شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۳
سردارجعفری در اختتامیه نمایشگاه رسانه‌های‌دیجیتال‌انقلاب:

انقلاب اسلامی آغازگر جنگ نرم علیه دشمن / تشخیص پیچیدگی‌های دشمن «بصیرت» می‌خواهد

+ اسامی برگزیدگان
دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب: 382934
در جنگ نرم نیز خیلی نباید به مسئولین و سازمان‌های رسمی دولتی امید داشت چرا که قرار نیست آنها کار خاصی بکنند بلکه این حرکات خودجوش و اعتقادی مردم و جوانان است که در این نبرد مؤثر است... در این عرصه تبعیت محض از ولی فقیه تعیین‌کننده است و اگر کسی در این مسیر شک کند، نمی‌توان اقدام مؤثری از او توقع داشت.
انقلاب اسلامی آغازگر جنگ نرم علیه دشمن / تشخیص پیچیدگی‌های دشمن «بصیرت» می‌خواهد
به گزارش جهان، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در اختتامیه دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی با اشاره به شباهت‌ها و تفاوت‌های ۸ سال دفاع مقدس با جنگ نرم امروز اظهار داشت: اگر دفاع مقدس ۸ سال طول کشید، جنگ نرم زمان و پایان ندارد.

وی افزود: اگر دشمن در جنگ سخت، آغاز کننده جنگ بود، اما پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره)، جنگ نرم با دشمن را شروع کرد و آن هم به دلیل حرفی بود که انقلاب اسلامی داشت.

جعفری با بیان اینکه ما باید باور داشته باشیم که جنگ نرم شروع شده و با سرعت بیشتری نسبت به جنگ سخت در حال پیش‌روی است، خاطرنشان کرد: یکی از تفاوت‌های این دو جنگ این است که در جنگ سخت می‌توان دشمن را دید و دشمنی او را حس کرد اما دشمنی آنها در جنگ نرم نامحسوس بوده و تشخیص آن سخت‌‌تر است که این تشخیص نیازمند بصیرت است.

فرمانده سپاه با بیان اینکه مقاومت ملت ایران در جنگ تحمیلی، یک دفاع مقدس بود، اظهار داشت: مقاومت در جنگ نرم نیز مقدس است و همانطور که مردم در جنگ تحمیلی نقش‌آفرینی کردند و نبودشان می‌توانست سرنوشت جنگ را عوض کند، این حضور در مقابله با جنگ نرم دشمن نیز سرنوشت‌ساز است.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه دشمن در جنگ نرم، مردم را هدف گرفته است، بیان داشت: این مردم در جنگ تحمیلی، با اعتقاد و انگیزه دفاع کردند و با تمام وجود تابع دستورات ولی فقیه بودند.

وی با اشاره به نقش رهبری و ولایت فقیه در پیشبرد اهداف انقلاب گفت:‌ اگر به وصیت‌نامه شهدا نگاه کنیم هیچ‌یک از آنها تنها برای حفاظت از خاک شهید نشدند هرچند عملکرد آنها، حراست از میهن را هم به دنبال داشت اما در وصیت‌نامه همه آنها توصیه به اسلام، ولایت فقیه و رهبری موج می‌زند.

فرمانده کل سپاه با تأکید براینکه اگر نظام جمهوری اسلامی جایگاه ولایت فقیه را نداشت شاهد این حجم از حضور مردم در میادین دفاع از انقلاب نبودیم، گفت:‌ در جنگ تحمیلی علاوه بر نقش مردم و رهبری، سازمان‌های دولتی و مسئولین نیز بالاخره یک حمایت و پشتیبانی کردند هرچند اینها ناقص بود و برخی افراد با حرکات و رفتار خود مشکل ایجاد می‌کردند.

جعفری خاطرنشان کرد: در جنگ نرم نیز خیلی نباید به مسئولین و سازمان‌های رسمی دولتی امید داشت چرا که قرار نیست آنها کار خاصی بکنند بلکه این حرکات خودجوش و اعتقادی مردم و جوانان است که در این نبرد مؤثر است.

وی یکی از عرصه‌های جنگ نرم را عرصه سیاسی و فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: در این عرصه تبعیت محض از ولی فقیه تعیین‌کننده است و اگر کسی در این مسیر شک کند، نمی‌توان اقدام مؤثری از او توقع داشت.

فرمانده سپاه تحمل سختی‌‌ها در عرصه‌های جنگ نرم را بسیار سخت توصیف کرد و گفت: در دفاع مقدس بیش از ۹۰ درصد نیروها را جوان‌ها تشکیل دادند و امروز هم همین جوانان مؤمن و با اعتقاد هستند که باید سرنوشت جنگ نرم را رقم بزنند.

سرلشکر جعفری در ادامه خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در بُعد خارجی پیشرفت‌های خوبی داشت و به موفقیت‌های پی‌درپی رسید که بیداری اسلامی و توسعه مقاومت یکی از نشانه‌های آن است و ان‌شاءالله در آینده نزدیک نیز پیروزی‌های بیشتری کسب خواهد شد اما ما در داخل قدری مشکل داریم و جبهه انقلاب در داخل محتاج مجاهدت جوانان است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از تفاوت‌های جنگ سخت و جنگ نرم در این است که در جنگ سخت می‌توان خاکریز دشمن را به خوبی دید و آن را تشخیص داد ولی این خاکریز در جنگ نرم وجود ندارد.

فرمانده سپاه در پایان ضمن تقدیر از برپایی نمایشگاه‌های رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی گفت: این دست برنامه‌ها و حضور جوانان مؤمن، با انگیزه و با ایمان در عرصه‌های مختلف مانند فضای مجازی نقش مهمی در مقابله با جنگ نرم دشمن دارد.

حسین یکتا: آمده‌ایم که نگذاریم دختر و پسرمان به گناه آلوده شوند

در ادامه مراسم حسین یکتا، مسئول قرارگاه فرهگنی خاتم‌الاوصیا اظهار داشت: از روزی که جنگ نرم اعلام شد هر فردی کاری را در این جنگ شروع کرد وقتی جلوتر رفتیم احساس کردیم باید دور هم جمع شویم و حضور مجموعه‌های فرهنگی آن را تبدیل به یک جبهه کرد.

وی ادامه داد: می‌دانستیم کار، کار سختی است و جنگ، جنگ جدیدی است؛ چرا که در سال‌های گذشته و بویژه در ۸ سال اصلاحات دوران بسیار سختی را پشت سرگذاشته بودیم به مرور زمان کار جنگ پیچیده‌تر شد و قرار شد لشکر و یگان‌ها شکل بگیرد و باور کردیم که باید دور هم جمع شده و تبدیل به جبهه شویم.

مسئول قرارگاه فرهگنی خاتم‌الاوصیا با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر شروع ناتوی فرهنگی گفت: چند سالیست که قرار شده در این حوزه به صورت جبهه‌ای عمل کنیم و وقتی دشمن این موضوع را متوجه شد آتش‌ها بسیار سنگین‌تر و موانع بیشتر شد.

یکتا همچنین گفت: امروز می‌گوییم آمده‌ایم که نگذاریم دختر و پسرمان به گناه آلوده شوند و باید این کار را با نیت خالصانه انجام دهیم.

وی همچنین خطاب به بچه‌های انقلاب و جنگ گفت: اگر بدریون بدر کبری هستیم نباید به هیچ چیز وابسته باشیم.

نامزدها و ۷۱ اثر برگزیده دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی معرفی شدند

در مراسم تقدیر از آثار برتر و اختتامیه نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی از میان حدود ۳۰۰ مجموعه و بیش از دو هزار عنوان محصول ارزشمند حاضر در نمایشگاه ، ۷۱ عنوان عناصر و تولیدات موفق تر و پیشرو تر، مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفت.

به گزارش ستاد خبری دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی این تقدیرها در كلیات نمایشگاه و نیز در پنج بخش اصلی آن تحت عناوین : « بهترین ارائه » عنوانی است كه گویای موفقیت مجموعه منتخب در برپایی غرفه ای شایسته ، التزام به نظم و قوانین نمایشگاه ، ارتباط مؤثر با بازدیدكنندگان و سایر غرفه داران، تبلیغات كارآمد، برگزاری و حضور فعال در برنامه های جانبی و مانند آن می باشد.

« شایسته ترین رویش انقلابی » عنوان دیگری است كه بیانگر سرعت رشد كیفی و تأثیرگذاری مناسب مجموعه هایی است كه علیرغم عمر كوتاه خود، می توانند به فضل پروردگار، آتیه ارزشمندی در جبهه فرهنگی فضای مجازی انقلاب اسلامی داشته باشند.

« برترین آثار در موضوعات و قالب های گوناگون » نشانگر ارجحیت اثر منتخب از جمیع جوانب نسبت به سایر محصولات مشابه حاضر در نمایشگاه می باشد.

« نوآوری قابل تقدیر » به آثار و مجموعه هایی تعلق می گیرد كه طرحی نو در انداخته و كار و ابتكار را در هم آمیخته و ابداعی مؤثر در نمایشگاه آفریده اند و سایر « تقدیرهای ویژه » نیز در كنار قدردانی از برگزیدگان نمایشگاه گنجانده شده است تا دلگرمی و دست‌مریزادی باشد برای جهادگران پرتلاش این عرصه پر اهمیت.

برگزیدگان بخش رسانه های بر خط

در بخش رسانه های بر خط از میان نامزدها (تشكل حزب ا... سایبر ، مجموعه طنز تصویری دكتر سلام ، نهضت مردمی پوستر انقلاب و مركز نفحات صبح) عنوان " بهترین ارائه " به مركز فرهنگی رسانه ای نفحات صبح، عنوان شایسته ترین رویش انقلابی از میان نامزدهای : تحلیل بازی و انیمیشن ، پایگاه خبری پارس نیوز ، سامانه محتوایی مطبوعه و پایگاه اینترنتی یك - بیست به پایگاه خبری تحلیل پارس نیوز (به دلیل تاثیر گذاری ویژه در مدت زمان كوتاه) ، عنوان برترین اثر در قالب تولید و اشتراك فیلم و ویدیو از میان نامزدهای تلویزیون اینترنتی آرمان ، رسانه ویدیویی صوت المستضعفین ، پایگاه اینترنتی سیما فكر و پایگاه اینترنتی روشنگری ، ضمن تقدیر از « تلویزیون اینترنتی آرمان » به خاطر تولید و ارسال چندین برنامه از محل نمایشگاه، به رسانه ویدئویی جبهه انقلاب اسلامی؛ صوت المستضعفین mostazafin.tv ، عنوان برترین خبرگزاری جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به خبرگزاری تسنیم و تقدیر از آقای مجید قلی زاده مدیرعامل و محمد عزیزی مدیر روابط عمومی خبرگزاری تسنیم ، عنوان برترین اثر در قالب پایگاه های خبری و اطلاع رسانی (هیات داوران در این بخش كه گسترده ترین استقبال را در پی داشت ضمن خودداری از اعلام كاندیدا به خاطر رقابت نزدیك پایگاه های حاضر و با تشكر از تمامی رسانه ها) به خاطر پایش فرهنگی و مقابله موثر با فتنه و انحراف در عرصه دانشگاهی به خبرنامه دانشجویان ایران و پایگاه خبری تحلیل جهان نيوز به خاطر بسط و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی ، عنوان برترین اثر در قالب پایگاه های تحلیلی و تبیینی از میان نامزدهای : پایگاه اینترنتی جریان شناسی دیدبان ، پایگاه اینترنتی علوم اجتماعی اسلامی ایرانی ، پایگاه اینترنتی ایران هسته ای و پایگاه خبری اشراق نیوز به پایگاه مطالعات استراتژیك برنامه هسته ای ایران " ایران هسته ای" ، عنوان برترین اثر در قالب شبكه های اجتماعی از میان نامزدهای : شبكه اجتماعی اندیشگر ، شبكه اجتماعی نت ایران ، شبكه اجتماعی فیسكوب ایرانیان و شبكه اجتماعی سنگری ها به شبكه اجتماعی ایرانیان" نت ایران" ، عنوان برترین اثر در موضوع فرهنگ و خانواده از میان نامزدهای : پایگاه اینترنتی مهدپورتال ، پایگاه اینترنتی بانونت ، پایگاه اینترنتی متن زندگی ، پایگاه شهید آوینی و نهضت مردمی پوستر انقلاب به پایگاه اینترنتی متن زندگی ، عنوان برترین اثر در موضوع دفاع مقدس از میان نامزدهای : پایگاه اینترنتی شفیق فكه ، پایگاه اینترنتی تاشهدا با شهدا ،خبرگزاری دفاع پرس و پایگاه اینترنتی فاتحان ، ضمن تقدیر از « پایگاه شفیق فكه » به خبرگزاری دفاع مقدس ، عنوان برترین اثر در موضوع معارف اسلامی از میان نامزدهای : پایگاه اینترنتی ذی طوی ، مركز نفحات صبح ، پایگاه اینترنتی وارث و پایگاه اینترنتی حسینیه مجازی هیئت ریحانة الحسین به پایگاه جامع تبلیغ "ذی طوی" ، عنوان بهترین پایگاه از نگاه مخاطب از میان نامزدهای : پایگاه اینترنتی خامنه ای دات آی آر ، مجموعه طنز تصویری دكتر سلام ، تشكل حزب الله سایبر و مركز نفحات صبح به پایگاه اینترنتی دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای ، عنوان پر مخاطب ترین غرفه به مجموعه طنز تصویری دكتر سلام از خبرگزاری دانشجو ، عنوان نوآوری قابل تقدیر به سایت نهضت مردمی پوستر انقلاب به دلیل طراحی بزرگترین پوستر جمعی با عنوان «اسرائیل بشنو!» در طی نمایشگاه و رونمایی از آن و عنوان تقدیر به دلیل اهتمام به وحدت مذاهب اسلامی به رسانه خبری تحلیلی گنبدكاووس؛ سلام گنبد اعطاء شد .

برگزیدگان بخش نشر دیجیتال :

در بخش نشر دیجیتال نیز عنوان بهترین ارائه از میان نامزدهای : موسسه ی داده پردازی نستوه ، موسسه ی ایلیا تك و موسسه ی آفرینش های نوین زمانه به موسسه زمانه آفرینش های نوین ، عنوان شایسته ترین رویش انقلابی از میان نامزدهای : موسسه نور الرضا از همدان، سنگر سایبری شهدا از بوشهر،واحد همراه نویسان فدك از قم و مجموعه پارسایانه از اهواز به صورت مشترك به موسسه فرهنگی دیجیتال نورالرضا علیه السلام و سنگر سایبری شهدا ، عنوان : برترین اثر در قالب نرم افزار چندرسانه ای از میان نامزدهای :نرم افزار این ده مرد بنیاد الست ، نرم افزار دردانه موسسه یاسین امین ، نرم افزار گلهای بهشت ۳ موسسه ی دانش بانك به نرم افزار چندرسانه ای « دُردانه » - موسسه فرهنگی هنری یاسین امین ، عنوان : برترین اثر در قالب نرم افزار تلفن همراه از میان نامزدهای : نرم افزار شمیم وحی از موسسه ترنم وحی ، نرم افزار شمیم یاس از موسسه ی شمیم ، نرم افزار صحیفه ی امام خمینی از موسسه ی ایلیا تك و نرم افزار باب النعیم از موسسه ی موج رسانه ی همراه به نرم افزار تلفن همراه « شمیم وحی » (شركت نرم افزاری ترنم) عنوان: به هنگام ترین محصول از میان نامزدهای: نرم افزار واجب فراموش شده، موسسه ی رستاك هنر ، نرم افزار دختران بهشتی، موسسه برهان ،نرم افزار ۱۱۰ موسسه اوشون به نرم افزار چندرسانه ای « واجب فراموش شده » "یادمان شهید علی خلیلی" موسسه رستاك هنر رایانه ، عنوان : پرفروش ترین محصول نرم افزاری به نرم افزار چندرسانه ای « این ده مرد» (بنیاد هنرهای تركیبی الست) از لحاظ تعداد فروش اهداء گردید.

برگزیدگان بخش بازی و پویانمایی :

عنوان : بهترین ارائه از میان نامزدهای : موسسه فرهنگی كاظمیون (بازی پروانه)، شركت اصحاب رسانه پویا، شركت بازیسازان مستقل ایران و شركت رسانه گستر بنیسی به بازی « پروانه » - موسسه فرهنگی هنری نشر اندیشه كاظمیون به دلیل ساخت شخصیت های بازی در فضای واقعی و ارتباط گیری موثر با مخاطبان ، عنوان : شایسته ترین رویش انقلابی از میان نامزدهای : شركت اگلو ، مركز مصالعات راهبردی بدر و موسسه سفیر نور بشارت به شركت فناوری شگرف كیهان (اگلو) به دلیل رسیدن به توانایی ساخت بازی بزرگ و تعداد بازی ها در مدت زمان كوتاه از زمان شكل گیری ، عنوان : برترین اثر در قالب بازی رایانه ای از میان نامزدهای : بازی دوران افتخار (شركت سپاسه فتح پارسه) ، بازی پروانه ( موسسه فرهنگی كاظمیون) و بازی راز روشن ( شركت اگلو ) به صورت مشترك به بازی دوران افتخار و بازی پروانه به دلیل كیفیت و طراحی بازی در سبك های مرتبط ، عنوان :برترین اثر در قالب پویانمایی از میان نامزدهای : پویانمایی «آتو» – شركت فراسوی ابعاد و شركت تكم فیلم به پویانمایی «آتو» به دلیل موضوع و داستان و همچنین ویژگی های فنی ، عنوان : نوآوری های قابل تقدیر به پویانمایی بومرنگ آمریكایی (شركت آرتنوس تصویر ) به دلیل ساخت پویانمایی از ایده تا اجرا در طی نمایشگاه و بازی موبایلی« موشك ممنوع » با موضوع غزه و شركت اصحاب رسانه پویا به دلیل ساخت و ارائه به هنگام بازی موبایلی و برپایی مسابقه آن در طی نمایشگاه شركت بازی سازان مستقل ایران به خاطر تولید نخستین سخت افزار بازی های رایانه ای مبارزه ای در داخل كشور و نیز تلاش مؤثر جهت شبكه سازی بازی سازان ایرانی، عنوان : تقدیر به خاطر حضور گسترده و مؤثر به مركز هنرهای رقومی(دیجیتال)سازمان بسیج مستضعفین به دلیل حضور مؤثر و مشاركت دادن بخش های مختلف مركز در نمایشگاه و عنوان تقدیر نمادین به فعالان حوزه بازی و پویانمایی استان لرستان ( استانی كه بیشترین درصد حضور در بخش را داشته است)اهداء گردید.

برگزیدگان بخش بین الملل :

عنوان بهترین ارائه از میان نامزدهای: مجمع اتحاد دانشجویان جهان اسلام ، مؤسسه آرماگدون ، پایگاه اینترنتی قدس آنلاین عربی ، خبرگزاری آران و تلویزیون اینترنتی نصر تی وی به پایگاه خبری تحلیلی قدس آنلاین (عربی)، عنوان : شایسته ترین رویش انقلابی از میان نامزدهای : انقلاب بدون مرز ، آكادمی تمدن اسلامی و پایگاه اینترنتی سید علی به پایگاه بین المللی بررسی شخصیت و اندیشه های آیت الله خامنه ای(سیدعلی) ، عنوان : برترین اثر در حوزه بین الملل از میان نامزدهای : پایگاه اینترنتی بیداری اسلامی ، دانشنامه فلسطین آفاق روشن بیداری ، پایگاه جامع منابع اسلامی و پایگاه اینترنتی دیكسین به پایگاه اینترنتی دانشنامه فلسطین (موسسه فرهنگی هنری آفاق روشن بیداری)، عنوان : نوآوری های قابل تقدیر به خاطر برپایی مراسم جشن پیروزی غزه و برقراری ارتباط تصویری مستقیم با این شهر مقاوم به اتحادیه بین المللی رسانه های مجازی، عنوان : تقدیر ویژه به خاطر حضور مؤثر و متبرك ساختن فضای نمایشگاه و افتتاحیه با پرچم مبارك بارگاه امام حسین (ع) به پایگاه اینترنتی آستان مقدس حسینی (ع) اهداء شد.

برگزیدگان بخش فن آوری اطلاعات :

عنوان بهترین ارائه از میان نامزدهای : شركت محك رایان افزار ، شركت مهر پار و شركت سایبربان به مجموعه سایبربان ، عنوان : شایسته ترین رویش انقلابی از میان نامزدهای : شركت مشار افزار پردیس و شركت مهر پارس به شركت مهر پارس ، عنوان : برترین اثر فنآورانه از میان نامزدهای نرم افزار تخته سیاه از شركت اكسیر رایانه صبا و فریم ورك شمیم از شركت مشار افزار پردیس به شركت مشار افزار پردیس(شمیم) اهدا شد .

برگزیدگان بخش های جانبی و بخش كلیت نمایشگاه :

عنوان : نوآوری های قابل تقدیر به دلیل اجرای فیزیكی یك بازی ضد صهیونیستی و برانگیختن خشم رسانه های اسرائیلی به بازی پرندگان خوشحال در بخش كودك و نوجوان ، عنوان : مناسب ترین پوشش خبری نمایشگاه در فضای مجازی به خبرگزاری فارس ، عنوان : بهترین حامی رسانه ای نمایشگاه به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ، عنوان : بهترین حامی زیرساختی نمایشگاه به مدیریت جهادی شهرداری تهران عنوان : بهترین محصول نوآورانه نمایشگاه به محصول كیوسك رسانه از سازمان فضای مجازی سراج و عنوان تقدیر به خاطر مدیریت رادیو نمایشگاه به رادیو اینترنتی صدای میقات تعلق گرفت .

منبع: فارس و تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


میلاد
Iran, Islamic Republic of
ای داد ازعدم بصیرت بعضی ها
بصیرت اگر بود و برخی خواص نمی لغزیدند فتنه 88 هم وجود نداشت
مجید مجد
انشاءالله ب وحدت و همدلی جریان ها و احزاب مختلف بتوانیم در این جنگ نرم هم مانند دفاع مقدس موفق باشیم.
فردا می آید و دنیا ازآن ماست.