جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تمدیدحالت فوق‌العاده در عراق توسط اوباما

سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۲۲
کد مطلب: 361270
رئیس جمهوری آمریکا به دلیل اوضاع دشاور امنیتی در عراق حالت فوق العاده ملی در عراق را تمدید کرد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پایگاه خبری السومریه نوشت: باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا با امضای فرمانی اجرایی حالت فوق العاده ملی در عراق را به دلیل وخامت اوضاع امنیتی در عراق تمدید کرد.
 
پایگاه اتحادیه میهنی کردستان عراق به نقل از باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا که در نامه‌ای خطاب به کنگره آمریکا دستور داده بود اعلام کرد: هدف از تمدید حالت فوق العاده ملی درباره عراق برخورد مناسب و تعامل با تهدیدهای امنیتی و ملی است و این اوضاع سیاست خارجی آمریکا را می تواند تهدید کند.
 
وی افزود: اوضاع کنونی عراق به گونه ایست که روند بازسازی عراق و انتشار صلح و برقراری امنیت را تهدید می کند، این روند همچنین می تواند بر توسعه نهادهای سیاسی و اداری و اقتصادی عراق تاثیر گذار باشد.
 
اوباما در این نامه خود خطاب به مقامات کنگره آمریکا نوشته است: این تهدیدها و موانع هنوز تغییر نیافته اند از این رو این مساله ما را مکلف می سازد تا حالت فوق العاده ملی مخصوص به عراق را تمدید کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *