شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۶
۸

جمشید مشایخی: سکوت هنرمندان در محکومیت ارتش اهریمنی جایز نیست

چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب: 371774
وظیفه هنرمندان است که به کشتار مردم بی‌گناه غزه واکنش نشان دهند؛ این بازیگر گفت: تصور اینکه بچه‌های کوچک و مادران بی‌پناهشان مورد حمله این ارتش اهریمنی قرار گرفته‌اند آدم را دیوانه می‌کند؛ ماهواره سریال‌های مبتذل ترکیه‌ای را جلوی مردم می‌گذارد و فیلمساز ما هم کاری نمی‌کند!
جمشید مشایخی: سکوت هنرمندان در محکومیت ارتش اهریمنی جایز نیست
به گزارش جهان به نقل از «نسیم»، جمشید مشایخی ضمن استقبال از طرح تهیه نامه جمعی هنرمندان و سینماگران کشور خطاب به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل کهتوسط جشنواره فیلم مقاومت صورت گفت: از آنجایی که هنرمندان واقعی قلبشان برای مردم می طپد، این وظیفه اصلی این قشر از جامعه است که نسبت به کشتار های بیرحمانه همنوعانشان واکنش نشان دهند و از این جنایات ابراز تاسف و بیداد کنند.

وی افزود: نه اینکه این مطلب منحصرا به اسرائیل بازگردد بلکه هر کشوری که مردم بی گناه را آماج حمله ها و خواسته های خود قرار دهد باید با ابراز تنفر عمومی رو به رو شود.

این هنرمند پیشکسوت خاطرنشان ساخت: تصور اینکه بچه های کوچک و مادران بی پناهشان مورد حمله این ارتش اهریمنی قرار گرفته اند آدم را دیوانه می کند و سکوت هنرمندان در این مسئله اصلا جایز نیست.

وی تاکید کرد: حمله عراق به کشور ما هم نمونه ای از رفتارهای اهریمنی بود که هنوز هم هنرمندان به نسبت عمق فاجعه در آن سال ها ساکت نشسته اند و آنچنان که باید و شاید فیلم و سریالی درباره اش نمی سازند.

وی خاطرنشان کرد: این روزها مردم ما نشسته اند و سریال های مبتذل ترکیه ای را تماشا می کنند و در مقابل سریالی هم از طرف ما ساخته نمی شود که مردم با حقایق و ارزش هایی که لازم است آشنا کند و همه چیز طوری پیش می رود که انگار فیلمسازان ما خودشان ترجیح می دهند که مردم پای سریال های غربی بنشینند.

مشایخی معتقد است : هنر کاری دلی است و به سیاست ربطی ندارد و اگر تظاهر را کنار بگذاریم و با قلبمان به سراغ ساخت آثار ارزشی و اعتقادی برویم قطعا مردم را جلب خواهیم کرد.

وی درباره آثار مورد علاقه اش در سینمای دفاع مقدس گفت: وقتی اثری دلی باشد و از عمق وجود به سراغ حقیقت برود قطعا اثرگذار خواهد شد مانند فیلم های ابراهیم حاتمی کیا در صورتی که اگر فیلم هایی بخواهد خودش را مطرح کند فایده ای ندارد.

جمشید مشایخی پس از ۴دهه حضور در سینمای ایران پرده از گلایه ای قدیمی برداشت و گفت: من طرحی دفاع مقدسی دارم که ۶سال است منتظر اقدام و مجوز مانده و با هیچ حمایتی از سوی دولت مواجه نشده است.

وی در خلاصه ای از این طرح گفت : ماجرای پسری ثروتمند و شاعر است که بدون اجازه پدرش به جنگ می رود و وصیت می کند اعضای بدنش را اهدا کنند و در شب اول عملیات اتفاقاتی رخ می دهد که مسیر داستان را عوض می کند.

شایان ذکر است «انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس» با رویکرد مقاومت، بصیرت و شکوفایی سیزدهمین جشنواره بین­المللی فیلم مقاومت را درگستره«سینمای ایران»و «سینمای بین­الملل» در قالب بخش‌های مختلف فیلم های سینمایی، سینمایی ویدیویی، کوتاه، مستند، چشم‌انداز سینمای مقاومت ایران، نشست‌های تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامه‌های جانبی همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس در ایران و چند کشور جهان برگزار می نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


زنده باد
سعید
افرین به غیرت ووجدان بیدار اقای مشایخی.تعجب میکنم از هنرمندان که اسم هنرمند را برای خود گذاشته اند ودر جام جهانی برای عکس انداختن وانعکاس فرهنگ ایرانی با شلوارک وسیگار و...درخشیدندکه ای کاش صد سال سیاه نمی درخشیدند چرا که خیلی بد درخشیدندولی در مقابل وجدان خود لااقل بخاطر اسم مسلمان را که برای خود گذاشته اند هیچ درخششی از خود بروز نمیدهندهمه ما در مقابل وحدت مسلمانان مسوولیم چه کم چه زیاد.
خدا حفظت کنه
Iran, Islamic Republic of
جمشید خان پدر عزیز هنری ایران کار از محکومیت گذشته باید کار یکسره شود یا رومی روم یا زنگیه زنگ. باید از ریشه این علف هرز رو کند و صدها بار زیر پا له کرد
درود بر مشایخی عزیز که ادا و اطوار هنرمندان غرب زده دل خوشی ندارد و از سر صداقت و انسانیت سخن می گوید. احتمالا آن هنرمندان خلیی شیک و طرفدار بشر دوستی !! آمریکا نگران ویزا برای سفر به کشورهای غربی و یا دفاع از کودکان بی گناه غزه را بی کلاسی می دانند و دیدن سریالهای مبتذل ترکیه ای را مدرنیه و پیشرفت و با کلاسی تغبیر می کنند.
آقای مشایخی من جدا احترام زیادی برای شما قایلم
ان شاء الله عاقبت به خیر باشی
اکبر
Latvia
ماهواره ها پدر این مردم رو در آوردند به دادبرسید .
ایمان
آقای مشایخی عزیز بر طبق نظر خردمندانه آقای روحانی که مسلما تدبیری درش نهفته بوده شما با گلشیفته فراهانی فرقی ندارید!!!!!فقط نمیدونم چرا خودشیفته فراهانی از غزه حمایت نکرده!!!
روحانی:(((هنرمند ارزشی و غیر ارزشی نداریم)))!!!!!!!!!!!