پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۶

پیشنهاد یک صاحب‌هنر به متولیان فرهنگی +عکس مشهورش

شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب: 386336
مسئولیت شما سنگین است و باید این مسئولیت را به نحو احسن انجام دهید و نگذارید که دشمنان ما سوء استفاده کنند
پیشنهاد یک صاحب‌هنر به متولیان فرهنگی +عکس مشهورش
گروه مقاومت جهان نيوز ـ "امیرحسین صاحب هنر" در اول فروردین ۱۳۴۶ در کاشان چشم به جهان گشود. مردم ایران به واسطه عکس زیبایی که از آخرین روزهای زندگی اش بجا مانده است، چهره او را به خوبی می شناسند.

"امیر حسین" در ۲۷ مرداد ۱۳۶۱ در شرق بصره شربت شهادت نوشید. از او وصیتنامه ای باقی مانده است که در بخشی از آن، درخواستی دلسوزانه از متولیان فرهنگی کرده است. درخواستی که نشان می دهد، علی رغم تصور غالب، در سالهای دهه ۶۰ نیز، آنگونه که باید و شاید، فضای فرهنگی حاکم بر شهرها، در شان یک جامعه انقلابی و مشغول به جهاد نبوده است. در وصیتنامه "امیرحسین صاحب هنر" که در ۲۵ رمضان به رشته تحریر درآمده است آمده:

"چرا هنوز دیوارهای شهر که هرجای آن از خون شهیدان رنگین است خالی است؟ چرا شما سخنان امام را نمی نویسید؟ چرا کوچه ها از سخنان امام و از عکس شهدا خالی است؟ مسئولیت شما سنگین است و باید این مسئولیت را به نحو احسن انجام دهید و نگذارید که دشمنان ما سوء استفاده کنند و از واحدهای فرهنگی سپاه و جهاد و ارگانهای دیگر تقاضا می کنم به عنوان یک برادر کوچکتر سخنم را گوش بگیرند و در ماه یا هفته یک روز را به عنوان تبلیغات در شهر اعلام کنید و از مردم تقاضا کنید که با رنگ زدن شهر حال تازه ای به شهر بدهند و چشم دشمنان اسلام را کور و روح شهدا را با این عمل خود شاد کنند.

من از روی دلسوزی به جامعه این ها را می نویسم و از شما می خواهم که هیچ وقت امام را تنها نگذارید و از پشتیبانی روحانیت اسلام دست برندارید که به والله مسئولید"

 
عکس فوق متعلق است به شهید امیرحسین صاحب هنر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *