جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۵
دهقان، عضو هیأت رئیسه مجلس و جمعیت رهپویان:

خطر همیشگی انتخابات، حزب بادی‌های فرصت طلب هستند که نه اصولگرایند نه اصلاح طلب

دوشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب: 441776
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در این میان برخی نیز پایبند به هیچ اصلی نیستند؛ این افراد نه اعتقاد به جریان‌های اصولگرایی و اعتقادی دارند و نه به ویژگی‌های اصلاح‌طلبی پایبندی هستند.
خطر همیشگی انتخابات، حزب بادی‌های فرصت طلب هستند که نه اصولگرایند نه اصلاح طلب
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی پیرامون تبلیغات زود هنگام سیاسی و انتخابات پیش رو اظهار داشت: هنوز تا انتخابات بیش از ۶ ماه باقی مانده است و جریان‌های سیاسی نباید از حالا کشور را انتخاباتی کرده و تبلیغات انجام دهند چراکه به نفع کشور نیست و مردم و مسئولان را از مسیر فعالیت‌های اقتصادی و پیشرفت کشور باز می‌دارد.

وی ضمن انتقاد از بکار گرفتن چنین رویکردی، افزود: همیشه روال بر این اساس بوده است که ۷۰ روز قبل از انتخابات ثبت نام کاندیداها شروع شده و نیز به مدت یک هفته تبلیغات انتخاباتی انجام می‌شود.


مردم تمایلی به افراط گری ندارند


نماینده مردم چناران،‌ طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی ایجاد جو انتخاباتی و فضای تند در کشور را نقد و تأکید کرد: برخی افراد سیاسی نا‌م و نشان‌دار لزومی در تبلیغات زودهنگام نمی‌بینند. معمولا افرادی که به هیچ جریان سیاسی متصل نیستند و بر اساس موقعیت زمانی خود را به جریان‌های مختلف نزدیک می‌کنند و تبلیغات زودهنگام را به‌کار می‌گیرند. اینگونه افراد گمان می‌کنند می‌توانند با ایجاد فضای تند سیاسی مردم را به سمت خود جذب کنند.

دهقان ضمن انتقاد از چنین روندی یادآور شد: واقعیت این است که بصیرت مردم روز به روز بالاتر می‌رود،‌ ملت همه گروه‌های سیاسی را آزمایش کرده و در سال‌های گذشته از رفتارهای تند سیاسی دوری گزیدند همچنین تمایلی به رفتارهای افراطی از هیچ گروهی ندارند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در ادامه به گروههای مختلف شرکت کننده در انتخابات مجلس اشاره کرد و متذکر شد: در این میان مردم به دنبال رفتار کاملا منطقی و اعتقادی هستند و به انسان‌های پایبند و معتقد تمایل بیشتری دارند.

وی اضافه کرد: جریان‌های اصلاح‌طلبی که درون نظام فعالیت‌ کرده و از فتنه سال ۸۸ بری جستند بخشی از انتخابات آینده هستند همچنین جریان نزدیک‌تر به دولت اعتدال هم جریانی دیگر از انتخابات هستند.


افراد بدون شناسنامه خطرهای همیشگی انتخابات


دهقان نیروهای معتقدی که به نظام اسلامی و راه امام همچنین رهبر معظم انقلاب بیشتر پایبند هستند را نیز طیف دیگری از فعالان انتخابات برشمرد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به حضور افراد سودجو در دوره‌های مختلف انتخابات اشاره کرد و گفت: تعدادی فرصت طلب هم همیشه در انتخابات وجود دارند،‌ اینها انسان‌های منفعت‌طلبی هستند که این جریان و آن جریان برای آنها اهمیتی ندارد.

« در این میان برخی نیز پایبند به هیچ اصلی نیستند؛ این افراد نه اعتقاد به جریان‌های اصولگرایی و اعتقادی دارند و نه به ویژگی‌های اصلاح‌طلبی پایبندی هستند.»

وی این‌گونه افراد را خطرهای همیشگی هر انتخاباتی عنوان کرد و گفت: اینها نگاه می‌کنند ببینند باد به کدام سمت می‌رود آنها هم به همان سمت حرکت می‌کنند این افراد همیشه هر کجا که فضا مناسب‌تر باشد به آن سمت می‌روند.

دهقان همچنین عنوان کرد که اگر روزی در گوشه‌ای از کشور فضا به نفع نیروهای مذهبی،‌ معتقد و ولایتمدار باشد اینها خود را ولایتمدار ترین افراد معرفی می‌کنند و اگر فضا به سمت کم بنیه‌ترین‌ها در زمینه مذهبی باشد خود را به آن سمت متمایل نشان می‌دهند تا بتوانند رأی مردم را کسب کنند.

نماینده مردم چناران،‌ طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر در انتخابات افرادی دارای یک مرام مشخص،‌ موضوع روشن و پایبندی خاص باشند با هر جریانی که وارد میدان شوند به‌طور حتم به نفع کشور خواهد بود.

وی افرادی که یا بدون شناسنامه یا با نوسانات فکری متعددی هستند را افرادی معرفی کرد که همیشه موجب خسران کشور می‌شوند و همچنین اضافه کرد: ولی افرادی نیز وجود دارند که از ابتدای انتخابات جزو افراد معتقد و اصولی بوده‌اند و هیچگاه از مسیر مذهبی خود جدا نشدند.


عامل دست شدن فرصت‌طلبان خطرآفرین است


دهقان با انتقاد از افرادی که همواره ثبات رأی ندارند، افزود: اینگونه افراد زمانی خود را مستقل می‌بینند و زمانی دیگر احمدی‌نژادی می‌شوند و تا زمان تغییر می‌کنند اینها نیز خود را عوض می‌کنند.

این نماینده در مجلس ضرر اینگونه افراد را بیش از سایرین دانست و عنوان کرد: اینگونه افراد مرام مشخصی نداشته و کسی نمی‌تواند روی آنها حساب باز کند در نتیجه زمینه رأی آنها معلوم نیست و متأسفانه به سمت معامله‌گری می‌روند.

وی به دیگر خطرات موجود در هر انتخاباتی اشاره و خاطر نشان کرد: از دیگر خطراتی که همواره انتخابات را تهدید می‌کند این است که همین فرصت‌طلبان و معامله‌گران عامل دست دیگران می‌شوند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در این میان از افراد متدینی به نام اصلاح‌طلب یاد کرد که از ابتدا با این عنوان حضور داشتند و اکنون هم در مجلس شورای اسلامی همین افراد که دارای یک مرام و مشخص و پایبند به نظام و انقلاب همچنین دارای ثبات رأی هستند وجود دارد که حضورشان مفید است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حزب بادی ها آدم های خطرناکی هستند چون چیزی برای از دست دادن ندارد، هویت و آبرویی ندارد که نگران باشند از دست برود لذا به هرکاری که منافعشان در آن باشد دست می زنند
صادقی
حرف هاش از طلاست:

" هقان با انتقاد از افرادی که همواره ثبات رأی ندارند، افزود: اینگونه افراد زمانی خود را مستقل می‌بینند و زمانی دیگر احمدی‌نژادی می‌شوند و تا زمان تغییر می‌کنند اینها نیز خود را عوض می‌کنند.

این نماینده در مجلس ضرر اینگونه افراد را بیش از سایرین دانست و عنوان کرد: اینگونه افراد مرام مشخصی نداشته و کسی نمی‌تواند روی آنها حساب باز کند در نتیجه زمینه رأی آنها معلوم نیست و متأسفانه به سمت معامله‌گری می‌روند.

وی به دیگر خطرات موجود در هر انتخاباتی اشاره و خاطر نشان کرد: از دیگر خطراتی که همواره انتخابات را تهدید می‌کند این است که همین فرصت‌طلبان و معامله‌گران عامل دست دیگران می‌شوند. "
آقای دهقان شما که اینقدر کاسه داغ تر از آشی چرا طرح نظارت بر نمایندگان را به نتیجه نرسوندی
لطفا این جمله گهر بار را به جناب " رئیس مجلس " هم بگو .. بهتر درک میکنه !
مسعود
آقاي دهقان! اگر كساني در دوره احمدي نژاد در يك بازه زماني خاص از ايشان حمايت كردند به واسطه حزب بادي بودن آنها نبوده بلكه چون ديدند آقاي احمدي نژاد بخصوص در 4 ساله اول مسئوليتشان كم وبيش در خط ولايت بودندو بيشتر به فكر خدمت به مردم بودند تا سياسي كاري فلذا از ايشان حمايت كردند,اما در دوره دوم و مخصوصا" در دو سال آخر به دليل افتادن در دام خناسان نفوذ داده شده در دولت ايشان از مسير درست منحرف شدند لذا اكثر حاميانشان هم نظرشان نسبت به ايشان عوض شد.
جناب دهقان ! با اين منطق شما چنين برداشت مي شود كه يعني شما انتظار داشتيد كساني كه در سالهاي 84 و 88 به آقاي احمدي نژاد رأي دادند با ديدن برخي كارهاي نادرست احمدي نژاد همچنان از ايشان و سسياستهاي غلطشان حمايت كنند؟ اين رويه منافق گونه بيشتر به مرام جماعت مدعي اصلاح طلب مي خورد كه براي آنها انحراف و زاويه پيداكردن با نظام و آرمانهاي نظام و ولايت فقيه ,اصل نبوده و نيست .
در ضمن حزب باديها كساني اند كه در كوران فتنه و آشوب مهر سكوت بر لب مي زنند تاببينند آخر كار به كجا مي كشد! اگر فتنه گران سركوب شدند و غبار فتنه فرونشست آنوقت گارد تهاجمي بر عليه آنان بگيرند وخودشان را از سينه چاكان خط اول دفاع از ولايت و مبارزه با فتنه گران معرفي كننداما اگر خداي ناكرده توطئه فتنه گران كارگر افتاد و نظام در اقليت قرار گرفت با اين سكوت خود براي آينده سياسي خودشان باز هم جايي دست و پا كنندو دستشان از قدرت كوتاه نشود.نمونه اين افراد نان به نرخ روز خور هم همين كساني اند كه اين روزها چه در مجلس و چه در خارج از مجلس به واسطه همين سابقه مشعشع مورد طمع جماعت افتضاح طلب قرار گرفته اند تا درليست انتخاباتي آنها قرار بگيرند!!!