جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

نظر مشترک اوباما و اولاند درباره تحریم ایران

سه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۵۰
کد مطلب: 343423
روسای جمهوری آمریکا و فرانسه در نشست خبری خود در واشنگتن بر ادامه تحریم‌های این دو کشور علیه ایران تا زمان دست یابی به توافق نهایی تاکید کردند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از شبکه المیادین نوشت: فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه مدعی شد: تحریم‌ها علیه ایران تا دست یابی به یک توافق نهایی برداشته نخواهد شد.

وی همچنین با اشاره به بحران سوریه گفت: ما به مرحله کافی درباره نابودی سلاح شیمیایی سوریه نرسیده ایم. ما مخالفان را برای رفتن به ژنو تشویق کردیم.

اولاند گفت: ما از اهمیت آرامش در لبنان و عدم حرکت آن به سوی جنگ داخلی سخن گفتیم. ما با آمریکایی ها درباره امضای توافقنامه شراکت با اروپا توافق کردیم.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا نیز ادعا کرد: تحریم های کنونی ضد ایران ادامه می یابد و هر گونه انحراف ایرانی ها به نفع آنها نخواهد بود. من با اولاند درباره ادامه تحریم‌ها بر ضد ایران موافقم.

وی  ضمن دردناک توصیف کردن اوضاع در سوریه افزود: راهکار بحران سوریه نظامی نیست. مخالفان سوری در گفتگوها با نظام سوریه منسجم و منطقی هستند. روس ها مانع از هر تصمیمی که بهبودی در عرصه نبرد را به دنبال داشته باشد می شوند. اوباما در سخنان خود گفت: بیانیه ژنو یک بر راهکار سیاسی در سوریه تاکید دارد و ما به روند حمایت از مخالفان میانه‌روی سوریه ادامه می دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هر دو خیلی بیجا کردند. کور خوندند و دور نیست پشیمونی ابدیشون.