شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۷
۲۹

افشای یک جمله از مذاکرات ژنو

يکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب: 321922
با توجه به اخبار رسیده، لابی چهره های سیاسی با نفوذ در ایالات متحده تصمیم دارند سمت و سوی مذاکرات هسته ای را به جایی هدایت کنند که حتی بخشی از تحریم ها هم برداشته نشود.
افشای یک جمله از مذاکرات ژنو
به گزارش جهان به نقل از دیدبان، این مسئله ناشی از فشار رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی منطقه حاصل شده که طرف غربی به هیچ عنوان در برداشتن تحریم ها جدی نباشد. استدلال اصلی در این زمینه نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران است. طرف غربی به اشتباه تصور می کند که تحریم هایی که انتخابات ایران را تحت تأثیر قرار داده می تواند در ادامه برنامه هسته ای را هم متوقف کند.

برخی اندیشکده های آمریکایی هم همراستا با این لابی پر نفوذ، معتقدند آمریکا یک رژیم هماهنگ تحریم کننده و فلج کننده در دنیا به وجود آورده است که اعضای آن چند کشور اروپایی و پشتوانه آن سازمان ملل است که ناظر بر اجرای طرح های آمریکا در جهان است. در این راستا هرگونه نرمش و لغو تحریم باعث ایجاد منفذ و روزنه در این رژیم تحریمی می شود.

از سوی دیگر اگر آمریکا اندک تغییری در سیاست خود ایجاد کند کشورهای دیگر دست از پا نشناخته به سوی بازار ایران هجوم می آورند که
یکی از اعضای حاضر در مذاکرات بیان کرده است: «ما دسترسی به بخشی از منابع مالی شما را آزاد می کنیم. تحریمی را لغو نمی کنیم. حالا اگر مردم شما گرسنه هستند سعی می کنیم بخشی از منابع مالی را در دسترس شما قرار دهیم!»
این مسئله تلاش چند ساله آمریکا برای محدود کردن ایران را به زیر سوال می برد.

به همین منظور آمریکا قصد دارد در یک برنامه مشخص به سمتی پیش برود که تحریم ها را لغو نکند بلکه اموال بلوکه شده را قسط بندی شده به ایران بدهد! به بیان بهتر لابی صهیونیستی مستقر در نظام ایالات متحده فشار بر ایران را به صورت مستمر خواهان است اما برای اینکه مذاکرات به شکست نینجامند سعی دارد اعانه هایی به دولت ایران بدهد.

شنیده ها از مذاکرات ژنو نیز موید این سیاست است. یکی از اعضای حاضر در مذاکرات بیان کرده است: «ما دسترسی به بخشی از منابع مالی شما را آزاد می کنیم. تحریمی را لغو نمی کنیم. حالا اگر مردم شما گرسنه هستند سعی می کنیم بخشی از منابع مالی را در دسترس شما قرار دهیم!» این لحن متکبرانه و توهین آمیز به گونه ای بیان شده است که باطن پلید نظام آمریکا به خوبی آشکار می کند. شاید بسیاری تازه به عمق بیان رهبر انقلاب پی برده اند که «به آمریکا اعتماد نداریم».

گفتنی است آمریکا در حالی خود را میدان دار این صحنه می داند که تنها ۱۲ میلیارد دلار از طلب ایران در این کشور قرار دارد. از سوی دیگر حجم مطالبات ایران از کشورهای اروپایی بالغ بر ۳۵ میلیارد دلار است. هنر دیپلمات های کشورمان برگشت این سرمایه به نحوی است که اعتبار و وجهه ملی و بین المللی ایران لطمه ای نبیند و ما به عنوان طلب کاری که می خواهد طلب خود را وصول کند وارد مذاکرات آتی شویم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چشم شما خودتو ناراحت نكن جهان جون
غح - ط
با سلام : اینها دیگه محرمانه نیست ؟!!
United States
جهان نیوز خجالت بکش.
تو خجالت بکش!
مهدی
خجالت مال اونايي است که عزت ما را نشانه گرفته اند
هموطن
برای چی خجالت جناب!!!!!!!!
توبروخجالت بکش با اون اربابانت
واقعا عزت برا بعضي از شما معني نداره
...
خوبه.انشالله به حول قوه ی الهی به زودی شاهد شکست خفت بار جبهه ی سازش داخلی خواهیم بود ان روز روز. شادی امت حزب الله و روز تلخ برای شکم پرستان و انقلاب فروشان است
... این طرف چهره آمریکایی ها را بد تبلیغ می کند ...
مطمئن باش اگه مذاکرات شکست بخوره اون رو هم به گردن منتقدین(البته در نظر بعضی ها افراطیون) میندازن و میگن چون شما گفتین مرگ بر آمریکا اینجوری شد
Iran, Islamic Republic of
از بس که زبون اين جماعت سازشکار درااااااااااااازه !!!
Iran, Islamic Republic of
معلومه خيلي راحتي
مجید مجد
United States
مگر اینکه یه جمله یه جمله بریم جلو!
علی
همه ملت ایران به خباثت و خیانت آمریکاییها مطمئن هستند. و بسیاری از ملتهای دیگر دنیا هم بر این عقیده اند.
....
جهان بقیه ی اخبار ... رو هم نقل میکنی ؟
...
خدایا ما رو ذلیل کفار نکن
Iran, Islamic Republic of
اینها میوه سیاست احمدی نزاد است که ا.... با لذت می خورند!!!
ارش علوي
Iran, Islamic Republic of
جالبه چقدر اين تحريم ها براي عده اي از دوستان (كاسبان تحريم) درامدهاي بي كران داشته كه امروز خودشان را دارند به كشتن مي دهند تا مذاكرات را زير سئوال ببرند اين افراد ماهيتشون براي مردم افشاء شده است ....
مهدی
چقدر ساده اند بعضیا که فکر می کنند با لبخند و مجیز غرب رو گفتن می تونن حق ما رو از آمریکا و غرب بگیرن.بعضیا هم اصلا کاری به گرفتن حق و اینا ندارن.فقط ما بریم تو آغوش آمریکا دیگه هرچی می خواد بشه بشه.نظرات رو بخونید از این افراد زییاد پیدا می کنید.الهم اجعل عواقب امورنا خیرا.
با هم مذاكره مي كنيم.تا وقتي اونا تحريم ها رو برندارن ما هم 13 ابان رو بر نمي داريم
United States
من پیشنهادی دارم که حتی یک قطره نفت صادر نکنیم. و آمریکا و اروپا و خصوصا" کشورهای عربی را به زانو در آوریم.
اینکار نیار به فرصت داره یهویی که نمیشه
آن وقت مردم بغیر از باد چه بخورند؟
حسين
ميشه بدونم اين خبرو از كجا اوردين منبعتون چيه؟
... . دستشان درد نکند . گرسنه هم نیستیم...
مرگ بر امریکا
Netherlands
خدا عاقبت مارو بخیر کنه با این وضعیت
United States
ما سازش نمی کنیم
کچای کارید اینها میخوان گاز را به اروپا بدند به عنوان باج تا اوناهم کمی باما راه بیان برای همین انگلستان تحریم گاز را هم برداشت وزیر نفت هم مرتب میگه ماگاز کم داریم که اگر زمستان قطعی داشتیم نگن بخاطر این که گاز را به اروپادادیم میگن بخاطر این که فازها راه نیفتاده درحالی که ما هشت سال گذشته قطعی گاز نداشتیم .