جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲

دشمن صریح تر است یا ما؟!

پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۴۴
کد مطلب: 383276
جالب است که روزنامه های حامی دولت با تیترهایی از قبیل دیدار تاریخی، تحول تاریخی در دیپلماسی و پایان 35 سال رابطه سرد سعی دارند دیدار رئیس دولت با سگ هار اروپایی را بسیار عالی و مورد تمجید جلوه دهند.
به گزارش جهان، محمدهادی سمتی در وبلاگ خود نوشت:
روز چهارشنبه در حالی نخستین دیدار رییس جمهور ایران با نخست وزیر انگلیس بعد از پیروزی انقلاب برگزار شد که ساعاتی بعد دیوید کامرون با اظهارات تندی علیه کشورمان، ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد.
 
نخست وزیر انگلیس در صحن سازمان ملل با توهین و متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم گفت: «صبح امروز من با رئیس جمهور روحانی دیدار کردم، ما اختلاف نظرهای شدیدی داریم. ایران از گروه های ترویستی حمایت می کند، برنامه هسته ای اش، رفتارش با مردمش، همه اینها باید تغییر کند.»
 
جالب است که روزنامه های حامی دولت با تیترهایی از قبیل دیدار تاریخی، تحول تاریخی در دیپلماسی و پایان 35 سال رابطه سرد سعی دارند دیدار رئیس دولت با سگ هار اروپایی را بسیار عالی و مورد تمجید جلوه دهند.
 
البته بنابر ضرب المثل معروف که می گوید نرود میخ آهنین در سنگ ، نمی توان امیدی به تغییر روش فکری این حضرات داشت اما فقط به عنوان ماندگاری در تاریخ و به دنبال فرمایشات بزرگان دینی ، به ذکر یک آیه قرآن بسنده می کنم.
 
قرآن کریم این تنها برنامه انسان ساز در آخرین آیه سوره مبارکه فتح می فرماید:
 
مُحَمَّدٌ رَسُولُ اَللّٰهِ وَ اَلَّذِينَ مَعَهُ أَشِدّٰاءُ عَلَى اَلْكُفّٰارِ رُحَمٰاءُ بَيْنَهُمْ...
 
محمّد (ص) فرستاده خداست؛ و کسانی که با او هستند در برابر کفّار سرسخت و شدید، و در میان خود مهربانند ...
  
قرآن در توصيف ياران پیامبر رحمت می فرماید : كسانى كه با او هستند در برابر كفار شديد و محكم هستند" (وَ الَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ) اما در ميان خود رحيم و مهربانند" (رُحَماءُ بَيْنَهُمْ).
 
آرى آنها كانونى از عواطف و محبت نسبت به برادران و دوستان و همكيشانند، و آتشى سخت و سوزان، و سدى محكم و پولادين در مقابل دشمنان.
 
ای کاش دولت مردان دولت یازدهم و همه کسانی که در آینده بر سر کار می آیند به این نکته اساسی توجه می کردند که در هر حال و شرایطی باید با کفار و دشمنان دین خدا با شدت برخورد کرد و لبخند های دیپلماسی در برابر کسانی که تنها نام انسان را یدک می کشند ولی از حیوان نیز پست تر هستند هیچ مبنای دینی و حتی انسانی ندارد.
 
این ها لبخند می زنند در حالی که دشمن یا لبخند نمی زند یا اگر لبخندی هم می زند بسیار سرد و در عین حال فریبنده است.
 
لبخند دشمن برای ما هیچ هدیه ای را به ارمغان نخواهد آورد جز فریب و غبار آلود ساختن فضا برای عده ای ساده لوح و سطحی نگر.
 
ای کاش همه مسؤلین متوجه می بودند که بنابر فرموده قرآن باید در درون میدان خودی ها با لحنی آرام و مؤدبانه صحبت کنند نه این که با استفاده از تعابیری مانند بزدل سیاسی سعی در منکوب کردن خودی ها بنمایند و در عوض لبخندها و لفظ قلم سخن گفتن هایشان را برای دشمن قسم خورده دین خدا ذخیره بنمایند.
 
این یادداشت را با ذکر جمله ای از سردار مهندس سعید قاسمی از فرماندهان دفاع مقدس به پایان می رسانم : در حال حاضر دشمن شمشیر را بر علیه جمهوری اسلامی ایران  از رو بسته است. اینکه وزیر امور خارجه کشورمان در هر دیدار به وجود یکسری اختلاف نظرهایی که همچنان باقیست اشاره می کنند و در مقابل همتای خارجی آنها به صراحت اظهار می کنند که ما بارها به ایران در مورد نقض حقوق بشر نگرانی های خود را اعلام کرده ایم؛ این نشان از دشمنی صریح و بی پرده جبهه استکبار بر علیه این ملت دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *