پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

معصومه ابتكار در فهرست ناجيان كره زمين

روزنامه گاردين در شماره 5 ژانويه خود اسامي 50 نفري که مي‌توانند کره زمين را از خطرات زيست‌محيطي نجات دهند را اعلام کرد كه در ميان اين اسامي نا
يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۸۶ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب: 21833
به گزارش«جهان» و به نقل از ايسنا، اين روزنامه با انتخاب هيات داوراني متشکل از افراد کليدي در گفت‌وگوهاي جهاني زيست‌محيطي مانند باب واتسن دانشمند برجسته بانک جهاني، مانادا شيوا فيزيکدان و اکولوژيست برجسته هندي، وانگاري ماتاي برنده کنيايي جايزه نوبل و لب اولد رييس صلح سبز بين الملل از ايشان درخواست کرد تا فهرستي 50 نفره از افرادي که توانايي نجات کره زمين را از تخريب و نابودي دارند معرفي کنند.
همچنين خبرنگاران علوم محيط زيست و اقتصاد گاردين نيز طي جلساتي افراد پيشنهادي خود را معرفي کردند تا اين فهرست به طور دقيق‌تري به معرفي قهرمانان سبز مبادرت ورزد.
 گاردين خاطرنشان كرد: خرس‌هاي قطبي سرگردان، يخ‌هاي قطبي آب شده، رودخانه‌هاي خشک شده، سيل‌ها و توفان‌هاي و حشتناک تصاوير تکان‌دهنده‌اي در سال 2007 ميلادي بوجود آوردند و بايد دريابيم که چه کساني بهتر مي‌توانند، جلوي تخريب محيط زيست جهاني را بگيرند.
گاردين افزود: چه کساني مي‌توانند تغييرات لازم را ايجاد کنند و راه‌حل‌هاي انقلابي ارايه دهند؟ ما مي‌توانيم روش زندگيمان تغيير دهيم ولي اين کافي نيست و بايد سياستمداراني را بيابيم که بتوانند جامعه و صنعت را وادار به تغيير رفتار کنند.
اين روزنامه مي‌افزايد: بالاخره به فهرستي از افراد رسيديم که در بين آنها 19 مليت وجود دارد و اکثرشان داراي پيشينه علمي و تخصصي هستند. آنجلا مرکل، نخست وزير آلمان، اسقف بارتلوم، مارينا سيلوا وزير محيط زيست برزيل، تيولد اکزيابر دانشمند غنايي، لئوناردو دي کاپريو بازيگر سينما، اندرو کي بل وکيل سرشناس زيست‌محيطي امريکايي، زن گرونگ شي دانشمند چيني، الگور، معاون رييس جمهور سابق امريکا، راجندرا سينگ، کارشناس هندي حفاظت از آب، کن ليوينگستون، شهردار لندن، محمد ولي موسي، وزير سابق محيط زيست افريقاي جنوبي، ديترز سالامون، شهردار آلماني، مايون، نويسنده و فعال زيست محيطي چيني، دکتر معصومه ابتکار، معاون رييس‌جمهوري سابق ايران و قهرمان زمين ملل متحد 2006 و ... گاردين با اعلام نام اين 50 نفر آنها را نمونه‌هايي از درياي بزرگ انسان هايي قلمداد مي‌کند که عامل ايجاد يک انقلاب عظيم علمي و اجتماعي خواهند بود و به ما در آستانه ورود به سال 2008 ميلادي اميد مي‌بخشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *