پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

رکود در بازار خرید و فروش تلفن همراه

چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب: 339130
بازار خرید و فروش تلفن همراه در تهران علیرغم کاهش اندک قیمت ها با استقبال خریداران همراه نبود و در هفته جاری نیز رکود معاملات را ثبت کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، کاهش تعداد خریداران تلفن همراه در هفته جاری سبب شد بازار این کالا به طور کامل از رونق بیفتد، به طوری که میزان خرید و فروش تلفن همراه در فروشگاههای خیابان جمهوری تهران به پایین ترین سطح خود رسیده است.

بازار خرید و فروش تلفن همراه دست دوم نیز که خریداران خاص خود را دارد نیز در هفته جاری شاهد کاهش محسوس خریداران بود و متقاضیان اندکی برای خرید به بازار مراجعه کردند.

یک فعال بازار خرید و فروش تلفن همراه در تهران معتقد است: کاهش اندک قیمت ارز در روزهای اخیر سبب شد مشتریان کمتری برای خرید تلفن همراه ترغیب شوند، ضمن اینکه با توجه به وضعیت بازار و نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، برخی از فروشندگان از عرضه تلفن همراه با ضمانت(گارانتی) به بازار خودداری می کنند.

محسن فرجی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در خصوص وضعیت قیمت ها در بازار تلفن همراه افزود: در هفته جاری سامسونگ ˈگالکسی اس ۴ˈ بدون گارانتی به قیمت ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و مدل مینی آن با گارانتی به قیمت ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال به خریداران عرضه شد.

وی گفت: همچنین تلفن همراه سامسونگ ˈگالکسی اس ۳ˈ بدون گارانتی به قیمت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به خریداران عرضه می شود و مدل مینی آن نیز بدون گارانتی هم اکنون در بازار شش میلیون و ۳۰۰ هزار ریال قیمت دارد.

این فعال بازار تلفن همراه اظهار داشت: طی چند روز گذشته قیمت گوشی های ˈآیفون ۵ˈ نیز در بازار اندکی کاهش یافت و هم اکنون آیفون ۵ مدل اس آن به قیمت ۲۰ میلیون ریال به خریداران عرضه می شود، ضمن آنکه شرکت اپل اخیرا اعلام کرده در سال ۲۰۱۴ مدل بزرگتری از تلفن همراه آیفون را با نمایشگر ۵.۷ اینچی روانه بازار خواهد کرد.

به گفته وی تلفن همراه اچ.تی.سی وان در این هفته ۱۴ میلیون و ۵۵۰ هزار ریال قیمت داشت و تلفن ˈ سونی z ˈ بدون گارانتی معتبر نیز ۱۰ میلیون و ۹۵۰ هزار ریال قیمت گذاری شد.

این کارشناسن خرید و فروش تلفن همراه خاطرنشان کرد: هم اکنون تلفن همراه ˈایسوس پتفونˈ نیز در بازار تهران به قیمت ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزاریال به خریداران عرضه می شود.

شایان ذکر است، اخیرا یک کارشناس چینی اعلام کرده است که شرکت اپل قصد دارد در بهار سال آینده آیفون شش را با نمایشگر ۴.۷ اینچی تولید و به تدریج وارد بازار کند و شرکت موتورلا نیز از تلفن همراه دو سیم کارتی خود رونمایی خواهد کرد.

با افزایش تعداد کاربران تلفن های همراه هوشمند در جهان، شرکت موتورلا قصد دارد تلفن همراه خود را برای نخستین بار به بازار استرالیا عرضه کند و پس از آن توزیع این تلفن را به تدریج در بازارهای جهانی آغاز خواهد کرد.

بر اساس پیش بینی کارشناسان با توجه به روند صعودی استفاده از تلفن همراه در جهان در پایان سال جاری میلادی تعداد کاربران تلفن های همراه در سراسر جهان به بیش از چهار میلیارد و ۵۵ میلیون نفر برسد و تعداد کاربران تلفن های همراه هوشمند نیز به یک میلیارد و ۷۵ میلیون نفر افزایش یابد.

شرکت ای مارکتر اخیرا اعلام کرده روند صعودی استفاده از تلفن همراه نشان می دهد بین سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ ضریب نفوذ تلفن همراه از ۱/۶۱ درصد به ۴/۶۹ درصد جمعیت جهانی افزایش یابد و کاربران این تلفن ها در سراسرجهان به دنبال استفاده بیشتر از تلفن های همراه هوشمند هستند.

یکی از مدیران شرکت سامسونگ اعلام کرده است که سامسونگ قصد دارد بزودی تلفن های همراه خود را به سیستم عامل تیزن مجهز و آن را به صورت گسترده در بازارهای جهانی عرضه کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *