جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

واکنش روسیه به بیانیه ناتو

پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۴۵
کد مطلب: 457878
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که بیانیه پیمان آتلانتیک شمالی درباره سرنگون شدن جنگنده روسیه توسط ترکیه کاملا غیر قابل قبول است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، "ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که واکنش ناتو به سرنگون شدن جنگنده روسیه توسط نیروی هوایی ترکیه کاملا غیر قابل قبول است.
 
وی اضافه کرد: تحت پوشش اصول همبستگی، ناتو به ضورت غیر رسمی به اعضای خود اجازه می‌دهد تا به هرگونه اقدام غیر قانونی مبادرت ورزند.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: تلاش‌ها برای مقصر جلوه دادن روسیه در سرنگون شدن جنگنده سوخو-24 را می‌توان از بیانیه سیاسی ناتو درک کرد.
 
وی گفت: روسیه امیدوار است که سران ناتو از خطرات و پیامدهای منفی این سیاست‌های کوته بینانه و فرصت طلبانه آگاه باشند.
 
زاخارووا خبر داد که "سرگی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز 27 نوامبر (6 آذر) گفت‌وگوهایی را با "ولید المعلم" وزیر امور خارجه سوریه درباره روند سیاسی در این کشور برگزار خواهد کرد و روسیه بر اساس تعهد خود درباره روند سیاسی، همواره خواستار گفت‌وگوهای سوری-سوری بر اساس بیانیه ژنو بوده است.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که سوری‌ها باید درباره آینده سوریه و رهبری آن تصمیم بگیرند این در حالی است که قدرت‌های خارجی باید شرایطی را برای مذاکرات داخلی سوریه فراهم کنند.
 
زاخارووا تاکید کرد که شرایط برای انجام مذاکرات میان دمشق و مخالفان سوری باید تا پایان سال جاری میلادی فراهم شود و دولت سوریه پیشتر لیستی از نمایندگان خود برای مذاکرات ارائه کرده است و برای گروه‌های مخالف نیز، باید بر روی یک ساختار مشترک و تعیین مذاکره کنندگان کار شود.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: مسکو و دمشق امیدوار هستند که سوریه به مسیر بهبود اقتصادی و اجتماعی باز خواهد گشت.
 
وی با اشاره به قطعنامه 2249 شورای امنیت سازمان ملل درباره تروریسم، آن را بیانیه‌ای سیاسی توصیف کرد که نمی‌تواند چارچوب قانونی برای مقابله با تروریسم را تغییر دهد.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: تلاش‌ها باید بر غیرممکن ساختن تامین مالی داعش و تجارت غیر قانونی نفت متمرکز باشد.
 
زاخارووا اضافه کرد که روسیه نقشه و مسیر راداری را نشان داده که اثبات می‌کند سوخو-24 این کشور در درون سوریه مورد هدف قرار داده شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *