جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۲

عربستان به خانواده الماجد نشان عالی داد!

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب: 337925
در حالی که قرار است هیئتی از ایران برای بررسی چگونگی کشته شدن ماجد الماجد، عامل انفجار تروریستی در مقابل سفارت ایران در بیروت به لبنان سفر کند و ابعاد فعالیت های او را دریابد، اخباری به گوش می رسد مبنی بر این که وی از افسران عالی رتبه عربستانی بوده که ارتباطات نزدیکی با خاندان آل سعود داشته و بعد از مرگ خانواده او به طور سری مورد تقدیر حکومت آل سعود قرار گرفته است.
عربستان به خانواده الماجد نشان عالی داد!
به گزارش جهان به نقل از دیپلماسی ایرانی، مرگ ناگهانی وی در هفته گذشته سوال های بسیاری به وجود آورد به گونه ای که برخی رسانه ها صحبت از احتمال کشتن وی توسط عربستان با هدف جلوگیری از افشای ارتباطات او با ریاض دادند. برخی مطبوعات لبنانی نوشتند که سازمان امنیت داخلی ارتش لبنان به دستور ریاض و حتی شخص بندر بن سلطان اقدام به کشتن او کردند.

به گزارش پایگاه خبری سوری دام پرس به نقل از پایگاه خبری اسلام تایمز، ماجد الماجد از نیروهای موثر عربستان در عملیات امنیتی خارج از عربستان بوده که در سازمان امنیت این کشور عضویت داشته است. وی پرنفوذترین نیروی خارجی سازمان امنیت عربستان محسوب می شده که هم زمان نفوذ بسیاری نیز در میان جریان های تکفیری و گروه های اسلام گرای بنیادگرا و نیروهای نزدیک به القاعده داشته است.

در همین رابطه اطلاعاتی منتشر شده است که نشان می دهد دیگر اعضای خانواده ماجد الماجد نیز در دستگاه امنیتی عربستان فعالیت می کنند و از افسران عالی رتبه سازمان امنیت این کشور در بخش مبارزه با تروریسم بین المللی هستند. این سازمان ارتباطات گسترده ای با سلفی ها دارد و از نهادهای مهم این کشور محسوب می شود که جریان های سلفی و وهابی نفوذ بسیاری در آن دارند. در عین حال سازمان امنیت عربستان تلاش می کند که به کمک این افراد بتواند با جریان های جهادی مستقر در خارج ارتباط گرفته و آنها را به سمت خود جذب کند تا به سود منافعش در خارج از مرزهای عربستان بجنگند.

یک منبع آگاه سلفی که نخواست نامش فاش شود، در این باره به اسلام تایمز گفت: «ماجد الماجد افسری عالی رتبه بود که بعد از مرگش ترفیع درجه گرفت و سرهنگ شد. همچنین حکومت عربستان بعد از مرگ او در لبنان حقوق بالای او را در مدت زمانی که در بخش عملیات خارجی سازمان مبارزه با تروریسم سازمان امنیت عربستان عضویت داشت به خانواده اش می دهد. مقام های عربستانی همچنین نشان عالی ملک عبدالعزیز را در تجلیل و تقدیر از او به خانواده اش داده اند و این در حالی است که همه این ها به طور سری انجام شده است و تلاش بسیاری شده که خبری از آن در رسانه ها درز پیدا نکند.»

وی هدف از این کار را تلاش دولت عربستان برای حفظ روابطش با خانواده ماجد الماجد دانست و گفت: «هنوز عملیاتی که به کشته شدن ماجد الماجد انجامید تمام نشده و این پرونده به پایان نرسیده است.»

نزدیکان ماجد می گویند که وی همیشه به طور مخفیانه به عربستان می آمد تا با خانواده اش دیدار کند. او همیشه تلاش می کرد آنها را مطمئن کند که تروریست نیست و به هیچ وجه تحت پیگرد قرار ندارد. اما برخی از نزدیکان او در خانواده اش فهمیده اند که چند باری به زندان رفته و آخرین بار نیز به اطلاع خانواده اش رساندند که او جزء افراد تحت پیگرد است.

برخی اسناد امریکایی می گوید که ماجد الماجد کسی بود که محل اختفای سران گروهک تروریستی القاعده از جمله بن لادن، الوحیشی، ابو مصعب الزرقاوی و دیگران را به اطلاع امریکایی ها رساند. وی در سوریه مدتی را علیه عربستان فعالیت کرد اما دوباره از در دوستی با عربستان در آمد و به مزدور آنها تبدیل شد و به فعالیت علیه حزب الله و ایران در لبنان پرداخت، برای همین توانست در جمع گروه های تروریستی سلفی و بنیادگرای فعال در سوریه جایگاه ویژه ای بیابد و حتی به منصب امیری برسد.

پس از گذشت مدتی از تحولات سوریه جریان های تروریستی اسلام گرا به فعالیت های او شک کردند و گفتند که وی مزدور عربستان است و حتی جریانی که به اسم "کتائب عبدالله عزام" ایجاد کرد نیز در حقیقت ساخته و پرداخته عربستان سعودی بود تا به کمک آن ریاض بتواند عملیات تروریستی از نوع آن چه در برابر سفارت ایران در لبنان رخ داد را انجام دهد و مسئولیت آن را به گردن القاعده بیندازد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
از سیاست سکوت در قبایل عربستان باید خارج شد
و جناب ظریف آماده گفتگو با برادران عربستانیشون هستند!