهران است و از بزرگان هم نقل شده است که هر کس این بزرگوار را زیارت کند، گویا سیدالشهدا را در کربلا زیارت کرده است.

خطیب نماز جمعه در ادامه با اشاره به بیعت نیروهای همافر با امام خمینی (ره) در ۱۹ بهمن ۵۷ اظهار داشت: نیروهای همافر در ۱۹ بهمن ۵۷ با امام (ره) بیعت کردند وبا این بیعت کمر شاه را شکسته شد. البته نظام طاغوت به این عزیزان حمله ورشدند، اما مردم به یاری آنها آمدند. از این رو بنده این موفقیت بزرگ و عزتمند را به نیروی هوایی ارتش تبریک عرض می‌کنم و از حضور این عزیزان در نماز جمعه تشکر می‌کنم.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به اینکه ۲۲ بهمن را در پیش رو داریم، افزود: روز بزرگ و با شکوهی است و در این روز کمر دشمن شدیدتر می‌شکند و انشاالله بتوانیم دین خود را با حضور گسترده در این مراسم ادا کنیم که انشاالله همینطور هم خواهد شد.

وی در ادامه به برخی از سیره‌های امام خمینی (ره) اشاره کرد و با بیان این مطلب که امام خمینی دستمال کاغذی را دو نصف می‌کرد اظهار داشت: حقیقا این اسوه است و باید به این اسوه اقتدا کرد. امام راحل می‌فرمودند با نصف کاغذ می‌شود کسب نیاز کرد، اما متاسفانه جامعه ما به این سیره عمل نمی‌کند و به شدت جای تاسف است.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: جشن‌هایی تشکیل می‌شود و در جشن‌های ضیافت و ازدواج غذاهای فراوان و سنگین داده می‌شود و نقل کرده‌اند که برخی از این غذاها دست نخورده در کیسه آشغال ریخته میشود. من در همین جا و از همین تریبون اعلام خطر می‌کنم و می‌ترسم به واسطه اسراف عذاب خدا بر ما نازل گردد، از این رو دقت کنید. این اسراف‌ها ساده نیست .

وی خاطر نشان کرد: در شرایطی که برخی از افراد یک هفته و یک ماه نمی‌توانند به یک مقدار گوشت دسترسی پیدا کنند، این طور غذاها دست نخورده در کیسه اشغال ریخته می‌شود.

وی اضافه کرد: بنده به این آقایانی که چنین جشن‌هایی می‌گیرند تذکر می‌دهم و میگویم با خود ظرف یک بار مصرف ببرید و غذاها را در ظرف یکبار مصرف بگذارید تا دور ریخته نشود. حداقل وقتی غذاها را برداشتید، با کمیته امداد تماس بگیرید و آدرس فقرا را بگیرید تا غذاهای سالم را به آنها برسانید.به نظر من این خطر بزرگی است.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه در برخی از این جشن‌ها مفاسدی واقع می‌شود، افزود: نیروی انتظامی وظیفه دارد جلوی گناه و اختلاط را بگیرد تا گناهی انجام نگیرد.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه امام وقتی مگسی را پیدا می‌کرد می‌گفت باید آن مگس را بیرون کنیم اظهار داشت: این مهربانی و محبت امام را نشان می‌داد. از این رو باید از امام، مهربانی و رفعت و محبت را یاد گرفت. البته امام در جای خود غلظت هم داشت و ایشان برخورد سختی با آمریکا ، منافقین و آنهایی که توطئه می‌کردند، داشت. بنابراین باید هردو برخورد امام را در نظر گرفت.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین با بیان اینکه من در اینجا باید چند تذکر بدهم، افزود: اولین تذکر به بانک‌ها است؛ آقایانی که با بانک‌ها سروکار دارند و پول می‌دهند و سود می‌گیرند باید توجه کنند گرفتار ربا نشوند. ربا گناه بزرگی است. ضمن اینکه شورای نگهبان در این خصوص مطلبی را صادر کرده است و راه حلال شدن سود را بیان کرده و باید آن را در نظر بگیرید.

وی ادامه داد: شنیدیم وقتی مراجعین به بانک می‌روند ورقه‌ای را جلوی آنها می‌گذارند و بدون اینکه بفهمند چی است، می‌گویند امضا کنید.

ایت الله موحدی کرمانی تصریح کرد: اگر بدانیم راه حلال چیست و با آگاهی امضا کنیم، سودی را که می‌دهند برای بانک حلال است. اما اگر بدون آگاهی امضا کنیم، سودی که می‌دهند حرام است و سودی هم که دریافت می‌کنیم، حرام است.

موحدی کرمانی با بیان اینکه آمریکایی‌ها پول ایران را دزدیدند و حالا که مقداری را پس می‌دهند با پررویی تمام می‌گویند که ایران با پولی که آمریکا داد به فقرا کمک می‌کند و این واقعا پررویی است، اظهار داشت: ظاهرا توقع آمریکایی‌ها بالا رفته است.

وی با بیان اینکه کری و شرمن واقعا کلمات زشتی گفتند که این کلمات لایق خود آنهاست، با اشاره به گفته مقامات آمریکایی مبنی بر رفع حصر مسئولان فتنه گفت: آمریکایی‌ها می‌گویند آن دو مسئول فتنه باید از حصر خارج شوند اما با این بیان و حمایت آمریکا دیگر آبرویی برای آن دو باقی نمانده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تهدید نظامی آمریکا گفت: همچون هنگامی که امام علی(ع) به تهدید معاویه خندید، ایران هم به این تهدیدها می‌خنند؛ آمریکایی‌ها بالاخره اگر ادب در مذاکره ندارند قواعد مذکره را یاد بگیرند.

موحدی کرمانی با بیان اینکه این تهدیدات آمریکایی‌ها مصرف داخلی دارد و شوخی می‌کنند، گفت: آنها ایران را شناخته‌اند،‌ایران ۸ سال جنگید و پس از این ۸ سال انقلاب را سرافرازانه از جنگ خارج کرد.

وی افزود: آمریکایی‌ها اخیرا گفته‌اند که ایران با پولی که آمریکا داده به فقرای خود کمک کرده."این واقعا واقعا پررویی است؛ پول آمریکا؟ پول مال ایران است. پول را دزدیده بودید. شما دزد هستید. حال که به برکت مذاکره مقداری از پول را برمیگردانید، این شد پول شما؟"

موحدی کرمانی اضافه کرد: توقعات آمریکا خیلی بالا رفته. زمزمه این را دارند که ما به سراغ موشک های بالستیک هم می رویم. میگویند ایران باید از حمایت حزب الله دست بردارد.آمریکایی‌ها فکر کنند و با تعقل حرف بزنند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها از نجابت و روح آرام و متواضعانه ظریف سوءاستفاده کردند، تصریح کرد: مردم از وزارت خارجه انتظار دارند که به این یاوه سرایی ها و بی حیایی های مقامات آمریکایی پاسخ دندان شکن بدهد. وزارت خارجه باید در مقابل متکبرین، تکبر نشان دهد.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: من به آقای ظریف تسلیت میگویم که گرفتار مذاکره با این عناصر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی از قم
واقعا به جا و قاطعانه صحبت کردند
درود بر این خطیب توانا و ارزشی
.... دیگه لازم نیست وزارت امور خارجه خودشو به زحمت بندازه .
جهان چرا سانسور میکنی یا خبر رو نزار یا میزاری دو پایی نرو توش ......
بلند بلند می خندد
وزارت خارجه در حال خندیدن است اما نه به آمریکا ....