شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

گرانی قیمت میوه از باغ تا بازار

جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب: 449039
قائم مقام بازرگانی وزیرجهاد کشاورزی می گوید: با اشار به ادامه حضور واسطه‌ها در بازار محصولات کشاورزی، امروزه فاصله قیمتی عرضه تا مصرف محصولات کشاورزی ۲ تا ۴ برابر است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علی اکبر مهرفرد‌ در مراسم رونمایی نشان تجاری کیفیت محصولات و فرآورده های صنعت زنبورداری اظهارکرد: درسال‌های گذشته نهاده های صنعت مرغداری همچون ذرت و کنجاله سویا با ارز ۱۲۲۶ تومان وارد می شد اما با تغییر سیاست ها، با نرخ ۲۶۵۰ تومان تبدیل شد اما نرخ این محصول با وجود اینکه افزایش نداشت بلکه کاهش یافت.

 وی افزود: مابه التفاوت قیمت ارز ۱۲۲۶ تومانی تا ۲۶۵۰ تومانی در این سال‌ها به جیب چه کسانی می رفت که این مشکلات در محصولات دیگری وجود دارد و فاصله تولید تا مصرف زیاد است.

مهرفرد گفت: امروزه فاصله قیمتی عرضه تا مصرف محصولات کشاورزی ۲ تا ۴ برابر است به طوری که سیب زمینی در مزرعه ۴۰۰ تومان خریداری می‌شود، اما در بازار ۲۰۰۰ تومان به فروش می رسد.

وی افزود: با در نظر گرفتن هزینه ضایعات، بسته بندی و حمل و نقل نیز نباید محصول تا ۴ برابر قیمت اولیه به مصرف کننده برسد.

این مقام مسئول اظهار کرد: صنعت زنبورداری نسبت به گذشته اقدامات خوبی داشته و از تولید سنتی مقداری فاصله گرفته و در حال تکمیل زنجیره تولید است.

وی با اشاره به لزوم برند سازی در صنعت زنبور داری کشور، افزود: تهیه نشان تجاری آسان، اما نگهداری آن سخت است زیرا کافی است که محصول بی‌کیفیتی تحت عنوان یک برند تهیه و به بازارعرضه شود که منجر به زیر سوال رفتن اعتبار وی می‌شود .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *