پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳

سعی کنیم غایب نشویم

پنجشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۱۸
کد مطلب: 412174
قدری دقت کنید، انصافا ما به دنبال حضرت میگردیم یا امام دنبال ما میگردد؟
به گزارش جهان، وبلاگ "سلام به خدا" نوشت:
أَلَيْسَ الصُّبْحُ بِقَرِيبٍ: آیا صبح نزدیک نیست؟ در روایت داریم که اگر کسی منتظر واقعی باشد، جلو‌‌ افتادن یا تأخیر در فرج امام زمان علیه السلام برای او فرقی نخواهد داشت؛ چرا که او خود را همیشه در محضر حضرت میبیند. ظهور را به ظهور عام و خاص تقسیم کرده اند؛ ظهور عام زمانی است که همه مردم آن حضرت را میبینند؛ اما ظهور خاص برای کسی است که خودش در محضر آقا است و وجود خود را از غایب بودن خارج کرده است.
 
بعضی ها به جمکران میروند تا زیارت و توسلی داشته باشند. وقتی به آنها میگویی: چه خبر؟ میگویند: بین جمعیت، دنبال حضرت میگردم، دنبال امام زمان علیه السلام میگردم. یک قدری دقت کنید، انصافا ما به دنبال حضرت میگردیم یا امام دنبال ما میگردد؟ یعنی نعوذ بالله امام گم شده است و ما میخواهیم ایشان را پیدا کنیم؟ یا نه، این من و شما هستیم که در خیالات و گناهان خود گم شده ایم؟
 
قبول کنیم که دست ما در دست پدر بزرگواری همچون امام زمان علیه السلام بود که با ایشان به بازار دنیا رفتیم و با تقلّاهای بی مورد، دست خود را از دست ایشان کشیدیم و گم شده ایم.(برگرفته از کتاب پرده نشین، ص۷۲).
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *