جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

نامزد کردها برای ریاست جمهوی +عکس

پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 371972
براساس موافقتنامه تقسیم قدرت غیر رسمی در عراق می بایست سمت ریاست جمهوری در اختیار کردها باشد و معصوم در رای گیری گروه های کرد در پارلمان عراق که در هتلی در بغداد و در پشت درهای بسته انجام شد توانست از برهم صالح رقیب خود پیشی بگیرد.
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، پس از توافق روز پنجشنبه گروه های کرد در پارلمان عراق قرار شد فواد معصوم سیاستمدار کهنه کار عراقی برای به عهده گرفتن سمت ریاست جمهوری اینده این کشور معرفی شود.

یک مقام بلندپایه کرد که شاهد این رای گیری بود گفت فواد معصوم تنها نامزد گروه های کرد برای به عهده گرفتن سمت ریاست جمهوری است. دیگر مقامات نیز تایید کردند فواد معصوم که متولد سال ۱۹۳۸ است و سال ۱۹۹۲ نخستین نخست وزیر منطقه خودمختار کردستان عراق بود بیشتر از صالح رای آورد.معصوم از حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق وابسته به جلال طالبانی است.

 
فواد معصوم نامزد کردها برای ریاست جمهوری عراق

توافق کردها در مورد نامزد سمت ریاست جمهوری چند روز پس از بازگشت طالبانی ۸۰ ساله به عرصه سیاسی اتفاق افتاد. طالبانی ۱۸ ماه در آلمان تحت مداوای پزشکی بود. به این ترتیب عراق روز پنجشنبه توانست پس از ماهها بلاتکلیفی سیاسی ، یک گام رو به جلو در جهت تشکیل دولت جدید بردارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *