جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

درخواست مردم آمریکا از کنگره درباره توافق

جمعه ۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب: 436132
مردم آمریکا روز چهارشنبه در تجمعی مقابل کنگره آمریکا خواستار عدم مانع‌تراشی در توافق هسته‌ای با ایران شدند.
به گزارش جهان،خبرنگار تسنیم در واشنگتن گزارش داد که روز چهارشنبه ۲۹ ژوئن ۲۰۱۵ رأس ساعت ۱۲:۰۰ اعضای کنگره و گروه‌های حمایت از صلح و توافق هسته‌ای با ایران در یک کنفرانس مطبوعاتی حمایت از توافق هسته‌ای تاریخی با ایران را با ارائه صدهاهزار نفر دادخواست‌های صلح طلبان و شهروندان آمریکایی به کنگره اعلام کرده و خواستار عدم مانع تراشی و خرابکاری در دیپلماسی بین ایران و آمریکا شدند.

"کیت الیسون" و "خانم جین چواسکی" از نمایندگان کنگره آمریکا در این تجمع سخنرانی کردند.

در این سخنرانی خانم جین چواسوکی گفت: من به‌عنوان یک آمریکایی یهودی اعلام می‌کنم که این موافقت به‌نفع آمریکا و ایران و حتی اسرائیل است.

در این تجمع سازمان‌هایی نظیر "کمپین برای آینده آمریکا"، "CODEPINK"، "شورای جهان قابل زندگی"، "دموکراسی برای آمریکا"، "سیاست خارجی فقط"، "MoveOn.org" ،"۹۸٪ دیگر"، "واقعیت را بررسی کنید"، "RootsAction"، "ملت"، "NIAC اکشن"، "متحد برای صلح و عدالت"، " USAction" ، "Watchdog.net " و "برنده بدون جنگ" شرکت داشتند.

این تجمع در حمایت از توافق هسته‌ای با ایران در حالی برگزار می‌شود که اوباما، کابینه‌اش و متحدان آنها بر این باورند که توافق هسته‌ای با ایران بهترین راهکار ممکن برای جلوگیری از آنچه دستیابی تهران به سلاح اتمی می‌خوانند، بوده است؛ توافقی که بر اساس آن تحریم‌های بین المللی علیه ایران به‌ازای محدود شدن برنامه هسته‌ای، لغو خواهد شد.

در طرف دیگر، کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل موسوم به آیپک، میلیون‌ها دلار برای متقاعد کردن نمایندگان آمریکایی هزینه کرده است تا نشان دهد ایران قابل اعتماد نیست و این توافق باید لغو شود.

فعالان آیپک قصد دارند نشست‌های مختلفی را با نمایندگان آمریکایی داشته باشند. تنشها بر سر توافق هسته‌ای ایران روز سه‌شنبه در جریان نشست استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با حضور کری، مونیز و یاکوب لو وزیر دارایی این کشور تشدید شده است.

نمایندگان کنگره تا سپتامبر فرصت دارند مفاد توافقنامه هسته‌ای را مورد بررسی قرار دهند و این توافق را تأیید یا رد کنند. ظاهراً جمهوری‌خواهان برای مخالفت با این توافقنامه متحد شده‌اند.

در نهایت، کنگره فضای محدودی برای عرض‌اندام دارد. اوباما به‌راحتی می‌تواند تلاش کنگره برای رد توافقنامه هسته‌ای با ایران را وتو کند. بعید به نظر می‌رسد که مخالفان توافق هسته‌ای بتوانند رأی دوسوم نمایندگان سنا و کنگره را برای مخالفت با نظر نهایی رئیس جمهور جلب کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *