جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

استقبال «حزب الله» از طرح «نبیه بری»‌

دوشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب: 441839
منابع آگاه لبنانی از استقبال «حزب الله»‌ از طرح رئیس پارلمان برای حل بحران‌های جاری در این کشور خبر دادند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، طرح «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان مبنی بر برگزاری گفت‌‌وگوهای چند جانبه با حضور رؤسای فراکسیون‌های پارلمانی و «تمام سلام» نخست‌وزیر، به منظور حل بحران‌های جاری در این کشور با استقبال «حزب الله» روبه‌رو شد.

روزنامه «الجمهوریة» لبنان به نقل از منابع آگاه از موضع حزب الله در قبال طرح شب گذشته نبیه بری که در مراسم سالروز ربوده شدن «امام موسی صدر» مطرح کرد، نوشت، طرح رئیس پارلمان ابتکاری برای شکستن موانع گروه‌های سیاسی از طریق جلسات گفت‌وگوست.

منابع آگاه از موضع حزب الله در قبال طرح اخیر بری، با اشاره به بندهای این طرح از جمله پرونده انتخاب رئیس جمهور، فعالیت مجلس و دولت، قوانین اعطای مجدد تابعیت و قانون انتخابات پارلمانی و تمرکزدایی اداری، تاکید کردند: این بندها، موضوعات اساسی و مطرح در عرصه ملی بوده که به علت اختلافات موجود بر سر آنها، به بروز بحران عمیق و دارای پیامدهای (منفی) بر منافع کشور و لبنانی‌ها منجر شدند.

بر اساس این گزارش، حزب الله معتقد است که هیچ کسی نباید با این طرح مخالفت کند بویژه اینکه همه موضوعاتی که گروه‌های لبنانی بخواهند مورد بحث و بررسی قرار دهند در این طرح موجود است.

منابع آگاه از موضع حزب الله در قبال طرح شب گذشته بری، احتمال موفقیت این طرح را «بالا» ارزیابی کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *