جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
بهترین شهر برای سرمایه‌گذاری؛

سرمایه‌گذاران ایرانی از قافله عقب نمانند

يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب: 55313
با توجه به بازگشت نسبی ثبات و امنیت به شهرهای مختلف عراق به ویژه شهر کربلای معلا و تعداد قابل توجه زائران که به این شهر سفر می‌کنند، بسیاری از سرمایه گذاران کشورهای مختلف عربی و اسلامی، این شهر را محل بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری یافته‌اند.
به گزارش شیعه آنلاین، با توجه به این مسأله، "رائد عسلی" مسئول اطلاع رسانی کمیته نظرات بر سرمایه‌گذاری در کربلا اعلام کرد: چهار شرکت عظیم سرمایه‌گذاری عربی و غیرعربی طی یک هفته اخیر آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در زمینه های مختلف از جمله برق، گردشگری، کشاورزی، هتل و غیره به ما اعلام کرده‌اند.

مسئول اطلاع رسانی کمیته نظرات بر سرمایه‌گذاری در کربلا در ادامه افزود: اولین این شرکت‌ها یک شرکت بسیار بزرگ عربستانی است که در زمینه ساخت هتل فعالیت می‌کند. دومین آنها یک شرکت چینی است که طرحی برای ساخت یک شهرک گردشگری که شامل هتل پنج ستاره، رودخانه مصنوعی و شهربازی بوده، ارائه کرده است. این شرکت چینی برای اجرای طرح خود 20 هکتار زمین درخواست نموده است. سومین این شرکت‌ها از نیوزلند بوده و برای ساخت گلخانه‌های شیشه‌ای مخصوص کشاورزی اعلام آمادگی کرده است. چهارمین شرکت نیز از سوئد بوده که برای ساخت یک نیروگاه عظیم برقی و اجرای یک طرح کشاورزی – دام‌پروری عظیم اعلام آمادگی نموده است. این شرکت سوئدی نیز برای اجرای طرح خود 10 هکتار زمین درخواست کرده است.

"عسلی" همچنین گفت: این چهار شرکت سرمایه‌گذاری همچنین برای اجرای طرح‌های عظیم مسکن سازی تا حدود 50 هزار واحد مس ی اعلام آمادگی کرده‌اند. بدون شک در صورت اجرای این طرح عظیم، مشکل مسکن در کربلا که یک شهر زیارتی است و همواره مملو از زوار، از بین خواهد رفت.

"رائد عسلی" در پایان گفت: البته کمیته نظرات بر سرمایه‌گذاری در کربلا پس از دریافت طرح‌های این چهار شرکت عظیم، دیگر نیازهای شهر کربلا که قابل سرمایه‌گذاری است را به آنان اعلام کرد.

گفتنی است آمار و ارقام نشان می‌دهد که تعدادی از سرمایه گذاران ایرانی نیز در چند سال گذشته برخی طرح‌ها را در برخی شهرهای عراقی و به ویژه نجف اشرف در دست گرفته‌اند اما بدون شک سرمایه‌گذاری در شهر کربلا فرصتی طلایی است که نباید آن را از دست داد.
https://jahannews.com/vdcgww9n.ak9nq4prra.html
jahannews.com/vdcgww9n.ak9nq4prra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *