جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱۶

هشدار آیت الله هاشمی درباره جریان خودسر

سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 134173
رييس مجلس خبرگان رهبري گفت: اگر روحانيت متفرق شود، بهانه‌ خوبي به دست ديگران مي‌افتد، پس ان‌شاءالله روحانيت هوشياري خود را حفظ كند و به جامعه وحدت تزريق كند.
به گزارش ايسنا آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در هشتمين اجلاس خبرگان دور چهارم، برگزاري اين اجلاس را فرصتي مناسب دانست تا اعضاي آن بتوانند نقش اساسي خود را در كمك به حل معضلات و ارايه‌ راهنمايي‌هايي كه براي جامعه امروز ما ضروري است، ايفا كنند.

وي اظهار كرد: بايد راه‌هايي كه ممكن است وضع را وخيم كند و راه‌هايي كه بايد برويم تا شرايط بهتر شود را بررسي كرد تا بتوانيم از اين نعمت الهي و حجت حق يعني انقلاب اسلامي كه بر مبناي مكتب اهل بيت(ع) در تاريخ ايران و اسلام شكل گرفته است را حفظ كنيم.

وي با بيان اين‌كه « شرايط نابساماني در دنيا و به ‌خصوص اطراف ما وجود دارد» افزود: وظيفه و امتحان بزرگي متوجه ماست و ان‌شاءالله از اين امتحان سربلند بيرون بياييم.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام هم‌چنين با اشاره به اين‌كه « در طول ‌٣٠ سال گذشته علي‌رغم جنگ و تهاجمات نظامي هيچ وقت نديده بوديم تا اين اندازه استكباريون براي ما برنامه‌ريزي شيطنت‌آميز و تهاجم حساب شده و همه‌جانبه داشته باشند» تصريح كرد: انقلاب اسلامي يعني انقلاب مظلومي كه در دنيا وجود دارد، تحت تهاجماتي قرار گرفته است و ما هيچ وقت اين همه قطعنامه در مجامع رسمي عليه خود نداشتيم، از جمله شوراي امنيت، آژانس هسته‌يي و دولت‌هايي كه به طور جداگانه عليه ما وارد ميدان شده‌اند و تلاش مي‌كنند كه آثار توطئه‌ها را جدي‌تر كنند.

وي با بيان اين‌كه « راه پيروزي ما تا به حال اتكاي انقلاب اسلامي و مردم ما به خدا و اسلام بوده است» گفت: آن‌چه از اول ما را در ميدان و مبارزات پيروزمان كرد و در برابر مشكلات باعث سربلندي ما شد، ريشه‌ اصلي اسلام، قرآن و نظامي است كه بر اساس آن تاسيس كرديم. البته مردم هم هميشه وفادار در صحنه بوده‌اند و هيچ وقت كم نگذاشته‌اند و در راه‌هايي كه رهبران انقلاب پيش پاي آن‌ها مي‌گذاشتند حركت مي‌كردند و اين‌ها سرمايه‌هاي مهم و عوامل پيروزي‌هاست كه هرچه اين سرمايه‌ها كم شود، به همان اندازه بايد نگران شد. اميدواريم كه چنين نشود و اگر حوادثي پيش آمد براي تقويت آن‌ها تلاش كنيم.

وي با بيان اين‌كه « دشمن با تجربه‌ها ريشه را درك كرده و مي‌بينيم كه به سراغ قرآن رفته است» خاطرنشان كرد: به نظر ما روشن است، اين‌كه چرا چند كليسا در دنيا اعلام كنند كه به مناسبت حادثه‌اي قرآن‌سوزي داريم كه ريشه‌ آن حادثه در خود آن‌هاست. البته اگر توسط چند تروريست غيرآمريكايي انجام شده باشد، اما خودشان آن‌ها را در افغانستان و غيره خلق كرده‌اند.

هاشمي‌رفسنجاني با بيان اين‌كه « قرآن از روزهاي اول صدر اسلام هدف اصلي مشركان براي سركوب پيام حضرت رسول بوده است» افزود: سراسر قرآن هشدار مي‌دهد به اين‌كه كينه‌هاي عميقي نسبت به آن وجود دارد و در گذشته از تعبيرات نامناسب عليه قرآن استفاده مي‌كردند. هم‌چنين در طول تاريخ جنگ‌هاي صليبي و استكباري عليه قرآن را شاهد بوديم و در دوره‌اي سياستمدار معروف انگليسي وقتي مورد سوال قرار گرفت كه چرا برنامه‌هاي استعماري ما در دنياي اسلام به ثمر نمي‌رسد، در پاسخ، قرآن را روي دست بلند كرد و گفت؛ تا اين كتاب ميان مسلمانان حاكم باشد بايد آرزوي سلطه بر دنياي اسلام را به گور ببريم.

رييس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اين‌كه « دشمنان شاهدند هوشياري در دنياي اسلام ايجاد شده و كانون آن ايران است» تصريح كرد: ما حركت‌هاي خوب اسلامي در دنيا كم نداريم و حتي در خود آمريكا، روسيه، چين و غيره مومنان مخلصي هستند كه براي قرآن فداكاري مي‌كنند. پس دشمنان فهميده‌اند كه ريشه‌ جهادها قرآن است و دوباره به اين فكر افتاده‌اند كه قرآن را عامل خشونت معرفي كنند؛ در حالي كه بشريت از خشونت متنفر است و البته در ادامه ايران را مجري آن مي‌دانند و سرنوشت ايران و قرآن را به هم گره زده معرفي مي‌كنند.

وي « گره خوردن سرنوشت ايران و قرآن را افتخاري براي ما» دانست و افزود: اگر در كنار قرآن هر مصيبتي براي‌مان پيش بيايد مي‌توانيم آن را به حساب خداوند بگذاريم؛ چراكه براي ما اصل، قرآن است.

وي اظهار كرد: آ‌ن‌ها كه قرآن‌سوزي مي‌كنند و ادعا مي‌كنند كه قرآن دعوت به خشونت كرده است، اشتباه مي‌كنند؛ چراكه قرآن مي‌فرمايد شما به بت‌هاي مشركين هم نبايد اهانت كنيد. پس قرآن، روح آزادي و دموكراسي را به ما ياد مي‌دهد و اين تابلويي گوياست كه بر اساس قرآن هركس بايد حرفش را بزند و همه دقت كنند و آن‌چه صحيح است را بپذيرند.

هاشمي‌رفسنجاني افزود: قرآن در شرايطي آمد كه غربي‌ها در قرون وسطي و در سياهچال‌هاي خود بودند، قرآن دنيا را هوشيار كرد. پس تمدني كه بعد از اسلام آمد سابقه ندارد كه همه به عظمت قرآن بود. پس آن‌هايي كه كلام خدا را آتش زدند، در حقيقت ريشه خود را آتش زدند و خداوند از دفاع از كتاب خود عاجز نيست، بلكه خدا صبر دارد و در زمان مناسب كه برسد اشد مجازات را خواهد كرد.

وي تصريح كرد: كساني كه به قرآن متعرض مي‌شوند، متوجه باشند كه به استقبال خطر مي‌روند و شايد آن‌ها معتقد باشند كه از اين طريق مسلمانان را احساساتي كنند تا آن‌ها هم به سراغ انجيل، تورات و غيره بروند. اما قرآن به ما مي‌گويد شرط ايمان آن است كه همه‌ كتب آسماني را قبول كنيم، در حالي كه قرآن را كتاب خاتم مي‌دانيم. پس امت ما چنين كاري را نخواهد كرد؛ در حالي كه آن‌ها تلاش مي‌كنند، جنگ مسيحيت و اسلام را راه بيندازند و اين خطر بسيار بزرگي است. پس در شرايط فعلي دولت‌ها طرف ما هستند كه مي‌خواهند توده‌هاي مذهبي را وارد گود كنند و ما بايد هوشيار باشيم.

رييس مجلس خبرگان رهبري در ادامه با اشاره به آخرين اظهارنظرهاي آمانو در مورد مسائل هسته‌يي ايران گفت: گزارش‌هاي قبلي در مورد مسائل هسته‌يي ايران تكرار شد و ايران مورد اتهام قرار گرفت كه اجازه ورود به بازرسان را نمي‌دهد و لحن آمانو در مورد هسته‌يي شدن ايران تشديد يافته است و اين موضوع جاده صاف‌كني مي‌شود كه دشمنان به ما توهين كنند.

به گزارش ايسنا هاشمي‌رفسنجاني در ادامه هشتمين اجلاس رسمي مجلس خبرگان رهبري اظهار كرد: در مورد مسائل حقوق بشري، با استفاده از مطالب داخل ايران و عراق به طرف ما مي‌آيند و از بالاي سر ما را تهديد نظامي مي‌كنند كه البته بعيد مي‌دانم جرأت چنين كاري را داشته باشند.

وي در ادامه با تاكيد بر اين‌كه بايد مراقب تحريم‌ها بود و آن‌ها را كوچك نگرفت، افزود: هيچ‌گاه اخطار تحريم به اين شدت نداشته‌ايم. البته اعتقاد ندارم كه آنها موفق مي‌شوند؛ چرا كه با استفاده خوب از امكاناتي كه ايران دارد مي‌توانيم پيروز شويم اما ترديد دارم از امكانات و ظرفيت‌هاي ايران به درستي استفاده شود. پس در شرايط فعلي بايد هوشياري واقعي داشته باشيم.

هاشمي رفسنجاني با بيان اين‌كه تهديدهايي وجود دارد كه بايد آن‌ها را شناسايي كرد، گفت: در درجه اول به قرآن كه در ميان مسلمين مورد پذيرش است هجوم آوردند و در درجه بعدي، مكتب اهل بيت كه حقيقتا حيات‌بخش است را مورد هدف قرار دادند؛ در حالي كه حتي وقتي اميرالمومنين خانه‌نشين بود، با حضور به‌موقع در محافل حكومتي، راه درست را نشان مي‌داد. اما امروز مي‌بينيم با تبليغاتي كه مي‌شود قصد دارند عليه ريشه مكتب اهل بيت حركت كنند.

رييس مجلس خبرگان رهبري در ادامه ضمن اين‌كه توجه به اهل بيت، مراجع، روحانيت و ولايت را از موثرترين سرمايه‌هاي ايران دانست، افزود: دشمنان از طرف ديگر به دنبال ولايت هستند؛ در حالي كه اگر امام، مرجعيت، ولايت و روحانيت را به همراه خود نداشت نمي‌توانست در زماني كه نفس كشيدن سياسي مشكل شده بود، موفق شود و مردم را هوشيار كند.

وي مراجع را استوانه‌هاي كشور دانست و خاطرنشان كرد: روحانيت در دوره‌هاي مختلف مثل زمان حكومت قاجاريه مردم را نجات دادند و مشروطيت را ايجاد كردند اما در نهايت از دست آنها گرفته شد و رضاخان قلدر بيرون آمد. اين بار روحانيت و حوزه عميق‌تر اقدام كردند و مردم نيز هوشيارتر بودند و ‌٩٩ درصد مردم وارد ميدان شدند و راي به قانون اساسي و حكومت اسلامي بر مبناي ولايت كه امام (ره) پيشنهاد كرده بودند دادند.

هاشمي رفسنجاني افزود: دشمنان قصد دارند سرمايه‌هاي ما را مخدوش كنند و اگر موفق شوند روحانيت و مراجع و ولايت را از چشم مردم بيندازند و بي‌اعتبار كنند ما از ريشه دچار مشكل مي‌شويم و آنها مي‌خواهند اين كار را بكنند و از اصل اسلام شروع كرده و البته به سراغ انقلاب، امام (ره) و روحانيت خواهند رفت. پس در مقابل، ما نبايد رفتار ناشايست داشته باشيم؛ چرا كه در اين صورت به آنها كمك كرده‌ايم.

رييس مجلس خبرگان رهبري ضمن اين‌كه مهم‌ترين عامل پيروزي ما را وحدت در ميان مردم و حكومت، حوزه و دانشگاه، روحانيت و انقلاب و غيره دانست، اظهار كرد: همه در دفاع مقدس يكصدا بوديم و به لحاظ سياسي، نظامي، تاريخي پيروز شديم و در حال حاضر هدف‌گيري آن است كه وحدت ما را به تفرقه تبديل كنند.

وي با اشاره به اين‌كه قرآن در كنار عذاب‌هاي فراگير الهي، يكي از عوامل انهدام را تفرقه معرفي مي‌كند، افزود: فرياد دفع حداقلي و جذب حداكثري رهبر انقلاب را معكوس معني مي‌كنند اما وقتي كسي صحبت از وحدت مي‌كند وحدت ميان چند نفر وحدت نيست بلكه وحدت امت و ملت مهم است. البته هميشه تعدادي هستند، بوده‌اند، در انقلاب بوده‌اند و بعدش هم بوده‌اند كه اين‌طور تصور مي‌كردند.

هاشمي رفسنجاني در ادامه افزود: اين جريان خودسر كه الان در كشور مي‌بينيم حقيقتا سم كشور هستند و تاكيد مي‌كنم كه در حكومت قانون همه بايد بر محور قانون حركت كنند؛ چرا كه حركت غيرقانوني ريشه‌ دشمني و تفرقه است و عامل تفكيك قوا به حساب مي‌آيد. پس بايد مراقب بود.

رييس مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: آنها كه تلاش مي‌كنند همه مسائل را متوجه رهبري كنند و مركزيت نظام را مخدوش كنند چه هدفي دارند؟ چرا آدم‌هايي هستند كه به اسم ذوب در ولايت، همه كارهاي ديگري كه در كشور انجام مي‌شود را به پاي رهبري بگذارند؟ در حالي كه مسووليت هركس در قانون مشخص است و نبايد هر كاري بشود و بعد القا كنيم به نام رهبري؛ چرا كه رهبري مقام مقدسي است و در محل نظارت عمومي به اوضاع حضور دارند و در اموري كه لازم است دخالت مي‌كنند.

وي با تاكيد بر اين‌كه همه بايد وظيفه خود را به خوبي انجام دهيم، اظهار كرد: هركس بايد در جاي خود مسووليتش را اجرا كند و قانون محور فعاليت‌هاي هركس باشد؛ چرا كه تخلف از قانون يعني استبداد، ديكتاتوري و خودسري. پس اگر قانون ضعف دارد بايد اصلاح شود اما تا هست بايد به آن عمل كرد و مصوبات مجلس شوراي اسلامي، شوراي نگهبان و مجمع تشخيص بايد رعايت شود و تخلف از آنها پسنديده نيست.

رييس مجلس خبرگان رهبري با بيان اين‌كه سياست‌هاي كلي نظام، قانون نيست اما از هر قانوني بالاتر است، افزود: سياست‌هاي كلي نظام بين قانون اساسي و عرف قرار دارد. پس وقتي رهبري نظام هر روز صحبت از برنامه‌ها، اصل ‌٤٤، سند چشم‌انداز و غيره مي‌كنند و مجمع آن‌ها را برنامه‌ريزي كرده و رهبري آن‌ها را امضا مي‌كند اين سياست‌ها بايد بالاتر از قانون رعايت شود و اگر نشود پايه‌ وحدت را مي‌پاشد.

هاشمي رفسنجاني با بيان اين‌كه مردم ما آماده‌ همكاري هستند و مجموعه ما كه مي‌خواهيم بر محور وحدت عمل كنيم راهي جز توجه به قانون نداريم، گفت: آن‌ها كه مخالفت دارند اگر عضو اين ملت هستند بايد بفهمند ‌كه بر اساس قانون بايد عمل شود. البته اختلاف نظرهايي وجود دارد اما آن‌چه حاكم و داور است قانون و سياست‌هاي كلي است و حتي اگر قانوني برخلاف سياست‌هاي كلي باشد باطل است. پس بايد چنين عمل كنيم تا گرفتار نشويم و خود را سيبل دشمنان نكنيم.

وي در ادامه به مصيبت پاكستان اشاره كرد و آن را يك مصيبت واقعي در جهان اسلام دانست و گفت: ‌٢٠ ميليون نفر آواره سيل زده وجود دارد و سيل هم‌چنان ادامه دارد. هم‌چنين در كنار آن تروريست‌ها هر روز جايي را با بمب انتحاري مورد هدف قرار مي‌دهند و مردم مظلوم پاكستان به خاك و خون كشيده مي‌شوند.

رييس مجلس خبرگان رهبري با بيان اين‌كه خارجي‌ها در شرايط فعلي حاكم واقعي در پاكستان هستند، اظهار كرد: آمريكا در پاكستان فعال مايشاء است و افغانستان را تبديل به بمب آماده انفجار در جامعه اسلامي كرده است. هم‌چنين عراق ‌٨-9 ماه است كه گرفتار نتيجه انتخابات است و از طرف ديگر لبنان و غزه و سومالي آرامش ندارند. در ادامه نيز خواب ديده‌اند در ايران هم به عنوان مركز عظيم ولايت و اهل بيت، فتنه برپا كنند. پس مسائل زيادي در منطقه وجود دارد كه هوشياري ما را مي‌طلبد و در اين رابطه به‌خصوص روحانيون و خبرگان بايد هوشيار باشند و اجازه ندهيم تفرقه و كينه قوي شود و در نتيجه آن راه براي دشمنان باز شود. پس نبايد اجازه داد هركاري مي‌خواهند بكنند و كسي نباشد كه جلوي آنها را بگيرد.

هاشمي رفسنجاني با اشاره به اين‌كه تعرض به اسلام و قرآن امروز بسيار زياد شده است، گفت: كارهايي كه در آمريكا و غيره انجام مي‌شود و به قرآن اهانت مي‌كنند دل انسان را آتش مي‌زند. در حالي كه ما اين همه از تورات و انجيل و زبور و غيره تجليل مي‌كنيم آنها اين‌طور رفتار مي‌كنند و نمي‌دانم چه مرضي به جهان بشريت افتاده كه مهم‌ترين سند آسماني كه بايد تا قيامت انسان را هدايت كند مورد تعرض قرار مي‌دهند و آن هم از كليساها شروع شده، پس اين اخطاري جدي است به كساني كه در دنيا قدرت را در دست دارند و به غربي‌ها مي‌گوييم كه دنياي اسلام يك چهارم جمعيت جهان است. پس احساساتشان را جريحه‌دار نكنيد؛‌ چرا كه مردم در مقابل تعرض به قرآن كوتاه نمي‌آيند و كسي نمي‌تواند مانع آنها شود.

وي با تاكيد بر اين‌كه بايد در داخل كشور مراقب بود و اجازه نداد كه وحدت مخدوش شود، تصريح كرد: آنها كه خيال مي‌كنند با تفرقه‌انگيزي در جامعه‌ي ما به نتيجه مي‌رسند اشتباه مي‌كنند. پس بايد وحدت امت و ملت را حفظ كرد. پس روحانيت بايد همان‌طور كه در گذشته در كنار مردم حركت كرده و آنها را نجات داده‌اند اين كار را بكنند.

هاشمي رفسنجاني ضمن اين‌كه بدنام كردن روحانيت به هر زباني را در شرايط فعلي جنايت دانست، تصريح كرد: امروز تيرهاي مسموم به طرف روحانيت مي‌آيد و بايد مراقب آنها بود.

رييس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اين‌كه اكثريت جامعه‌ ما به مسائل سياسي اهميت مي‌دهند، گفت: نمي‌توان از نامناسب بودن فضاي آموزشي كشور غافل باشيم و متاسفانه نياز به كار زيادي داريم كه برگرديم به شرايطي كه همگام انقلاب باشند. البته نمي‌گويم همه مخالف هستند اما بايد دانشگاه‌ها، مدارس و مراكز فرهنگي را به گونه‌اي داشته باشيم كه محور وحدت جامعه باشد و نبايد بگذاريم سرمايه‌هاي آينده انقلاب راه ديگري را انتخاب كنند.

وي با اشاره به اين‌كه قانون اساسي بسيار روشن است، افزود: اگر درست عمل كنيم و تفرقه در بين ما نباشد و مطالبي كه نفعي ندارد بي‌جهت به جامعه تزريق نشود محكم‌ترين جايگاه را در منطقه و دنيا خواهيم داشت؛‌ چرا كه متكي به اسلام و قرآن هستيم و مردمي‌ترين كشور در ‌٣٠ سال اخير ايران بوده است؛ چرا كه با اتكا به ‌٥/٩٩ درصد راي مردم شروع كرده‌ايم و با دست مردم نظام اسلامي را برقرار كرده‌ايم. پس انشاءالله روحانيت بايد در اين راه نقش خود را فراموش نكند.

هاشمي رفسنجاني با تاكيد بر اين‌كه نبايد اجازه دهيم روحانيت را تضعيف كنند، اظهار كرد: نبايد اجازه دهيم پايگاه عظيم روحانيت را بشكنند كه اين اتفاقي بسيار ناميمون است. پس ما اعضاي خبرگان وظيفه‌ي سنگيني به عهده داريم و بايد تلاش كنيم وحدت را به جامعه تزريق كنيم و نگذاريم آلودگي‌ها به قشر جوان، مدارس و دانشگاه‌هاي ما صراحت يابد.

رييس مجلس خبرگان رهبري در پايان گفت: وفاداري مردم مهم‌ترين سرمايه‌ي ما بوده است هم در پيروزي انقلاب، هم دوران جنگ، دوران سازندگي و هم امروز كه نبايد آن را از دست بدهيم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
والله که تاریخ بعد ها مشخص می کند این فرد ( آقای هاشمی رفسنجانی ) دوستدار و دلسوز این نظام است و در حق ایشان بسیار جفا می شود .
Iran, Islamic Republic of
بسياري از تحليل هاي ايشان مخالف صريح تحليل هاي رهبري عزيز است. مثلا ايشان قرآن‌سوزي را كار كليسا مي‌داند درحالي كه رهبري عزيز فرمودند اين عمل ربطي به كليسا و روحانيون مسيحي ندارد. يا در مسائل داخلي هاشمي مي‌گويد «ترديد دارم از امكانات و ظرفيت‌هاي ايران[در مقابله با تحريم] به درستي استفاده شود» درحالي كه رهبري عزيز در ديدار اخيرشان با كارگزاران نظام فرمودند كه برنامه‌ريزي و اقدامات خوبي از سوي مسئولان براي مقابله با تحريم‌ها صورت گرفته است.
واقعا اگر يكي از اعضاي مجلس خبرگان بخواهد سخنان و تحليل‌هاي ایشان را ملاك قرار دهد، نتيجه‌اش جز رعب و وحشت از اوضاع منطقه‌اي و جهاني، ترس از دشمن، بزرگنمايي ضعف‌هاي خود و قدرت دشمن، نديدن اضمحلال نظام سرمايه‌داري، نديدن پيشرفت‌هاي روزافزون نظام در عرصه‌هاي مختلف، تصور يك شرايط بحراني در جامعه و كشور و...نيست.
به صورت كلي مي‌توان گفت كه اين تحليل هاشمي در واقع كمرنگ‌شده و محترمانه‌شده تحليل ها و اظهارات گستاخانه دخترش فائزه در گفت‌وگو با نشريه آمريكايي فارين‌پاليسي است.
Iran, Islamic Republic of
آقاي هاشمي معمولا در نزديكي اجلاس خبرگان رهبري حرفهاي خوبي ميزنند.واطاعت از رهبري را واجب و اجراي فرامين ايشان را فرا تر از قانون ميدانند.اما در نامه اي كه در زمان شروع فتنه به ايشان نوشتند رعايت مواردي كه الان به ديگران متذكر ميشوند را لازم ندانستند.واجراي قانون را براي همه لازم و عدم اجراي آن را سهمي مهلك براي مردم مي دانند.مگر دخترشان و فرار پسرشان ونوادگان و وابستگان و ....
Iran, Islamic Republic of
درود و سلام خدا بر همه ي روحانيون آزاده و فهيم اي كاش همه ي مجلسيهاي خبرگان مثل ايشون فكر ميكردن
Iran, Islamic Republic of
پارسال چرا از اين حرفها نبود ؟
Latvia
آقاي هاشمي رفسنجاني ! اگر شرايط بحراني است! اگر مسئولين بيش از هميشه بايد بر حل مشكلات داخلي و منطقه اي و فشارهاي بين المللي و تحريمها تمركز كنند پس چرا خانواده گراميتان تا اين حد در 5 سال اخير و بويژه در آستانه و بعد از انتخابات 88 در مسير دولت سنگ اندازي مي كنند؟! چرا با امثال آقاي موسوي در يك جبهه بشدت مشغول تخريب دولت هستند؟! شما كه بيش از همه با مشكلات اجرايي و اداره كشور در شرايط بحراني آشنا هستيد چرا انها اينگونه برخورد مي كنند؟ و چراهاي بسيار ديگر!!!
Iran, Islamic Republic of
طبق قانونی که این آقای هاشمی از آن دم میزند اگر کسی جو جامعه را با گفتار و کردار و برنامه هایش مخدوش کند و به سمت آشوب و جنگ داخلی سوق دهد محکوم است....
Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی از قانون و پایبندی همه به قانون سخنها رانده است. آیا ایشان به قانون اجازه می دهد که به تخلفات گسترده فرزندان خود رسیدگی کند؟
Iran, Islamic Republic of
یک کم دیر است حالا که ره به جایی نبرده اند یکی به نعل می زنند ویکی به میخ تا حساب اینده دستشان باشد. دل ملت گواهی نمیدهد.
Iran, Islamic Republic of
من که نه مجتهدم و نه خبره می‌فهمم که دارد مسائل را دوپهلو بیان می‌کند.
مخصوصاً درباره دانشگاه.
بسمه تعالی
ایشان لطف کنند , بنده نوازی نموده و بفرمایند بالخره تکلیف این دانشگاه آزاد چه می شود.... ؟
Iran, Islamic Republic of
هاشمی زنده و پاینده باد به عنایت رب العالمین.
انشالله
Iran, Islamic Republic of
ایشان اگر می خواهد مردم به حسن نیتش پی ببرند اول تکلیف فرزندان دلبندشان را مشخص کنند و بعد حرف از قانون و سرخود عمل کردن بعضی بزنند
Iran, Islamic Republic of
خامنه ای زنده باد هاشمی باینده باد
Iran, Islamic Republic of
خداوند ایشان را که از یاران صدیق مقام عظمای ولایت بوده اند را برای نظام و مردم و رهبری حفظ کند انشاالله
United States
درود بر هاشمی مرد همیشه مرد