پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۷
۸

این‌ها رانت نیست، چون بانک مرکزي راهي جز این ندارد!

مدلل ۵۰۰ ميليارد تومان بدهی بانکی دارد
سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب: 377039
دبير ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي درباره رانت ۶۵۰ ميليون يورويي گفت: به نظر ما نمي شود به اين ها گفت رانت و رانت بازي. بانک مرکزي در حال مديريت ارزي است. ما در شرايط تحريم قرار داريم و بانک مرکزي جز اين راهي ندارد.
این‌ها رانت نیست، چون بانک مرکزي راهي جز این ندارد!
به گزارش جهان به نقل از خراسان، کاظم پاليزدار، دبير ستاد هماهنگي مبارزه با مفاسد اقتصادي در گفت و گو با ماهنامه «صنعت و توسعه»، با بیان اینکه پرونده ۶۵۰ ميليون يورويي مصداق رانت نيست، گفت: چراکه پولي به کسي پرداخت نشده است و فقط واردات صورت گرفته است. هنگامي که دولتها جا به جا مي شوند معمولا انگيزه فعاليت پايين مي آيد و ما شاهد نوعي خلاء در پيگيري امور هستيم. اتفاقا يکي از اين خلاءها درباره نهاده هاي دامي مطرح بود؛ در نتيجه دولت درصدد بود تا اين کمبود را جبران کند تا قيمتها کنترل شده و نياز مردم تامين شود. يعني مقام هاي دولتي براي رفع مشکل هاي موجود در کشور تصميماتي در زمينه واردات نهاده هاي دامي گرفتند. اين خدمت به کشور بود، بدون آنکه هزينه اي متوجه کشور شود، پس نمي توان آن را رانت ناميد.

وي تاکيد مي کند مبلغ کل اين تفاهم نامه ۶۵۰ ميليون يورو بوده است و نبايد همه آن را به حساب رانت بياوريم. پاليزدار در مورد بدهي هاي بانکي آقاي مدلل گفت: «رقم بدهي وي در حدود ۵۰۰ ميليارد تومان است. تمام بدهي وي در سيستم بانکي غيرجاري نيست و بخشي از آن جاري است؛ يعني هنوز سر رسيد اقساط تسهيلات دريافتي و تعهدات آن نگذشته است»

پالیزدار مدعی شد که برخي ديگر از شرکت ها بودند که ارزي ارزان تر از ارز اين شرکت و البته بنابر سفارش «برخي افراد» دريافت کرده بودند.؛ چرا پرونده آن ها بررسي نمي شود.

وی گفته است: به نظر ما نمي شود به اين ها گفت رانت و رانت بازي. بانک مرکزي در حال مديريت ارزي است. ما در شرايط تحريم قرار داريم و بانک مرکزي جز اين راهي ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امین
Iran, Islamic Republic of
.....بعد از افشاگری های بی اساس..
Iran, Islamic Republic of
چنانجه شما کل مصاحبه را در سایت ها بخوانید متوجه منطقی بودن سخنان ایشان می شوید
دوست عزیز دلواپسها اصولا مدار منطقشون سوخته!!!!
با این اظهار نظر دیگر این پرونده باید بسته شود و مانور سیاسی روی آن نتیجه ای برای دوستان اصولگرا ندارد
Iran, Islamic Republic of
"چرا پرونده آن ها بررسي نمي شود؟"
ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي شمایید کیباید بررسی کنه؟ ....
شناسنامه طلايي .
حالا فهميدم شناسنامه يعني چي ؟! و همچنين اينكه چه كاربردهايي داره .
اگرتودولت قبلی این اتفاق میفتادچه غوغایی میکردن راستگویان پاکدست!!!!ولی حالا جزو ضوابط کاراقتصادی تعریف میشه.تازه اونوقت تحریمی هم بکارنبوده حتما!
چرا کل مصاحبه رو نذاشتید تا همه بفهمند چی گفته؟ به نفع خودتون سانسور میکنید!!!