جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

جنتی: وظیفه نداریم خبرنگاران را بیمه کنیم

يکشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب: 419537
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت ارشاد طبق قانون هیچ وظیفه‌ای در قبال بیمه کردن خبرنگاران ندارد اما از باب همکاری آماده پرداخت هزینه بیمه به مسئولان رسانه‌ها هستیم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی جنتی که پیش از ظهر امروز در حاشیه آیین تودیع و معارفه مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در جمع خبرنگاران پیرامون مطالبه جدی خبرنگاران مبنی بر چرایی قطع بیمه آنها و راهکار موجود اظهار کرد: بیمه کردن خبرنگار قانونا بر عهده کارفرما یعنی همان مسئولان رسانه‌ها است.

* رسانه‌ها باید خبرنگاران خود را بیمه کنند

وی ادامه داد: طبق قانون، وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی هیچ وظیفه‌ای در قبال بیمه کردن خبرنگاران ندارد اما از باب همکاری و کمک به بخش مطبوعات و رسانه‌های کشور این قول را همه مسئولان رسانه‌ها داده‌ایم که چنانچه خبرنگاران خود را بیمه کنند، ما هزینه آنها را پرداخت می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: رسانه‌ها موظف هستند که خبرنگاران خود را بیمه کنند و اگر تا به امروز چنین نکرده‌اند، خلاف کرده‌اند، همه خبرنگاران به شرط حضور در یک رسانه رسمی و قانونی که ذیل وزارت ارشاد شناخته شود، می‌توانند از این امتیاز پرداخت هزینه بیمه وزارت ارشاد بهره‌مند شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
واقعا " درست می کی ولی در عمل مطمئن باش این طور نیستی