شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

نیاز بورسیه‌ها به ابطال یک مصوبه غیرقانونی

سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب: 435629
دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه مصوبه ۶۳۰ شورایعالی انقلاب فرهنگی با قانون اساسی مغایرت دارد، گفت: شورایعالی انقلاب فرهنگی مصوبه ۶۳۰ را که بر سلب حق دادخواهی دانشگاهیان در قوه قضائیه دلالت دارد را ملغی کند.
به گزارش جهان، فیاض محمدباقری دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت در گفت‌وگو با فارس،‌ گفت: قوانین مجلس از حیث انطباق با قانون اساسی از سوی شورای نگهبان بررسی می‌شود ولی در قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی این انطباق بررسی نمی‌شود و به همین دلیل مصوبه ۶۳۰ شورایعالی انقلاب فرهنگی با قانون اساسی مغایرت دارد.

وی افزود: طبق قانون اساسی هر فردی به دلیل مشکلاتی که از سوی دیگران برایش رخ می‌دهد حق شکایت به قوه قضائیه را دارد ولی مصوبه ۶۳۰ شورایعالی انقلاب فرهنگی حق دادخواهی را از دانشگاهیان سلب می‌کند که این مساله با اصول اولیه حقوق مغایرت دارد.

محمدباقری ادامه داد: از شورایعالی انقلاب فرهنگی می‌خواهیم که مصوبه ۶۳۰ که به سلب حق دادخواهی دانشگاهیان در قوه قضائیه دلالت دارد را ملغی کند زیرا بر اساس این مصوبه آرای صادر شده از سوی نهادهای دانشگاهی حق دادخواهی خارج از دانشگاه را ندارد و این مسئله با اصل ۳۴ قانون اساسی که همه حق دارند به قوه‌قضائیه شکایت کنند، مغایر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
پس اون زمان که این مصوبه رو گذاشتن تا بچه های مردم رو از تحصیل محروم کنن شما کجا بودی