جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تمایل زودهنگام انتخاباتی اصلاح طلبان

شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 419230
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: می‌توانیم در جهت برگزاری یک انتخابات آرام، مطلوب و قانونمند تلاش کنیم و طوری عمل کنیم که مردم در مسیر منتهی به انتخابات احساس امید و نه دلسردی و دلمردگی داشته باشند.
تمایل زودهنگام انتخاباتی اصلاح طلبان
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، حسین کاشفی با اشاره به عملکرد وزارت کشور گفت: اقدام خوبی که وزارت کشور در این دوره انجام داد این بود که اسناد و مدارکی که به نادرستی و بدون هیچ گونه دلیلی از خانه احزاب گرفته شده بود را به شورای مرکزی این تشکل تحویل داد.

وی با بیان اینکه خانه احزاب همچنان پیگیر نامه خود به وزارت کشور مبنی بر برگزاری مجمع عمومی این تشکل است، اظهار کرد: اگر چه وزارت کشور نسبت به نظرات خانه احزاب نگاه مثبتی داشته اما باید این موضوع را هم مورد توجه قرار دهد که مسائل مربوط به این مورد باید توسط خود احزاب دنبال شود و وزارت کشور باید از اینکه در مسائل داخلی احزاب و نهادهای مدنی دخالتی کند پرهیز داشته باشد.

کاشفی گفت: شاید برخی افرادی که در جریان اساسنامه نیستند و از آن اطلاعی ندارند از کلمات احیا و بازگشایی خانه احزاب سخن بگویند در حالی که طرح احیا و بازگشایی زمانی است که یک تشکل تعطیل شده باشد ولی خانه احزاب هیچ وقت تعطیل نشده و شورای مرکزی دوره پنجم کماکان جلساتش را برگزار می کند و حتی در موارد خاص و ویژه بیانیه هم داده است.

رئیس خانه احزاب در دور پنجم گفت: امیدواریم وزارت کشور کمک کند تا بر اساس اساسنامه و طبق روال کار خانه احزاب به نتیجه برسد در این میان اگر چه ممکن است برخی بگویند در انتخابات شرکت نمی کنند اما باید گفت که انتخابات نباید تحت تاثیر مسائل شخصی و فردی قرار بگیرد و باید در مورد آن قانونی عمل شود.

با این رویکرد انتظار ما از وزارت کشور این است که به حرف هایی که انطباقی با قانون احزاب و اساسنامه خانه احزاب ندارد توجهی نداشته باشد و بدون دخالت به مسائل داخلی کمک کننده باشند تا اینکه احزاب فعالیت های خود را بر اساس وظایف ذاتی خود انجام دهند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه افزود: به طور کلی دولت در موضوع سیاست داخلی و خاصه احزاب در جهت اینکه بتواند برای فعالیت بیشترشان موانع را برطرف کند کاری انجام نداده است اگرچه از زمانی که آقای مقیمی مسئولیت پذیرفته اند مسائلی مطرح شده که امیدبخش است.

کاشفی ادامه داد: دولت یازدهم در این مدت درگیر موضوع سیاست خارجی و مذاکرات بوده و امیدواریم از این به بعد به سیاست داخلی که یکی از ابعاد آن ایجاد بستر برای توسعه و فعالیت احزاب است توجه بیشتر داشته باشد و خود را درگیر اینکه بخواهد به مسائل داخلی احزاب و تشکل های صنفی وارد شود، نکند.

وی همچنین با بیان اینکه از هم اکنون باید جهت گرم کردن فضای انتخابات و شناسایی افرادی که می توانند برای ورود به مجلس مثمرثمر باشند گام برداشت، گفت: افرادی باید به مجلس بروند که نگاهشان بر مبنای منافع شخصی و گروهی نباشد و از یک پشتکار تخصصی برخوردار باشند و در این مسیر باید گفت‌وگو و تعامل وجود داشته باشند و نقد های اساسی و در چارچوب قانون مورد توجه قرار بگیرد و در این راستا احزاب می توانند نقش حائز اهمیتی را ایفا کنند.

وی تصریح کرد: اینکه بخواهیم از هم اکنون انتخابات را به عنوان مسئله اصلی در نظر بگیریم درست نیست اما می توانیم در جهت برگزاری یک انتخابات آرام، مطلوب و قانونمند تلاش کنیم و طوری عمل کنیم که مردم در مسیر منتهی به انتخابات احساس امید و نه دلسردی و دلمردگی داشته باشند و در این صورت است که می توانیم از مجلسی برخوردار باشیم که ویژگی های لازم را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *