دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۱

حملات خمپاره‌ای به مناطق مخلتف سامرا

جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۴۴
کد مطلب: 395831
منابع خبری از حملات خمپاره‌ای به مناطق مخلتف سامرا خبر دادند.
به گزارش جهان، خبرگزاری تسنیم  به نقل از المیادین، یک منبع امنیتی از اصابت ۱۵ خمپاره و ۱۲ موشک کاتیوشا به مناطق مختلفی از سامرا خبر داد.

پیش از این «علی الدجیلی» عضو کمیته امنیتی شورای استانداری صلاح الدین در شمال عراق گفته بود که نیروهای عراقی به منظور سد کردن راه تروریست های داعش در حمله احتمالی به شهر سامراء به حالت آماده باش در آمده‌اند.

وی افزود: پس از اینکه داعشی ها به ۱۵ کیلومتری سامراء رسیده اند، نیروهای عراقی خود را برای مقابله با حمله احتمالی آنان به این شهر آماده کرده اند.

الدجیلی گفت: شهر سامراء از نظر مذهبی برای شیعیان حائز اهمیت بوده و با توجه به نزدیکی آن به بغداد از نظر راهبردی نیز اهمیت دارد.

الدجیلی در خصوص آمادگی مقابله با داعشی ها گفت: نیروهای ارتش و نیروهای داوطلب مردمی از صبح امروز عملیات نظامی را از مرکز شهر سامراء واقع در ۱۲۰ کیلومتری شمال بغداد آغاز کرده و به سمت روستاهایی که داعش اخیر به اشغال در آورده است، در حرکت هستند.

وی در توضیح این مطلب افزود: داعش پس از تسلط بر برخی روستاهای تابع سامراء در ۱۵ کیلومتری مرکز این شهر قرار دارد.

وی در عین حال گفت که هیچ گونه تهدید امنیتی جدی و مستقیم از سوی داعشی ها علیه سامراء و مرقد امامین عسکرین وجود ندارد.

این درحالی است که داعش در دو روز گذشته منطقه المعتصم در ۲۲ کیلومتری جنوب شرق سامراء را تحت اشغال در آورده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *