چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

محکومیت‌جنایت‌اسرائیل درسالروز تولد چاوز

سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۲۹
کد مطلب: 372728
مراسم شصتمین سالروز تولد هوگو چاوز در سفارت این کشور با برپایی نمایشگاه عکس برگزار شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، شصتمین سالروز تولد هوگو چاوز امروز در محل سفارت ونزوئلا در تهران با حضور سفرای کشورهای نیکاراگوئه، گینه بیسائو و همچنین کاردار سفارت کوبا به میزبانی سفیر ونزوئلا برگزار شد.

در این مراسم نمایشگاه عکسی از سخنان و فعالیت‌های چاوز که توسط هنرمندان ایرانی طراحی شده بود در معرض دید عموم قرار گرفت.

در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره هوگو چاوز، سفرا و میهمانان حاضر در مراسم ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار مردم بی دفاع فلسطین، حمایت خود را از مردم بی‌دفاع فلسطین اعلام کردند.

در ابتدای مراسم، عبد الحمید شهرابی رئیس مرکز تحقیقات خانه آمریکای لاتین، به نمایندگی از اعضای این تشکل غیردولتی، ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی بیانیه‌ خانه آمریکای لاتین را قرائت کرد.

همچنین سفیر ونزوئلا، «آمن‌هوتپ زامبرانو» ضمن گرامیداشت یاد و خاطره چاوز، حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کرد و گفت: اگر چاوز اینجا بود حتما حمایت خود از فلسطین را اعلام می‌کرد.

لازم به ذکر است که در این مراسم دفتر یادبود حمایت از فلسطین توسط شرکت کنندگان امضاء شد.

بیانیه «فیدل کاسترو» در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه که چندی پیش توسط وی صادر شده بود توسط کاردار کوبا در تهران قرائت شد که قسمت‌هایی از آن در ذیل می‌آید:
نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو که در رأس آن کشور هسته‌ای قرار دارد، به ارتش خود فرمان داده به نوار غزه حمله کند - همان نوار غزه که در عرض چند روز گذشته صدها فلسطینی - منجمله بسیاری از کودکان - ساکن آن کشته شده‌اند. رئیس جمهور آمریکا از این اقدام حمایت کرده و این عمل نفرت‌انگیز را دفاع مشروع نامیده است.

اوباما از داود در مقابل جالوت حمایت نمی‌کند بلکه از جالوت در مقابل داود پشتیبانی می‌کند. همان‌گونه که همه می‌دانند، مردان و زنان جوان اسرائیلی، که به خوبی تجهیز شده‌اند، در معرض مرگی قرار می‌گیرند که هیچ افتخار و هیچ شکوهی ندارد. من از استراتژی نظامی فلسطینیان اطلاعی ندارم، ولی می‌دانم رزمنده‌ای که آماده مردن است، مادامی که تفنگ خود را در اختیار دارد، می‌تواند حتی از خرابه‌های یک ساختمان دفاع کند- درست همان گونه که مدافعان قهرمان استالینگراد نشان دادند.

من فقط می‌خواهم همبستگی خود را نسبت به مردم قهرمانی ابراز دارم که از آخرین بقایای سیمگون سرزمینی دفاع می‌کنند که هزار سال میهن آنها بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *