جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

روانچی: توافق باید همه حقوقمان را بدهد

دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب: 424432
مشائیل لینهارت ، قائم مقام وزارت امور خارجه اتریش که در صدر هیأتی در ایران به سر می برد ، با معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه دیدار و درباره موضوعات مختلف روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای گفتگو و تبادل نظر کرد .
به گزارش جهان به نقل از صدا و سیما، در این دیدار مجید تخت روانچی با اشاره به روابط خوب و تاریخی ایران و اتریش ، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تقویت روابط دوجانبه در ابعاد مختلف سیاسی ، اقتصادی ، تجاری ، پارلمانی ، علمی ، فرهنگی و ورزشی اعلام داشت .

وی درباره موضوع هسته ای با اشاره به فرآیند دستیابی به راه حل ها در جریان گفتگوهای لوزان سوئیس ، به مذاکرات هفته های گذشتـه در خصوص تدوین متن نهایی تـوافق اشاره و تـأکید کرد : امیدواریم طرف مقابل با پرهیز از مواضع حداکثری تلاش کند تا قبل از موعد مقرر به توافق جامع برسیم اگرچه ما تحت فشار زمان قرار نداریم و به دنبال توافقی هستیم که همه حقوقمان را در بر داشته باشد .

تخت روانچی همچنین با تشریح شرایط پیچیده و حاد حاکم بر منطقه بر لزوم یافتن راه حل سیاسی برای برون رفت از بحران یمن تأکید کرد و افزود : هدف جمهوری اسلامی ایران استقرار صلح و ثبات در منطقه از طریق گفتگو و راه های مسالمت آمیز است .

در این دیدار همچنین ، قائم مقام وزیر خارجه اتریش ضمن ابراز خوش بینی درخصوص نیل به توافق هسته ای و ضروری دانستن آن ، آمادگی کامل اتریش را برای گسترش مناسبات با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها اعلام کرد .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *