شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱۶

امیدوارم حب به سید حسن نصرالله سبب نجاتم در قیامت شود

يکشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب: 197831
آیت الله مصباح‌یزدی دلیل محبت به سیدحسن نصرالله را تبعیت کامل ایشان از ولایت فقیه دانست و گفت: کسی که این صفت را داشته باشد در ولایت ائمه فانی می‌شود. ولایت نائب امام در این عصر (حضرت آیت‌الله خامنه‌ای) و ولایت ولی‌اش سید حسن نصرالله بر همه ما واجب است.

به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) در دیدار با گروهی از حزب‌الله لبنان، حادثه عاشورا را از عجیب‌ترین داستان‌های تاریخ بشر دانست و گفت: باید دید چگونه کسانی که سال‌ها پای منبر پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله و امیرالمؤمنین بودند، به چنین جنایت هولناکی اقدام کردند.

وی ضمن بیان برخی از ویژگی‌های دشمنان امام حسین علیه‌السلام خاطر نشان کرد: اگر تاریخ قطعی و روایات متعدد بر وقوع این حوادث نداشتیم باور کردن این حادثه با این ویژگی‌ها بسیار مشکل بلکه نزدیک به محال بود.

استاد اخلاق حوزه علمیه داستان عاشورا را عبرت بزرگی دانست و گفت: نباید به صرف این‌که اسلام آورده‌ایم،‌ ایمان داریم، و راه درستی را انتخاب کرده‌ایم مغرور شویم و خیال کنیم که دیگر آسیب‌پذیر نیستیم.

وی مهم‌ترین درس‌ها از کربلا را در 2 جهت ایجابی و سلبی دانست و گفت: جهت ایجابی، کسب انرژی و صبوری است که در راه خودمان مصمم‌تر شویم و از بذل مال و جان و تمام توان‌ خود کوتاهی نکنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: انقلاب‌های این عصر، چه انقلاب اسلامی ایران و چه جهاد‌های برادران ما در لبنان یا انقلاب‌هایی که در کشورهای دیگر در حال وقوع است، همه الهام‌گرفته از داستان کربلاست، و همان طور که قائد عزیز ما آقای سید حسن نصرالله بارها فرمودند: شعار ما لبیک یا حسین است.

استاد فلسفه و تفسیر حوزه علمیه قم درس دیگر را در تحلیل علل عاقبت سوء دشمنان امام حسین علیه‌السلام دانست و گفت: کسانی‌که سال‌ها عمر خود را در کنار پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله مجاهدت‌ کردند و هنوز جراحت‌هایی از جنگ‌ با کفار بر بدن داشتند به چنان عاقبت سویی مبتلا شدند که به قتل امام حسین علیه‌السلام اقدام کردند. باید درباره تحلیل علل این حوادث تلاش کنیم مبادا آن علل در خود ما هم باشد.

وی ضمن مقایسه‌ای میان بیماری‌های نفسانی و امراض روحی با بیماری‌های جسمی، ادامه داد: آن‌ها به بیماری‌های نفسانی و امراض قلبی‌ مبتلا بودند اما میکروب آن‌ در اعماق وجودشان مخفی بود و وقتی مجال ظهور پیدا کرد و ظاهر شد، آثار خود را بروز داد.

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به روایت «حب‌الدنیا رأس کل خطیئة» گفت: ریشه همه این‌ مشکلات علاقه به مزایای دنیوی است که در انسان مخفی است و در موقعیت‌هایی ظهور پیدا می‌کند و انسان را به فلاکت و هلاکت می‌اندازد.

آیت الله مصباح یزدی در ادامه به داستان زبیر اشاره کرد و گفت: زبیر پسر عمه پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله و امیرالمومنین علیه‌السلام، و از کسانی بود که سال‌ها برای اسلام زحمت‌ها کشیده و در جنگ‌ها شرکت کرده بود تا آنجا که پیامبر اکرم به شمشیرش دعا کردند. وی از کسانی بود که حتی بعد از رحلت پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله از امیرالمومنین حمایت می‌کرد و در شورای شش‌نفره هم به علی علیه‌السلام تمایل داشت و بالاخره بعد از قتل عثمان نیز از پیشگامانی بود که برای بیعت با امیرالمؤمنین علیه‌السلام اقدام کرد.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: چنین کسی با این سوابق درخشان، طولی نکشید که جنگ جمل را به راه انداخت و به روی امیرالمومنین شمشیر کشید. آیا زبیر از اول ایمان نداشت؟! اگر ایمان داشت چطور در اواخر عمر دچار این گمراهی شد؟
 
آیت‌الله مصباح یزدی در تحلیل گمراهی زبیر گفت: زبیر ظاهرا مؤمن بود ولی میکروب حب مقام در قلبش جا داشت؛ که ابتدا ظهور نداشت ولی بالاخره ظاهر شد و زبیر را به گمراهی کشاند.

استاد اخلاق حوزه و دانشگاه تاکید کرد: درسی که باید از این حادثه بگیریم این است که مبادا در اعماق قلوب ما نیز میکروب‌هایی باشد و روزی ظهور پیدا کند که ما را به بی‌ایمانی لاعلاجی مبتلا سازد.

وی با توضیح روایتی که با نقل‌های مختلف درباره حب مال و ریاست آمده گفت: ضرر حب مال و ریاست به دین مسلمان از ضرر دو گرگ که از دو طرف به گله‌ای بی‌چوپان حمله کنند بیشتر است؛ طبعا این حب در قلب هر کدام از ما وجود دارد واگرچه مخفی است، اما اگر با آن مبارزه نکنیم، روزی ظاهر می‌شود و کارش را می‌کند.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به فرازی از زیارت جامعه کبیره، تمسک به اهل‌بیت علیهم‌السلام را اکسیر اعظم برای نجات از این ناپاکی‌ها دانست و گفت: در این فراز از زیارت جامعه می‌گوییم: درود و سلام و دوستی و ولایت ما نسبت‌به شما، عامل پاکی قلوب‌مان از ناپاکی‌‌هاست.

وی با استفاده از آیات قرآن خاطر نشان کرد: ولایت در مرحله اول به ذات خداوند تعلق می‌گیرد و خداوند ولی مؤمنان است و مؤمنان اولیای خدایند.
 
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: ولایت در مرحله بعد به پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله و بعد از ایشان به ائمه اطهار علیهم‌السلام تعلق می‌گیرد. ولی ولایت به این‌جا ختم نمی‌شود. خداوند بر ما به شناخت این امر منت نهاد که ولایت به ولایت معصومین منتهی نمی‌شود و در زمان غیبت ائمه معصومین، این ولایت به نائب عام امام تعلق می‌گیرد.

 آیت الله مصباح‌یزدی گفت: من به محبت سید حسن نصرالله به خدا تقرب می‌جویم و امیدوارم این حب سبب نجات من در روز قیامت باشد.
 
وی دلیل این محبت را تبعیت کامل ایشان از ولایت فقیه و مقام معظم رهبری دانست و گفت: کسی که این صفت را داشته باشد در ولایت ائمه فانی می‌شود. این سلسله ولایت، یعنی ولایت خدا در درجه اول، ولایت پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله در درجه دوم،‌ ولایت ائمه علیهم‌السلام در درجه سوم، ولایت نائب امام در این عصر (حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ادام‌الله‌ظله) و ولایت ولی‌اش سید حسن نصرالله بر همه ما واجب است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جانا سخن از زبان ما می‌گویی
Iran, Islamic Republic of
خونی که در رگ ماست
هدیه به رهبر ماست
خداآیت الله مصباح را برای اسلام حفظ کند
فدايی سيد حسنيم سنگين
این اظهار ارادت آیت الله مصباح به سید حسن اشک شوق بر گونه های آدم جاری می کند و نشانگر خلوص و تواضع این عالم بزرگ است اما این بدان معنا نیست که همه دیدگاههای سیاسی حضرت علامه را بپذیریم. به نظر من برای یافتن پاسخ این پرسش استاد که چگونه کسانی که سالها پای منبر پیامبر بودند به این جنایت هولناک دست زدند؟ لازم نیست راه دور برویم بلکه با نگاهی به برخوردهایی که هم اکنون با یاران امین و مجاهدان صحنه های خطر و شکنجه و خون و حماسه انقلاب اسلامی میشود و برخوردهایی که با خاندان امام میشود پاسخ خود را در می یابیم ... اینطور نیست؟
United States
البته دوست عزیز ما هم راه دور نرفته و نمی رویم و با نیم نگاهی به وضع برخی خاندان امام (ره) و یاران سابق امام (ره) درمی یابیم که ایشان نیز پا جای پای امثال طلحه و زبیر و خانم عایشه نهادند و جنگ جمل دوران (فتنه 88) را علیه خلف صالح روح الله کبیر (ره) به راه انداختند و وقتی دیدند کار به پیش نمی رود و ملت ایران کسی نیستند که دست از دامان ولایت فقیه بکشند یادشان آمد برای مظلوم نمایی و ماست مالی خوی جاه طلب و بعضا خائنشان باید دوباره انتساب خود به امام (ره) را در بوق بکنند
سلام خدا بر مولایمان امام خامنه ای و سرباز دلاورش سید حسن نصرالله
به حق امام زمان (عج) زنده و پایدار باشند ان شاءالله
Iran, Islamic Republic of
چقدر کوته بینانه است که خانواده ی امام خمینی را با خانواده ی معصوم (ع) مقایسه کنیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!! چرا که با اینکه امام خمینی معصوم نبود و برای همیشه ی تاریخ ماند ولی برخی فرزندانش از خط آن خلف صالح منحرف شدند . نمی توان اسم بزرگی را یدک کشید و با آن فساد کرد. از طرفی امام حسین (ع) معصوم و فرزندانش معصوم زاده بودند که جنایتی که در مورد ایشان رخ داد نتیجه خیانت اهالی سقیفه، شکافته شدن فرق علی مرتضی (ع) و شهادت حضرت زهرا (س) بود. اصلاً ربطی بین امام حسین (ع) و خانواده اش و امام خمینی (ره) و خانواده اش نیست.
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ به آنکه با کمال بي‌ادبي و بي‌شرمي گفته‌اند جانا سخن از ما مي‌گويي عرض مي‌شود که استاد سالهاي سال است که اين‌گونه سخن مي‌گويند تا جايي که رهبر معظم انقلاب به غير از سالهاي قبل که به منزل ايشان تشريف برده بودند - سال گذشته نيز يک بار وقتي که سفر رسمي به قم داشتند و يک بار هم که سفر غير رسمي داشتند به منزل ايشان تشريف بردند.
و همچنين ايشان را از کساني دانسته‌اند که خلاء شخصيت‌هايي چون علامه مطهري و طباطبايي را براي ما پر کرده‌اند و از آن بالاتر تاکيد کرده‌اند که از‌ آثار ايشان استفاده بهينه شود.
اينها نشان از چيست؟
امروز علامه مصباح به تمام معنا عمار رهبر فرزانه انقلاب امام خامنه‌اي هستند.
ايشان تمام آبرويشان- جانشان - مالشان را براي اسلام و ولايت گذاشته‌اند. موضعگيري به موقع ايشان در 8 سال اصلاحات عليه دين ستيزان و ولايت ستيزان و همچنين عليه جريان فتنه و انحراف و کشف به موقع توطئه‌هاي اين جريانها به يادتان هست.
اين که اين نظر را داده يا خود را به خواب زده يا اينکه کلا در خواب است.
اگر خواب است که انشاءالله خداوند بيدارش کند.
اگر بيدار است ...
بنده هم برای آیت الله مصباح احترام قائلم هم برای آیت الله هاشمی، در مباحث اعتقادی و معارف اسلامی و اخلاقی خیلی بهره از علامه مصباح برده ام اما در مسائل سیاسی نظرات آقای هاشمی را پخته تر میدانم و برخلاف خیلیها هیچ تضادی هم بین این ترکیب فکری و سیاسی احساس نمیکنم همه این بزرگواران سرمایه های اسلام و نظام هستند باید حرمت و جایگاه و نقش هر کدام را در جای خود به رسمیت شناخت خود این عزیزان هم نباید بیش از حد معمول براختلافات پافشاری کنند...
جانم فدای سیدحسن نصرالله
United States
كشتي نجات همه ما حسين(ع) است
يا حسين كربلا
حب داشتن نسبت به انسانها مشکلی ندارد ولی روز قیامت تنها اعمال صالح به نجات انسان خواهند آمد
United States
دوست عزیز ظاهرا برای شما سوءتفاهم شده من که اون نظر خوندم این برداشت به ذهنم اومد که اون طرف هم دوستدار سیدحسن نصرالله عزیز هست و گویا حضرت مصباح حرف دل اون خواننده رو زده و ایشون هم دوست داره مثل علامه مصباح به سید حسن خطاب کنه
United States
در حدیثی از امام کاظم (ع) هست که می فرمایند :
"امرء مع من احب یعنی در قیمات هرکس با چیزی یا کسی که دوست میدارد محشور می گردد" و این فرمایش حضرت مصباح با علاقه به خدا و توحید منافات ندارد بلکه علاقه به اولیاءالله در طول محبت و علاقه به ذات احدیت است
همين كه مارا به غلامي غلامان ائمه (ع) قبول كنند رستگاريم
United States
ما نیز سیدحسن نصرالله را از اولیای خدا می دانیم. حب ولی خدا موجب رستگاری خواهد شد ان شاءلله. امروز که حضور سرزده ی ایشان بین مردم جنوب بیروت را، با وجود پرواز جنگنده های رژیم منحوس اشغالگر قدس دیدم، ایمانم به اینکه سید حسن نصرالله از اولیای خداست، بیشتر شد و البته ایشان از یاران و پیروان رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای است که این نیز از امتیازات ویژه این سید جلیل القدر است.