جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

آستارا به منطقه ويژه اقتصادی تبديل شد

پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۲
کد مطلب: 413632
در واپسین روزهای سال ۹۳ هیئت دولت دستور ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در بندر مرزی آستارا را صادر کرد.
به گزارش جهان، فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در گفت و گو با مهر با بيان اينكه اين خبر خوش در واپسين روزهای سال ۱۳۹۳ يك عيدی از سوی دولت به مرزداران آستارا بود، اظهار داشت: معاون اول رییس جمهور، در جلسه ۱۷ اسفند ماه ۱۳۹۳ هيأت وزيران به پيشنهاد شماره ۴۷۷۴ / ۱۰ / ۹۳۲ مورخه ۱۵ اسفند دبيرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ويژه اقتصادی مبنی بر تشکیل منطقه ویژه اقتصادی آستارا رسیدگی کرد.

سیروس شفقی افزود:اسحاق جهانگیری در این جلسه به استناد تبصره ۱ ماده ۱ بند الف ماده ۳ قانون تشكيل و اداره مناطق ويژه اقتصادی جمهوری اسلامی ايران مصوب ۱۳۸۴، دستور ايجاد منطقه ويژه اقتصادی بندر آستارا در استان گيلان با گرايش هايی از قبيل فعاليت های دريايی، بندری، صنايع و خدمات وابسته و لجستيكی و ايجاد ارزش افزوده را ابلاغ كرد.

وی با بيان اينكه اين منطقه در ۶۱ هكتار محوطه بندر چند منظوره آستارا در خشكی و شاخه های موج شكن احداث خواهد شد، عنوان كرد: از امروز بندر آستارا به بندر دريانوردی و منطقه ويژه اقتصادی آستارا تبديل می شود.

فرماندار آستارا طراحی زون های صنعتی، خدماتی، صنايع تبديلی، صنايع سبز و همچنين زون های سوختی در داخل اين منطقه را از ويژگی های ممتاز این منطقه دانست و تأكيد كرد: می توان سرمايه گذاری بخش خصوصی را در اين منطقه با توجه به قوانين و تسهيلات مناطق ويژه سرعت بخشيد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *