يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱

اعطاي نشان درجه يك به جمشيد مشايخي

سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۱:۳۵
کد مطلب: 302770
رييس جمهوري اسلامي ايران در حكمي نشان درجه يك فرهنگ و هنر را به استاد جمشيد مشايخي هنرمند برجسته سينما، تئاتر و تلويزيون كشور اعطا كرد.
به گزارش جهان، پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري روز دوشنبه متن حكم محمود احمدي نژاد را بدين شرح انتشار داد:
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب آقاي جمشيد مشايخي
بر اساس اصل (۱۲۹) قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و به پاس لياقت، شايستگي و تلاشهاي ارزنده جنابعالي در جهت رشد و تعالي هنر كشور و خدمت به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، مفتخر به دريافت نشان درجه يك فرهنگ و هنر مي شويد.
محمود احمدي نژاد
رييس جمهوري اسلامي ايران
به گزارش ايرنا، استاد جَمشيد مَشايخي متولد ۱۳۱۳ در شهر تهران، بازيگر صاحبنام، داراي سبك و محبوب سينما و تلويزيون ايران است.
وي تحصيلات تكميلي خود را تا سال سوم دانشكده هنرهاي زيبا در دانشگاه تهران ادامه داد و
سال ۱۳۳۶ به استخدام اداره تازه تأسيس هنرهاي دراماتيك در آمد.
استاد مشايخي به عنوان بازيگر، كار خود را در برنامه نمايشي كانال سوم غير دولتي آغاز كرد و فعاليت سينمايي خود را با ايفاي نقش در فيلم كوتاه «جلد مار» ساخته هژير داريوش كليد زد.
اين هنرمند سرشناس سينما و تلويزيون ايران در ۷۰ فيلم سينمايي به ايفاي نقش پرداخته و در بسياري از سريالهاي پربيننده تلويزيوني جلوي دوربين رفته كه ازجمله بازي زيبا و هنرمندانه وي در سريال به يادماندني هزار دستان ساخته زنده ياد علي حاتمي در دهه شصت همچنان در ياد و خاطره ايرانيان هست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *