جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

‫یاران دیکتاتور تونس در راه ریاست جمهوری!‬‎

يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۰۷
کد مطلب: 381476
در ميان نامزدهای پست ریاست جمهوری تونس شمار زيادي از شخصيت هاي دوران زين العابدين بن علي رئیس جمهوری سرنگون شده و وزراي دوره زمامداري وي نیز به چشم مي خورد.
به گزارش جهان به نقل از العالم، در حالي كه زمان ثبت نام به آخرين روزهاي خود نزديك مي شود، دهها شخصيت تونسي از جمله منصب المرزوقی رییس جمهوری فعلی این کشور وشخصيت هاي سياسي، حقوقي، سرمايه داران، قضات، معلمان و فعالان اصناف براي رقابت انتخابات نامزد شده اند.

تا پايان روز شنبه بيش از ۱۵ نفر ثبت نام کرده اند كه شمار زيادي از آنان را بقاياي نظام زين العابدين بن علي ديكتاتور سابق اين كشور تشكيل مي دهند.

منذر زنایدی وزیر بهداشت، عبدالرحیم زواری وزیر حمل و نقل و کمال مرجان وزیر امور خارجه در رژیم سابق که در طول ۲۳ سال حکومت زین العابدین بن علی با او همراه بودند در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شده اند.

انتخابات پارلماني تونس در ۲۶ اكتبر سال جاري و انتخابات رياست جمهوري در ۲۳ نوامبر برگزار خواهد شد. شركت كنندگان در انتخابات بايد قبل از برگزاري آن، اقدام به نام نويسي به اين منظور نمايند.

براساس قانون اساسي جديد تونس كه در ژانويه گذشته به تصويب رسيد، رئيس جمهوری از اختيارات بسيارمحدودي برخوردار است، زيرا بيشتر اختيارات اجرايي از سوی پارلمان به كابينه این کشور واگذار شده است.

زین العابدین بن علی ۱۴ ژانویه سال ۲۰۱۱ در جریان انقلاب مردم تونس از کشور گریخت و همراه با خانواده اش به عربستان سعودی پناهنده شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *