جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
ابوترابی‌فرد در دیدار رئیس کمیسیون بهداشت کنگره اسپانیا مطرح کرد

تبدیل گروه‌های تروریستی به تهدیدجهانی

دوشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۵۰
کد مطلب: 441677
نایب‌رئیس مجلس تبدیل تروریسم به تهدیدی جهانی را محصول استفاده ابزاری برخی کشورها از تروریسم و تقویت گروه‌های تروریستی در منطقه خواند.
به گزارش جهان به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، «ماریو مینگو» رئیس کمیسیون بهداشت و خدمات اجتماعی کنگره اسپانیا بعد از ظهر امروز یکشنبه هشتم شهریورماه با حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار روند همکاری‌های پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اسپانیا را رو به رشد توصیف کرد و گفت: تبادل هیات‌های پارلمانی میان دو کشور در سال‌های اخیر نشان از اهتمام بالای دو کشور به ارتقای سطح مناسبات فیمابین داشته و مجلس شورای اسلامی در همین راستا آمادگی توسعه هر چه بیشتر روابط خود با کنگره اسپانیا را دارد.

وی افزود: مجالس دو کشور نقش تسهیل کننده روابط دولتی و بخش‌های خصوصی دو کشور را عهده‌دار هستند و باید نمایندگان مردم در دو کشور از این ظرفیت به نفع دو ملت بهره برداری و استفاده کنند.

ابوترابی‌فرد در ادامه سخنان خود با اشاره به پیشرفت‌های ایران بعد از انقلاب اسلامی در بخش پزشکی و ارائه خدمات درمانی گفت: علیرغم تحمیل جنگ ۸ ساله به جمهوری اسلامی ایران و تحریم‌های ظالمانه طولانی مدت غرب علیه ملت ایران، چرخ پیشرفت کشور در بخش‌های مختلف به حرکت رو به جلوی خود با شتاب ادامه داده و امروزه ما شاهد نیروی متخصص فراوان در بخش پزشکی و کیفیت بالا در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم هستیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به تحولات منطقه و فعالیت‌ گروه‌های تروریستی به نام اسلام گفت: اسلام دین مهرورزی، اخلاق و نوع دوستی است و گروه‌های تروریستی که در منطقه به نام اسلام در حال فعالیت هستند هیچ ارتباطی با این دین مبین ندارند.

وی افزود: برخی از کشورها در پی استفاده ابزاری از تروریسم به ایجاد و تقویت گروه های تروریستی در منطقه پرداختند و این اشتباه اکنون تروریسم را تبدیل به تهدید بزرگی برای منطقه و جهان کرده است.

ماریو مینگو رئیس کمیسیون بهداشت و خدمات اجتماعی کنگره اسپانیا نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر خود و هیات همراه به جمهوری اسلامی ایران گفت: هدف سفر هیات کمیسیون بهداشت و خدمات اجتماعی کنگره اسپانیا به تهران علاوه بر بسط و توسعه روابط پارلمانی فیمابین، آشنایی با آخرین پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش پزشکی، سلامت و خدمات درمانی و اجتماعی است.

وی افزود: کنگره اسپانیا از ارتقای سطح مناسبات خود با مجلس شورای اسلامی در همه سطوح استقبال می‌کند.

ماریو مینگو در پایان این دیدار توضیحاتی در خصوص سیستم آموزش پزشکی اسپانیا و نحوه تعامل دانشگاه با بیمارستان ها و سایر مراکز درمانی کشورش ارائه کرد و در همین ارتباط با نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *