جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

بی منطقی چماق‌داران سیاسی در دانشگاه

جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب: 397073
مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تهران با بیان اینکه چماق داران سیاسی نمی‌توانند با برهم زدن سخنرانی افراد ارزشی در دانشگاه جریانی را حذف کنند، گفت: قانون مشخصی برای برخورد با خاطیان چنین عملی وجود دارد که مسئولان می‌توانند از آن استفاده کنند.
حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، پیرامون افرادی که در دانشگاه‌ها اقدام به برهم زدن سخنرانی‌های دانشجویی می‌کنند، گفت: این اقدامات نشانگر این است که افرادی که دست به چنین کاری می‌زنند یک منطق خوب برای اثبات مواضع سیاسی خود ندارند.

وی افزود: این افراد چون نمی‌توانند در یک مناظره، میزگرد یا در جمع منطق خود را به اثبات برسانند، ترجیح می‌دهند نگذارند صحبت‌های منطقی و اصولی در برنامه‌های دانشجویی مطرح شود.

حجت‌الاسلام کلانتری ادامه داد: این اقدامات هیچ نتیجه‌ای برای عاملان آن نخواهد داشت. در دهه‌های قبل نیز شاهد چنین رفتاری از برخی از دانشجویان بودیم ولی آنها هم نتیجه‌ای از این حرکات نگرفتند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران تاکید کرد: جریاناتی که این مسائل را طراحی می‌کنند مسلما خودشان آسیب خواهند دید. چنین کاری به هیچ وجه منطقی نیست. این افراد اگر منطق درستی دارند، بیایند و مناظره کنند یا در کرسی‌های آزاد اندیشی مسائل خود را بیان کنند.

وی تصریح کرد: قانون مشخصی برای برخورد با چنین دانشجویانی وجود دارد و مسئولان دانشگاه‌ها می‌توانند با استفاده از این قانون با آنها برخورد کنند.

کلانتری یادآور شد: امروز شرایط دانشگاه‌های ما طوری است که همه گروه‌ها با استحکام و به صورت منطقی فعالیت می‌‎کنند. در گذشته شاید ممکن بود با چنین حرکاتی بشود جریانی را حذف کرد ولی الان به هیچ وجه نمی‌توان با برهم زدن سخنرانی یک فرد و یا کارهایی امثال آن جریانی را حذف کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *