پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

وزارت خارجه عجولانه عمل کرد

جمعه ۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب: 441172
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کار بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی بر زمین نمی‌ماند و تلاش می‌کنیم تا در تعطیلاتی که مجلس دارد در قالب کمیسیون‌های تخصصی این مسئله مورد بررسی قرار گیرد.
به گزارش جهان، منصور حقیقت‌پور در گفت‌و گو با فارس در اردبیل، ‌اظهار کرد:‌ هر چند ما درخواست تعویق تعطیلات مجلس را برای بررسی برجام ارائه کردیم اما مورد موافقت قرار نگرفت و قرار شد بعد از تعطیلات مجلس روند قانونی بررسی برجام ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: قطعاً در این تعطیلات ما پیگیر مباحث می‌شویم و سعی می‌کنیم تا به صورت دقیق و شفاف ابعاد این توافق هسته‌ای و برجام را مورد بحث و بررسی قرار داده و امکان شفافیت بیشتر در این موضوع را مورد توجه قرار دهیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی همچنان بر تلاششان برای شکستن قدرت مقاومت با محوریت جمهوری اسلامی ایران در منطقه افزوده‌اند، گفت: آنها غافل از این هستند که ایران به قدرت بلامنازع منطقه تبدیل شده و کاخ سفید و سردمداران آن در همه دوره‌ها با کوچکترین اتفاقی دنبال بهانه‌جویی برای مداخله و ایجاد ناامنی در منطقه بودند اما همیشه از این مسیر ضربه و صدمه دیده‌اند.

حقیقت‌پور افزود: در اغلب مواقع آمریکایی‌ها به دنبال بهانه‌سازی هستند و با طراحی یک نمایش ساختگی سعی و تلاششان بر کشتن انسان‌های بیگناه و انتقام از آنهاست در حالی که با تجاوز و نقض حاکمیت دولت‌ها و کشورها همیشه سعی داشتند برای خود امنیتی را درست کنند.

وی قلب و محور مقاومت را ایران اسلامی در منطقه توصیف کرد و ادامه داد: قطعاً استکبار جهانی از این حرکت‌ها و اقدامات خود جز به ضررشان هیچ بهره‌ای نمی‌توانند ببرند.

انگلیسی‌ها هیچ وقت قابل اعتماد نبودند

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازگشایی ساکت و آرام سفارت انگلیس در ایران بیان کرد: بنده همچنان بر این باورم که وزارت امور خارجه در این زمینه عجولانه عمل کرد در حالی که ما بهتر و با طمأنینه بیشتر می‌توانستیم در این زمینه عمل کنیم.

حقیقت‌پور شیطنت‌ها و کارشکنی‌های انگلیسی‌ها را در حوادث مختلف به ویژه در تدارک بحران‌های متعدد در فتنه سال ۸۸ یادآور شد و اضافه کرد: باید سردمداران این کشور با عذرخواهی رسمی از ملت ایران اقدام به باز کردن سفارتشان می‌کردند که این عذرخواهی غرور و عظمت ما را بالا می‌برد.

وی از مسئولان وزارت امور خارجه خواست تا پیگیر پرداخت بدهی میلیاردی انگلیس به ایران باشند چرا که مؤسسات نفتی این کشور به کشورمان بدهکار هستند و قطعاً این مطالبات و دریافت آن می‌تواند بخشی از مشکلات ما را برطرف کند.

حقیقت‌پور از مسئولان وزارت امور خارجه خواست تا با نظارت و کنترل بیشتر مراقب ترددها و رفت و آمدها به سفارت انگلیس باشند چرا که خباثت انگلیسی‌ها همیشه برای ملت ایران فراموش نشدنی بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آقاي حقيقت پور دير از خواب بيدار شدي!!!
پرونده ايران در زمينه توافق هسته اي به هيچ عنوان تغييرپذير نخواهد بود.