جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

"رئیس‌جمهور نگفت که توافق نهایی باید به تصویب مجلس برسد"

دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب: 382925
دفتر رئیس‌جمهور به تیتر برخی از رسانه‌ها درخصوص مصاحبه رئیس‌جمهور با شبکه سی‌ان‌ان واکنش نشان داد.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهور طی اطلاعیه‌ای به تیتر برخی از رسانه‌های کشور درباره مصاحبه رئیس‌جمهور با شبکه‌ سی‌ان‌ان واکنش نشان داد.

در اطلاعیه دفتر رئیس‌جمهور آمده است: این روزنامه به نقل از روحانی در مصاحبه با سی‌ان‌ان نوشته بود: هرگونه توافق با ۱+۵ باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

اطلاعیه دفتر رئیس‌جمهور آورده است: دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهوری در بخشی از این گفت‌وگو و در پاسخ به سوال مجری شبکه سی ان ان آمریکا در خصوص احتمال همراهی نکردن کنگره با رئیس‌جمهور آمریکا در صورت وصول به توافق؛ تاکید کرده بود که دولت‌ها مسئول پیگیری و اجرای توافقات در داخل کشور خود هستند و چه بسا در ایران نیز وقتی به توافق رسیدیم لازم باشد احتمالا مجلس شورای اسلامی اقداماتی را انجام دهد.

در این اطلاعیه تصریح شده است: رئیس‌جمهوری همچنین پیش از این در جمع خبرنگاران رسانه‌های بین‌المللی در نیویورک و در پاسخ به سوالی درباره وجود اختلاف نظر در داخل ایران درباره توافق هسته‌ای، گفته بود: خیلی طبیعی است که در مسئله مهمی مانند موضوع هسته‌ای، نظرات در سطح کشور خیلی یکسان نباشد و موافقین و مخالفینی وجود داشته باشد، اما مذاکرات با پشتوانه قاطبه مردم انجام می‌شود و همه مسئولین عالی‌رتبه نظام به ویژه مقام معظم رهبری از این تیم و مذاکرات حمایت می‌کنند و تنها راه منطقی هم مذاکره خواهد بود.

این اطلاعیه در ادامه آورده است: "رئیس‌جمهوری افزود: اگر دو طرف به توافق برسند، هر کدام در زمینه مسائل داخلی خود مسئولیت‌هایی دارند که باید آن مسئولیت را بر عهده گیرند و آن را به اتمام برسانند."

در اطلاعیه دفتر رئیس‌جمهور تصرح شده است: روحانی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات لازم از سوی آمریکا و ایران پس از حصول توافق هسته‌ای نیز گفت: هر دولتی مسئول کار و مسائل داخلی خود است؛ اینکه آمریکا وقتی با ما توافق می‌کند، چه کارهایی در داخل باید انجام دهد، مربوط به خودش است. ما هم در صورتی که توافق حاصل شود باید اقداماتی به خصوص در حوزه مجلس شورای اسلامی انجام دهیم و با نمایندگان صحبت کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *