جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۷

پیام صریح اوباما برای روحانی

شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۱۰
کد مطلب: 355727
رئیس‌جمهور آمریکا طرح مصوب کنگره برای امتناع از ارائه ویزا به کسانی که به تشخیص وی در عملیات‌های تروریستی علیه آمریکا و متحدانش دست داشته و تهدیدی برای امنیت ملی این کشور محسوب می‌شوند را امضاء کرد.
پیام صریح اوباما برای روحانی
به گزارش جهان به نقل از تسنیم؛‌ ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، اعلام کرد باراک اوباما قانون مصوب کنگره را که به موجب آن واشنگتن می‌تواند از ارائه ویزا به حمید ابوطالبی، نماینده پیشنهادی ایران به سازمان ملل، امتناع ورزد را امضاء کرد.

سنای آمریکا در 7 آوریل (18 فروردین) و متعاقب آن مجلس نمایندگان این کشور در 10 آوریل (21 فروردین) با تصویب قانونی با ورود سفیر پیشنهادی ایران در سازمان ملل به خاک این کشور مخالفت کردند.

امضای قانون مصوب کنگره توسط رئیس‌جمهور آخرین مرحله در رسمیت بخشیدن به آن است و از این پس دولت فدرال و سازمان‌های تابعه آن ملزم به اعمال آن می‌باشند.

به گفته ماری هارف، بر اساس قانون S. 2195 که قانون کنونی را اصلاح می‌کند، آمریکا می‌تواند از ورود هر نماینده سازمان ملل که به تشخیص رئیس‌جمهور قبلا در اقدام تروریستی علیه آمریکا و متحدین این کشور نقش داشته و یا تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا محسوب می‌شود، اجتناب ورزد.

این قانون پس از معرفی حمید ابوطالبی به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل در کنگره آمریکا و به منظور ممانعت از ورود وی به آمریکا تصویب شد. دولت و کنگره آمریکا ادعا می‌کنند که ابوطالبی در جریان تسخیر سفارت این کشور در تهران نقش داشته است.

ابوطالبی پیشتر اعلام کرده است که تنها به عنوان مترجم با گروگان‌های آمریکایی در ارتباط بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


منتقد بی سواد
Iran, Islamic Republic of
تبریک به عزیزان کلیدار اعتدالگرای امیدوار ؛
قرار بود عزت از دست رفته ! به گذرنامه ایرانی برگردد که الحمدلله برگشت!!!
56
ببینید برای جلوگیری از وزود یک سفیر چقدر سریع قانون تصویب می کنند و چه قانون هاکه ما باید تصویب می کردیم و نکردیم!
ایرانی همچو ارش
Iran, Islamic Republic of
حالا حاج حسن دیدی همه چی کوتاه اومدن جلو کدخدا نیست،به اکبرم بگو،خواهشا رو مردمو مملکت خودت بیشتر حساب کن.
Iran, Islamic Republic of
مصرف داخلی داره بابا
Iran, Islamic Republic of
اونها چه جور پای اعتقادشون می ایستند ما چه جور همه چیز رو وا میدیم
یعنی چی که مترجم بوده!؟
یعنی دانشجویان پیرو خط امام اشتباه کرده اند؟! یا ابوطالبی مخالف دانشجویان بوده است؟!
ر
نترس ,فردا رسانه های اعتدالیون مینویسند این اقدامی هماهنگ از جانب اوباما و ایران بوده برای بستن دهان مخالفین داخلی امریکا !!