چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۱۱
۷۹

سیل اعتراضات در واکنش به توهین هاشمی/ما هم روستایی هستیم

شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۳۷
کد مطلب: 437474
در روزهای توهین و تخریب اگرچه زیاد می‌شنویم از این حر‌ف‌ها اما باکی نیست، می‌گذرد! چند روز پیش بنده خدا بهنوش بختیاری را هم به باد توهین گرفته بود یکی از این روزنامه‌های بزک‌کننده آمریکا و موافق آقای سردار سازندگی! که چرا گفته است بالای چشم توافق ابروست!
سیل اعتراضات در واکنش به توهین هاشمی/ما هم روستایی هستیم
به گزارش جهان، براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال نود، ۲۱۴۴۶۷۸۳ نفر یعنی نزدیک به ۳۰ درصد جمعیت ایران را روستاییان تشکیل می‌دهند. با یک حساب سرانگشتی آنها حالا و در سال ۹۴ نزدیک به ۲۵میلیون نفر از جمعیت کل ایران را تشکیل می‌دهند.

روستاییان همواره نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور ایفا کرده‌اند. از همان کلاس اول ابتدایی در همه کتاب‌ها روستاییان برای دانش‌آموزان، جماعتی مورد احترام، باشخصیت، مهربان و فداکار تصویر شده‌اند. قهرمانانی که خیلی‌ها آرزو می‌کرده‌اند شبیه آنان باشند؛ دهقان فداکار یک نمونه‌اش. خیلی‌ها هنوز تلاش وی را ارج می‌نهند. قهرمان‌های ایرانی غالبا روستازاده هستند. حضور برخی از آنها تغییرات گسترده‌ای را در تاریخ معاصر ایران به وجود آورده است.

رئیسعلی‌ها، میرزاکوچک‌خان‌ها، شخصیت گرانسنگی چون حضرت امام خمینی(ره) و بسیاری از شهدای دفاع مقدس و افرادی که از موثرین در انقلاب هستند، همه در روستا به دنیا آمده‌اند و سال‌های ابتدایی زندگی خود را در کوچه پس‌کوچه‌های روستاهایشان گذرانده‌اند. روستاها اما از جهات متعدد در آبادانی کشور تاثیرگذار بوده‌اند. برای مثال خودکفایی جمهوری اسلامی در برخی محصولات کشاورزی و قدرت صادرات، از مولفه‌های توانمندی روستاهاست که طبیعتا موجبات توان و اقتدار کشور را نیز فراهم کرده است.

مقدمه‌ای که درباره روستا گفته شد، شاید بسیار بسیار کمتر از آنچه در واقعیت وجود دارد، به اهمیت روستا اشارتی کرده باشد اما غرض سخن دیگری است.

یک هفته‌نامه ناآشنا، چند روز پیش با افتخار در یکی از صفحات خود جمله‌ای از آقای هاشمی- که اخیرا اعلام کاندیداتوری برای خبرگان نیز کرده است- را تیتر کرده بود که از چند جهت قابل تامل، مداقه، بررسی و البته روانشناسی سیاسی است. هاشمی‌رفسنجانی که در ۸۱ سالگی قرار دارد در گفت‌وگو با نشریه‌ای گفته است: دیروز در کوچه‌های روستایشان می‌گشتند، امروز انقلابی شده‌اند!

این جملات در ادبیات آقای هاشمی و برخی افراد نزدیک به دولت مسبوق به سابقه است. مواجهه اخیر ایشان با روستا-که در ادبیات و فرهنگ ایرانی نماد پاک‌ترین مناسبات و سالم‌ترین زندگی‌هاست- عجیب و البته توهین‌آمیز است و مخاطبان این جمله را آزار خواهد داد. همانطور که گفته شد، بسیاری از شخصیت‌های تاثیرگذار تاریخ چندصد سال اخیر ایران و بسیاری از قهرمانان ایرانیان از جامعه‌ای روستایی برخاسته بودند. جامعه‌ای که اتفاقا در «انقلابی بودن» نیز پیشرو بوده است، همانطور که امروز در فهم شرایط و آنچه «بصیرت» خوانده می‌شود، پیشرو است. در بسیاری از روستاها پیش از آنکه انقلابیون در شهر «شاه» را فراری دهند، «خان»‌ها را فراری داده بودند و روستا را حتی پیش از انقلاب با موازین انقلابی اداره می‌کردند.

توهین اخیر و این نگاه از بالا به پایین و آزاردهنده امروز موجب ناراحتی جامعه روستایی شده است. کسانی که هم دیروز و هم امروز در کوچه‌های روستایشان می‌گشتند، می‌گردند و خواهند گشت و انقلابی هم بوده‌اند، هستند و خواهند بود. کسانی که در این ۳۷ سال بعد از انقلاب یک انتخابات را جا نینداخته‌اند، در همه راهپیمایی‌ها حضور یافته‌اند، هرجا آقا و امامشان گفته پای کار بوده‌اند و هزار هزار کار برای انقلاب کرده‌اند، در روزهای مقاومت، به جای تفریح رفتن مقاومت کرده‌اند، در روزهای موسوم به سازندگی کمترین سهم از آبادانی را داشته‌اند و صبر کرده‌اند، در روزهای ادعای توسعه سیاسی در شهر، روستایی‌ها فارغ از دغدغه‌های دوروزه دنیای قدرت در شهر، ایران را در گندم خودکفا کردند، ۸۸ وقتی فتنه دامن تهران را گرفته بود، مردم روستا فتنه را حتی به مرز روستاهایشان راه ندادند و امروز با اینکه بیشترین حدنصاب مشارکت در انتخابات را دارند، کمتر کسی از مسؤولان دولتی سری به آنها می‌زند. اینها را پیرمردی که دست‌هایش از بیل زدن زیادی برای کشاورزی در روستا پینه بسته است، هم تایید می‌کند. پیرمردی که به جهادگران بسیجی گفته بود: «مرد سازندگی شمایید نه آن آقایی که ادعایش را داشت و حتی یکبار یک نفر از دولتش تا چند ده کیلومتری روستای ما هم نیامد».

در روزهای توهین و تخریب اگرچه زیاد می‌شنویم از این حر‌ف‌ها اما باکی نیست، می‌گذرد! چند روز پیش بنده خدا بهنوش بختیاری را هم به باد توهین گرفته بود یکی از این روزنامه‌های بزک‌کننده آمریکا و موافق آقای سردار سازندگی! که چرا گفته است بالای چشم توافق ابروست!

او را و بقالی و سلمونی را هم به لیست آن استاد(!) دانشگاه اضافه کرده‌اند که قبل‌تر گفته بود راننده تاکسی‌ها و لبوفروش‌ها حرف نزنند. نمی‌دانم بهنوش بختیاری روستایی است یا نه، اما قطعا او هم بسان بسیاری از ایرانیان احترام خاصی برای روستاییان قائل است. ‌ای‌کاش همه روستایی باشند.‌ ای‌کاش روستایی باشیم اما ادب داشته باشیم. روستایی باشیم اما احترام سرمان بشود. ای‌کاش روستایی باشیم اما به حکم قانون نگوییم «پدرسوخته‌بازی» یا اگر رای نیاوردیم بگوییم «مردم بریزند تو خیابونا». ‌ای‌کاش روستایی باشیم. خوشا به حالت‌ ای روستایی...!
منبع: وطن امروز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آقای هاشمی خودتان نمونه اعلا روستایی هستید که امروز ادعای انقلابی بودن میکنید.
United States
درود بر ابر مرد ایران هاشمی روستایی
ای متملق چاپلوس! بگو نظرت در مورد اختلاس مهدی هاشمی چیه?
عالیجناب! در انقلاب سال 57 با وجود شخصیت های مطرح انقلاب نظیر مرحوم مطهری, مرحوم بهشتی و .. و.. شما "..." نبودید!
ایرانی
باسلام
نکته :شهید مطهری شهید بهشتی وشهدای .....
جناب رفسنجانی این نوع صحبت کردن مربوط به قبل از انقلابه. درباریان شاه با چشم حقارت به روستاییان نگاه میکردند و اونا رو شهروند درجه 2 می دیدند.
تعجبم در اینه شما دیگه چرا?
شما که خودتون اصل روستایی هستید!! یه روستایی که امروز ادعا میکنه انقلاب کرده!
هاشمی انگار ... گرفته و روستای نوق رفسنجانی را فراموش کرده و فکر میکنه متولد ناف جماران بوده!!!!!!!!!
30 درصد روستایی های دیگه تو شهر ها از سر اجبار دارن زندگی می کنن
علی
به نظرم مفهوم حرف هاشمی رو شما نفهمیده اید خوب مطالعه کنید تجزیه و تحلیل کنید بعد اظهار نظر کنید دلواپس نشید دلواپسان عزیز آرامش داشته باشید که همه چیز به خوبی و خوشی تمام می شود . سیاهی میمونه برا چی اگه گفتی ؟
من روستایی هستم
ما توافق را نفهمیدیم
ما حرفهای هاشمی را نفهمیدیم
ما پیام انتخابات را نفهمیدیم
......
چون روستایی هستیم نمی فهمیم!!!!
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
علی آق
ادعا نکن. اگه امکان داره فهم خود رو از سخنان آقای هاشمی بیان کن تا بتوانیم در مورد شما قضاوت کنیم
شما هدفت رو از ... بیان کن تا ما تو رو قضاوت کنیم!
محمد
Iran, Islamic Republic of
منم روستایی ام و زمان انقلاب توی کوچه های روستایمان قدم میزدم این که توهین نیست ولی اصرار شما به اینکه به مخالفینش گفته روستایی به من و روستاییان توهین میکنیدچون شما روستایی بودن را فحش برداشت کرده ایدالبته جهان نیوز نفهمه ولی خوانندگان بایدعاقلتر باشن.
محمد
Iran, Islamic Republic of
ازاینکه جمله ام را ویرایش کردید متشکرم کلمه نامناسبی استفاده کرده بودم.
باران
منم روستاییم ولی دزد نیستم مشکل امنیتی ندارم واختلاس نکرده ام
كدام توهين او توهيني نكرده من به عنوان يك روستايي توهيني در اين جمله نمي بينم شما در حال شانتاژيد
برای شما ... گرامی توهین نیست چون نمک گیر شدی!!!
منم روستایی هستم و صحبت هاشمی نوقی! حالم رو ...
خجالت نمیکشید کوتوله های سیاسی که به یه مرد بزرگ توهین میکنید
س س
كدوم مردبزرگ؟ ديگه باعملكردچندساله ي وي ،يزرگي براش نمونده.
...بزرگ؟؟!!!
بزرگی که حرف های کوچک از دهنش خارج بشه و نفهمه چی میگه همون بره ....بهتره .
...
من به عنوان روستایی ازش نمگذرم و واگذارش می کنم به خدا.
"مرد بزرگ" امام بود که خودش رو خادم مردم می دونست.نه رییس جنابعالی, که خودشو رییس و قیم مردم میدونه!
ایشون اگر بزرگ بود دیگران سعی میکردند به اون نزدیک شن. ولی همه میدونن که حجه الاسلام هاشمی برای موندن در عرصه سیاسی یه بار به ریسمان اصلاح طلبان آویزون میشه, یه بار به حسن روحانی!!
شما هنوز نمی دونید ما انقلاب نکردیم که این و اون را بزرگ و کوچیک کنیم ما انقلاب کردیم که بال هم برای پرواز باشیم امام و رهبری با این همه عظمت معنوی و اخلاقی این ادعاهایی که این بابا و خاندانش دارند نکردند یک عده عقده قدرت که این عقده را به گور می برند!!!
البته خودشان انگار بچه ناف تهران بوده است ایشان خودشان اتوبوسی به تهران آمده حالا ادای بچه تهران میکنند
حسین
خود هاشمی هم روستایی است و نام خانوادگی ایشان هاشمی بهرمانی است بهرمان روستایی است از توابع رفسنجان واقع در بخش ...
نام واقعی ایشان نوقی است
ازخداخواهیم توفیق ادب
بی ادب محروم گشت ازلطف رب
اخرنه اینکه ایشان بچه تهرون است وشهرنشینی مزیت مفت خوری برروستائیان رادارد پز میدهد.
البته اهانت به بچه های شهر هم زشت است!!!
Iran, Islamic Republic of
اشرافیت و فرهنگ اشرافی ضد روستایی و فقیر است. این اشرافیت، مستضعف پرور است و مستکبرگرا است
دست از این هوچی گری هایتان بر دارید.
اصلا ما نشستیم به اراده شما لیست بده انجام دیم!!
علي
Iran, Islamic Republic of
خدا شكر كه هر روز پرده اي جديد از ماهيت واقعي و مكنونات قلبي و خوي اشرافيگري آقايان بدست خودشان به نمايش در مي آيد.
خوي اشرافيگري ناشي از مسئوليت هاي با لا بعد از انقلاب، بقدري بر اين جماعت غلبه يافته كه حتي با اينكه خودشان زاده روستاهاي دوردست كشور هستند، لاقال احترام ايل و عشيره و همشهريان خود را هم نگه نمي دارند.
محمد صادق
Iran, Islamic Republic of
بهرمان يك ابر شهر هست...همين الان،يهويي
پایتخت بید
Iran, Islamic Republic of
سیل اعتراضات از سوی دلواپسان اصولگرای تمامیت خواه یا از سوی مردم. بعید می دانم مردم در توطئه شما شریک باشند
محمد
Iran, Islamic Republic of
هيچ سلي وجود نداره . اين سيل تو ذهن شماست
تمام روستاييان ايران با جان و دل هاشمي رو دوست دارند
اين زخم خورده ها شما هستيد كه مغلطه ميكنيد

سيد امين حسيني - روستاي حيدره - آذربايجان شرقي
Iran, Islamic Republic of
محمد یا سید امین!

آقا کامنت فیک میخواید بذارید، حداقل ها رو رعایت کنید!!!!!
جناب از خودت مایه بذار من از روستای نظرکهریزی هشترود هستم اما هاشمی... چه برسه قلب ما
اكبري
Iran, Islamic Republic of
زنده باد هاشمي رفسنجاني سياست مدار باهوش دلسوز نظام و روسائيان ايران

اكبري - از روستاي حسين آباد رزن
روستازاده
United States
بهرمان کجاست؟شهراست یا روستا؟
United Kingdom
مثل اینکه هاشمی یادش رفته از روستای گوهر خیزندگی نوق پا به عرصه هستی گذاشته است.
سراج
به کسانی که درسایت جهان نیوز کار می کنند ومومن هستند خواهش دارم جملات اقای هاشمی را ببینند سپس گزارش کمپین راراه بنویسند -رب ادخلنی مدخل الصدق واخرجنی مخرج الصدق
Iran, Islamic Republic of
«برخی آن موقع ها(اوایل انقلاب) نبوده اند و در کوچه روستایشان می گشتند و امروز آمده اند و انقلابی شده اند!».

این عین جمله ایشان است! برای این که بقیه را تخفیف دهند از لفظ روستایی استفاده کرده اند!
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر هاشمی
مثبت دادم هیزم جهنم زیاد بشه!!!
شمام همون کسانی هستید که قبل از انقلاب فریاد میزدید" جاوید شاه"
شما برای تملق خلق شدید. فرقی نمیکنه واسه کی.
ثنا
من هم روستایی هستم وچقدر ارزو دارم در هوای پاک روستا دور از کلک وتقلب وپدر سوختگی نفس بکشم الودگیهای شهر ورنگهای فریبنده ان دل را میمیراند.
از روستاي حسن آباد استان گلستان
Iran, Islamic Republic of
زنده باد هاشمي رفسنجاني
در آستانه شروع فعالیت انتخاباتی خبرگان پروژه مظلوم هاشمی کلید خورد!!!!!!!
حرفت خیلی لایک داره!
ناشناس
الهم اشف کل مریض - خدا به همه شما مریض های روحی شفا بده که اینقدر کینه به آقای هاشمی دارین . واقعا بد دردیه خدا شفاتون بده
خدا تو رو شفا بده که از خواب سنگین غفلت بیدار شی و هی طرفداری از روی تعصب بی جا نکنی . خدا شفات بده
عبداله.
بعضی از شما هم استاد گیر دادن به دیگران هستید حتی از توهین و مسخره کردن هم ابایی ندارید. منظور اونایی است که هدفشون تخریبه از هرجناح و گروهی معمولا هستند.
چقدر احمدی نژاد رو تخریب کردند و هنوز هم.
البته اقای هاشمی دیگه اون هاشمی انقلابی نیست. تغییر کرده و امیدوارم به خط اصیل انقلابی برگردند. حتی احمدی نژاد هم باید روش و اخلاقشو عوض کنه.
Iran, Islamic Republic of
کمپین حمایت از هاشمی راه انداخته اید که چه ؟
مردم خوی و ماهیت او را در زمان ریاست جمهوریش دیده و لمس کرده اند . معلوم نیست این کمپین ها هم راه به جایی ببرد.
یه روستایی
خدا ریشه تزویر را بخشکاند...
انشاالله به حق صاحب الزمان ریشه توهین کننده گان به روستائیان بخشکد و نه در دنیا آبرویی برایشان بماند و نه در آخرت .
من به عنوان یه روستایی در آخرت سر پل صراط منتظرش می مونم تا ببینم از عدالت خدا هم ...
محمد
Iran, Islamic Republic of
حاظرم قسم بخورم شما روستايي نيستيد
حد اقل اگر دين نداريد آزاده مرد باشيد.
صداقت
تفرعین و تبختر...سقوط و ...!!!
عل
زنده باد هاشمي سردارسازندگي
محمد
هاشمی = ...
جهان نیوز
پروپاگاندا نکن
خودت هم میدونی منظور آیت الله چی بوده
روستایی تازه انقلابی شده
Iran, Islamic Republic of
چی چی گاندا ؟ شما مثل آقای هاشمی شهری هستین از این حرفا بلدین ، ما دهاتی ها اینجور حرفا بلد نیستیم . لطفا طوری حرف بزنین که ماها هم بفهمیم چی می گین ، شهری های انقلابی
آیت الله!!!!!! خخخخخخخخ
البته آرزو برجوانان عیب نیست!
فوق دکترای نانو از استرالیا
من هم یک روستایی هستم.
اشرافی‌گری مرام انقلاب اسلامی نیست
مهدی
Iran, Islamic Republic of
من هم یک روستایی هستم
رضا
آقای هاشمی مثل اینکه شما فراموشی گرفته ایدبه آمار شهدای روستا هامراجعه کنید
روستايي بودن با بدوي بودن دو معناي متفاوت است. روستايي درفرهنگ ايراني نماد بي آلايشي،صداقت ذاتي ورفتاري،سلامت روان و معاني مثبتي از اين دست مي باشد. آنچه مد نظر آقاي هاشمي بوده است احتمالاَ ،بدوي و يا دهاتي مي باشد. كه درتداول عامه به معني ساده لوح وغيرمتمدن مي باشد. اما نكته اي كه در اين ميان تضاد واضح دارد اينكه،اغلب انسانهاي پاك وبي آلايش روستايي ،گرايش بيشتري به سوي جريانهاي خاص و مثبت را دارند. پس روستايي بودن ،با انقلابي بودن مي تواند سنخيت داشته باشد.اما گويي برخي فرهنگ و يا لغت نامه دردست دارند كه روستايي و انقلابي را به گونه غير از معناي متداول در جامعه ايران ،تعبير نموده است. جهان عزيز:‌به نظر مي رسد اگر غيبت در اسلام گناه كبيره محسوب مي شود،يكي از دلايل آن ،پوشاندن خطاها براي عدم متعارف شدن مي باشد.اگر من از لباس دختر همسايه پشت سرش حرف بزنم ناخودآگاه باعث رواج اين نوع پوشش خواهم شد.اگر خبرگزاريها برخي سخنان را آب و لعاب دهند،افكار عمومي را به سوي افراد و اهداف خاص سوق مي دهند و ناخودآگاه! كمك كار افراد مذكور مي شوند!
با دیدن کامنت های سایت شما فهمیدم که قریب به 90 درصد خوانندگان شما روستایی هستند والان هم بشدیت از حرف آقای هاشمی ناراحت شدند!!!
هاشمی با این چیزا خراب نمیشه ، دنبال چیز دیگه ای بگردید
یا لطیف
Romania
چون روستایی ها با تلاش در زمین کشاورزی وبا رشادت در میدان جنگ حامی انقلاب بودند و هستند و آسایش را از دنیا طلب ها مرفعان بی دردگرفتند نه گرانی نون ومرغ ومیوه ونه فیش های برق و تلفن گاز تاثیری در آنچنانی با انقلابی بودن روستایی ها نداشت چنین توهینهایی هم تاثیر ندارد مرگ بر منافقین وکفار
محفوظ
از مهدی بابا چه خبر؟ شمال خوش گذشت؟ عفت خانم چه طورند؟ خوب شدند رفته بودن سوییس؟ هاشمی پسوند فامیلش و فراموش کرده که هاشمی بهرمانی است و بهرمان نام یک روستا است.
حسن
زاغه نشین ها انقلاب کردند زاغه نشین ها هم انقلاب را نگه میدارند....
شما واقعا دلسوز روستائیان هستید؟
مهندس 68
آقای هاشمی به جای پرداختن به کسانی که زمان انقلاب در روستا بودن به کسانی بپردازه که در زمان انقلاب و قبلش زیر پرچم و لوای آمریکا بودن و بعد از انقلاب برای تقسیم غنائم به ملت پیوستن و اتفاقا نخست وزیر هم شدن و باز هم اتفاقا سال 88 هم سرکرده فتنه گران شدن
حق مطلب رو ادا کردید.
همین در خواست ابوذر نشون میده که "بله قربان گو " های م.ه ,مختلس معروف چقدر جاهل هستند.
من هم یک روستایی هستم گه خیلی ساله که به انقلاب پشت کرده ام ولی سعی میکنم پز انقلابی بودن خود را حفظ کنم!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نا شناس
چرا به روستاها توهین شود مرگ بر دزدان مفت خور
Reza
اگر قصد هاشمی تحقیر روستأییه ، پس نیت شهید مطهری هم که گفت : فتوای مجتهد روستایی بوی روستا میدهد ! غلبه اسلام روستایی است !
نبی ابادی
Iran, Islamic Republic of
خدالعنت کند هرچه ادم دروغ گوست که بذر اختلاف مپاشند تا نیروهای انقلابی را به جان هم بیندازند وبه نظام وانقلاب ضربه بزنند ما رهبری را دوستداریم مانظام رادوست داریم ماهاشمی دوست داریم

ماروستایی هستیم غلط میکند کسی اختلاف افکنی کند