جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

بازار نشر نیازمند مدیریت بحران

چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب: 442234
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران از نگارش اثری با عنوان «مدیریت بحران در جمهوری اسلامی» خبر داد و گفت:‌ این نوشتار به زودی از سوی نشر معارف منتشر خواهد شد.
به گزارش جهان، منوچهر محمدی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و مؤلف آثار مختلف در زمینه انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با فارس از نگارش اثری با عنوان «مدیریت بحران در جمهوری اسلامی» خبر داد و گفت: رویکرد بنده برای نگارش این کتاب نخست این بوده که به بحران‌هایی که به دلیل براندازی نظام جمهوری اسلامی در طول ۳۶ سال گذشته مطرح شده، بپردازم.

وی افزود: توطئه‌های مختلف و بحران‌ها در پنج گروه شامل کودتاها، منازعات قومی، ترورها و جنگ‌های تجاوزکارانه دسته‌بندی و در ۱۷ مورد بررسی شده است، این دسته‌بندی‌ها در این کتاب توصیف و اینکه چگونه جمهوری اسلامی در مقابل توطئه‌ها مقاومت و آن‌ها را خنثی کرده، تحلیل شده است.

محمدی با اشاره به اینکه تاکنون نمونه این اثر با این جامعیت نوشته نشده است، بیان داشت: نوشتار حاضر برای جوانانی که یاد از دوران گذشته و اتفاقات آن در ایران ندارند، هم می‌تواند مناسب باشد.

وی ادامه داد: مسأله بسیار مهم این است که در مصر یک کودتای کوچک مرسی را بر باد فنا داد، اما جمهوری اسلامی تا کنون ۱۷ توطئه بزرگ را از سر گذرانده اما توفیقی کسب نکرده است. آخرین توطئه‌ای هم که در ایران صورت گرفت فتنه ۸۸ بود که بی‌نتیجه ماند.

این استاد دانشگاه در پاسخ به این سؤال که آیا وقایع و اتفاقات پیش رو را نیز پیش‌بینی کرده‌ است، گفت: بله باید بدانیم که این توطئه‌ها متوقف نخواهد شد و نباید تصور کنیم دیگر اتفاق بدی نمی‌افتد، بنابراین در جمع‌بندی و نتیجه‌گیری اثر به مسائل پیش رو نیز پرداخته‌ام.

این فعال عرصه انقلاب اسلامی دیگر کتاب در دست نگارش خود را «بازتاب جهانی انقلاب اسلامی بر جامعه بشری» معرفی کرد و گفت: براساس یک چارچوب تئوریک انقلاب اسلامی یک انقلاب کاملاٌ مردمی است که در جهت آزاد کردن ملت‌ها از یوق استعمار و استکبار رقم خورده است، بنابراین بیشترین بازتاب و اثر را روی مردم و جامعه بشری گذاشته است.

وی افزود: منتها دوری و نزدیکی دیگران از لحاظ فکری و عقیدتی و حتی جغرافیایی بر آگاهی نقش مهمی داشته‌اند، بنابراین در این نوشتار جوامع را با توجه به نزدیکی فکری و ایدئولوژیک از ایران تقسیم‌بندی کرده‌ایم.

محمدی اظهار داشت: مثلاً جهان تشیع را در گروه جهان اسلام و جهان مستضعفین را در جهان سوم قرار دادیم و حتی جهان موجود در کشورهای پیشرفته را به صورت خیلی روشن بررسی کردیم و اثرات انقلاب اسلامی را بر این گروه‌های مختلف جامعه جهانی مورد توجه قرار داده‌ایم، کتاب حاضر در دست نگارش است و ناشر آن هنوز مشخص نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *