جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

اولین تاسیسات‌ایرانی صنعت برق افتتاح شد

سه شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب: 414938
با حضور وزیر نیرو، نخستین تاسیسات بومی ۶۳ کیلوولت کمپکت صنعت برق ایران که تمام مراحل طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی آن توسط ایرانی‌ها انجام شده، به بهره برداری رسید.
به ‌گزارش جهان به نقل از مهر، با حضور حمید چیت چیان وزیر نیرو نخستین تاسیسات بومی ۶۳ کیلوولت کمپکت برق که تمامی مراحل طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی آن توسط متخصصان ایرانی انجام شده، در مدار بهره برداری قرار گرفت.

مراحل طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی تاسیسات بومی ۶۳ کیلوولت کمپکت برق با سرمایه گذاری ۲۳ میلیارد ریالی انجام شده که در تمامی مراحل طراحی، ساخت، تامین کالا و تجهیزات و نصب و راه اندازی تاسیسات پیمانکاران، مشاوران سازندگان ایرانی فعالیت داشته اند.

این پست با تجهیزات ایرانی ساخته شده و با توجه به نخستین تجربه ساخت پست کمپکت فوق توزیع، به استاندارهای ملی مربوط به این نوع پست‌ها نیاز است که در حال تدوین است.

این پست شامل یک ترانس ۱۰ مگاولت آمپری است که با انشعاب از خط ۶۳ کیلوولت توس - چناران تغذیه می‌شود و برخلاف پست‌های معمول، به‌صورت ماژولار ساخته شده است.

ماژول‌های اصلی این پست شامل ماژول ترانس و کلیدخانه ۲۰ کیلوولت است که ازطریق کابل به یکدیگر متصل هستند؛ ضمن آنکه این پست در زمینی به مساحت ۱۲۰ مترمربع اجرا شده است و با طراحی کلیدخانه ۶۳ کیلوولت به‌صورت GIS، در آینده نزدیک می‌توان در زمینی به ابعاد کمتر نیز آن را اجرا کرد.

ازجمله ویژگی‌های مهم این پست حجم و ابعاد کوچک، آسانی و سرعت نصب و راه‌اندازی، عدم تاثیرپذیری از آلودگی‌های محیطی، ایمنی بالا، حفظ مبلمان شهری و کاهش تلفات است.

با توجه به کاهش قابل ملاحظه ابعاد پست‌های کمپکت، استفاده از این نوع پست در کلان‌شهرها، صرفه‌جویی قابل‌توجهی در هزینه زمین به دنبال خواهد داشت؛ ضمن آنکه با توجه به ماژولار بودن پست، هزینه‌های مربوط به نصب و راه‌اندازی کاهش یافته و سرعت اجرا افزایش می‌یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یکبار معاونش میره افتتاح یکبار خودش .خجالت آوره