يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰
۴
رییس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران:

آمار ختنه دختران در ایران جدی نیست

شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب: 48447
با آنکه عمل ختنه دختران، ریشه در هیچکدام از آداب و رسوم گذشتگان ایرانی ندارد اما باز هم در برخی از روستاها و نقاط دورافتاده کشور، شاهد این جنایت در برابر دخترکان ایرانی هستیم .
آمار ختنه دختران در ایران جدی نیست
به گزارش خبرنگار اجتماعی جهان، طبق آمار منتشره سازمان ملل، این جنایت که روزانه بر روی 6 هزار دختر بچه عرب و آفریقایی و برخی کشورهای آسیائی دیگر انجام می‌شود، هر ساله حدود دو میلیون قربانی می گیرد.

بر پایه همین گزارش این عمل که در برخی از روستاهای ایران نیز دیده می شود به این جهت است که تحریک پذیری دختران در برابر مسائل جنسی کاهش یابد.

به گفته رییس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران، ختنه دختران در ایران بسیار کم است وشاید بتوان گفت این عمل تنها در چند روستا با جمعیت زیر دو هزار نفر دیده می شود.

وی همچنین به خبرنگار جهان گفت: بیشترین نقاطی که این کار در آنها انجام می شود کشورهای آفریقایی هستند. کشورهای همسایه هم تا حدی این عمل را انجام می دادند اما مرکز آن در کشورهای آفریقایی بوده است.

با آنکه عمل ختنه دختران، ریشه در هیچکدام از آداب و رسوم گذشتگان ایرانی ندارد اما باز هم در برخی از روستاها و نقاط دورافتاده کشور، شاهد این جنایت در برابر دخترکان ایرانی هستیم .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علي
با سلام. لازم است عرض کنم که چیزی که در بسیاری از کشور های کمتر توسعه یافته انجام می شود، برداشت غلط و انحرافی از چیزی است که در مذهب به عنوان ختنه زنان مطرح شده، و بیشتر به یک وحشی گری شبیه است، و متاسفانه غرب برای دور نگهداشتن مسلمانان از روش درست آن، تبلیغات گسترده ای را در محکومیت روشهای غلط آن که در بعضی کشورها انجام می شود به راه انداخته است. حال آنکه روش صحیح آن، که در مذهب ما به آن سفارش شده و مستحب است، برداشتن تنها قسمت کوچکی از غلاف پوست مانند روی کلیتوریس (در حد یک سانتیمتر مربع) هست که این کار اگر در شرایط بهداشتی و در اتاق عمل انجام شود، نه تنها هیچ ضرری ندارد، بلکه بدلیل نمایان شدن پایانه تحریک شونده یا حشفه زن، که همان کلیتوریس است، باعث افزایش قابل توجه لذت جنسی در زن می شود، دقیقا مشابه همان مکانیسمی که در مورد ختنه جنس مذکر وجود دارد. جالب است بدانید این عمل، که مورد تایید جامعه پزشکی جهان نیز هست، در کشورهای توسعه یافته، نه تنها غیر قانونی نیست، بلکه یک عمل لوکس و گران قیمت، مانند جراحی های زیبائی، به شمار می رود.
ستاره
Netherlands
سازمان جهانی بهداشت به طور کلی این عمل را از نظر سلامتی بدون فایده و مضر خوانده است. در هیچ کشور پیشرفته جهان این عمل قانونی نیست. در انگلیس دو پرونده از پزشکانی که دست به این اقدام می زده اند در حال بررسی است که احتمالا منجر به لغو پروانه کار آنها و جریمه ای سنگین خواهد شد. کنوانسیونهای حمایت از حقوق زنان و کودکان به شدت آن را نهی کرده اند. روز ششم فوریه روز مبارزه با این سنت در جهان است. لطفا بدون اطلاعات کافی این عمل را تبلیغ نکنید
این عکس مال چه کشوری است
عباسی
Iran, Islamic Republic of
اینکه چون در ایران کمه، پس جدی نیست مثل یه جوک میمونه،...!