پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

چکیده برنامه 90/ ناکارآمدترین تیم‌های لیگ برتر/ بهترین گل لیگ انتخاب شد

سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۲
کد مطلب: 425675
گزارش پخش شده در برنامه ۹۰ مشخص کرد که استقلال و پرسپولیس ناکارآمدترین تیم‌های لیگ چهاردهم بوده‌اند.
چکیده برنامه 90/ ناکارآمدترین تیم‌های لیگ برتر/ بهترین گل لیگ انتخاب شد
به گزارش جهان،‌ آخرین برنامه ۹۰ پس از پایان لیگ چهاردهم شب گذشته روی آنتن رفت و به بررسی اتفاقات فوتبالی هفته گذشته‌ پرداخت.

سوال نظرسنجی این برنامه به انتخاب بهترین گل لیگ چهاردهم اختصاص داشت که مخاطبان برنامه ۶ گزینه حسین بادامکی،‌ فرزاد حاتمی، غلامررضا رضایی، سروش رفیعی، فرید کریمی و میلاد میداودی را پیش‌رو داشتند.

پس از آن گزارشی از جدال تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا پخش شد و به معطلی ۳ ساعته پرسپولیسی‌ها در فرودگاه شهر ریاض و شکست ۳ بر صفر قرمزپوشان مقابل الهلال اشاره شد.

گزارشی از جوان گرایی در تیم ملی و باشگاه‌های فوتبال کشورمان پرداخته شد و اشاره شد که ۲۳ بازیکن دعوت شده به تیم ملی باعث شده است که میانگین سنی تیم ملی به زیر ۲۶ سال رسیده است.

مربیانی که بیشترین سهم را در حضور بازیکنان جوان در لیگ برتر را داشتند که در صدر آن‌ها جلالی سرمربی سایپا قرار دارد.

در ادامه گزارشی از تیم فوتبال نفت پخش شد که این تیم موفق شد با برتری در مجموع دو دیدار رفت و برگشت مقابل الاهلی عربستان به جمع ۸ تیم برتر آسیا راه یافت و این در شرایطی بود که این تیم ۴ سال پیش نزدیک بود به استان مرکزی واگذار شود.

ارتباطی تلفنی با مهدی تاج رئیس سازمان لیگ فوتبال برقرار شد.

تاج درباره اینکه آیا امکان ۱۸ تیمی شدن لیگ برتر وجود دارد، گفت: لیگ ما در حال حاضر قابلیت ۱۸ تیمی شدن ندارد. نه از بابت زمین، ورزشگاه، امکانات و ... چنین امکانی وجود ندارد.

وی گفت که ۱۸ تیمی شدن لیگ دسته اول به نفع فوتبال ایران است.

تاج در ادامه صحبت‌های خود اشاره کرد که تیم‌های لیگ برتر می‌توانند تیم «ب» داشته باشند و از این تیم‌ها بازیکن به تیم اصلی خود در جریان مسابقات اضافه کنند و اگر بازیکنی عملکرد نانمناسب داشته باشد آن را به تیم «ب» منتقل کنند.

رئیس سازمان لیگ زمان نقل و انتقالات بازیکنان از تیم اصلی به تیم «ب» را هفته دهم، نیم فصل و هفته بیست و یکم عنوان کرد.

تاج درباره امکان برگزاری سوپرجام فوتبال ایران میان قهرمان لیگ برتر و قهرمان جام حذفی گفت: چنین تصمیمی دارد و احتمال برگزاری سوپرجام فوتبال ایران وجود دارد.

در ادامه گزارشی از برترین خریدهای لیگ برتر پخش شد و آلویس نانگ مهاجم کامرونی سابق لوانته با مبلغی به ارزش ۸۱۵ میلیون تومان به فولاد پیوست که برترین خرید لیگ برتر به شمار می‌رود.

گزارشی از اتفاقات اخیر فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و دستگیری برخی از اعضای ارشد فیفا اشاره شد.

در ادامه باز هم انتخاب بلاتر ۷۹ ساله برای پنجمین بار به تصویر کشیده شد.

در ادامه گزارشی از بحث ثبانی در لیگ دسته اول پخش شد.

امیررضا سیف الدینی مدیرعامل باشگاه مس کرمان و صادق درودگر مدیرعامل باشگاه نساجی قائم شهر روی خط تلفنی برنامه ۹۰ آمدند و در این باره گفت و گویی جنجالی داشتند.

یحیی گل محمدی و علیرضا منصوریان میهمانان آخرین برنامه ۹۰ در پایان لیگ چهاردهم بودند.

گل محمدی: درباره شرایط ذوب‌آهن در لیگ چهاردهم گفت: ما فصل را بد شروع کردیم با وجود فوتبال خوبی که ارائه می‌کردیم در ضربات آخر بی‌دقت بودیم و همین باعث شد نتایج خوبی در ابتدا کسب نکنیم با مشکلات زیادی روبه‌رو بودیم و ذوب‌آهن یکی از تیم‌های در حال سقوط از لیگ برتر بود. از هفته دهم که مقابل استقلال تهران به پیروزی رسیدیم اعتماد به نفس به تیم بازگشت بچه‌های تیم خودباوری پیدا کردند و هماهنگی بیشتری به دست آوردیم و باعث شد روند روبه‌رشد را تا آخر فصل طی کنیم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن افزود: ما در نیم‌فصل دوم تنها یک باخت مقابل تراکتور تجربه کردیم و موفق شدیم به ۱۰ پیروزی برسیم. باید بگویم خدا به ما لطف کرد تا توانستیم فصل را به خوبی به پایان ببریم. اعتراف می‌کنم خودم هم فکر نمی‌کردم بتوانیم در لیگ برتر چهارم شویم. اراده قوی و آهنین در بچه‌های تیم باعث شد تا بازی به بازی بهتر شویم و این روند روبه رشد تا انتهای لیگ حفظ کنیم. در بازی امروز هم مقابل نفت بازی پایاپای داشتیم و موفق شدیم این تیم را شکست دهیم تا مستقیم به لیگ قهرمانان آسیا صعود کنیم.

گل‌محمدی درباره هزینه‌های تیمش هم گفت: ذوب‌آهن در این فصل در حدود ۱۳ تا ۱۴ میلیارد تومان هزینه کرده است و در حدود ۷۰ درصد مبالغ به بازیکنان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: وقتی وارد باشگاه ذوب آهن شدم تازه فهمیدم که خیلی بهتر از آن چیزی است که شنیده‌ام. همه چیز سر جای خودش است و همه یک حرف می‌زنند و آن هم اعتلای نام ذوب آهن است.

در ادامه گزارشی درباره تمرینات ویژه نفت و تکنولوژی که این تیم استفاده می‌کند، پخش شد.

منصوریان: بچه‌های تیم تمام توان خود را مقابل الاهلی گذاشتند و خوشبختانه موفق شدیم در بهترین فضا صعود خوبی داشته باشیم.

منصوریان درباره تجهیزاتی که در تمرینات تیمش استفاده می‌کند گفت:‌ ما همه چیز را برای خودمان تولید کردیم برخی می‌گفتند این دستگاه‌های GPS ادوات جنگی است اما در واقع اینگونه نبود ما در ۲۴ بازی لیگ از این دستگاه‌ها استفاده کردیم و فقط در دیدار مقابل استقلال امیرحسین صادقی متوجه آن شد.

وی ادامه داد: برای اینکه در تیم‌مان تغییرات ایجاد کنیم ابتدا هتل محل تیم را عوض کردیم و دلیل آن این بود که نمی‌خواستیم بازیکنان‌مان با بازیکنان تیم‌هایی نظیر استقلال، پرسپولیس، سپاهان، فولاد روبه‌رو شوند و به دلیل آن هم این بود که این بازیکنان مبالغ گران‌قیمتی از تیم‌های خود می‌گرفتند و نمی‌خواستیم بازیکنان‌ ما از نظر روحی دچار مشکل شوند.

منصوریان ادامه داد:‌ در مرحله بعدی به دنبال جذب هوادار رفتیم و تلاش کردیم که بازی‌های خوبی ارائه کنیم تا بتوانیم به این هدف‌مان برسیم.

سرمربی تیم فوتبال نفت درباره میزان هزینه‌ایی که برای این تیم در این فصل شده است، گفت: در حدود ۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای نفت هزینه شد که ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون آن برای لیگ قهرمانان آسیا بود. نزدیک ۶۵ درصد مبالغ بازیکنان پرداخت شده و ۳۵ درصد آن باقی مانده است. اگر در جام باشگاه‌ها حضور نداشتیم هزینه ما در حدود ۱۰ میلیارد می‌شد.

وی با اشاره به مبالغی که سایر تیم‌های آسیایی در لیگ قهرمانان انجام دادند و العین رقیب این تیم در آسیا داشت، گفت:‌ تیم اماراتی برای ۲ روزی که در ایران حضور داشت برای هر وعده ناهار و شام در حدود ۲۴ میلیون تومان برای ۵۰ نفر هزینه می‌کرد و ما مجبور بودیم تا هزینه ‌آنها را پرداخت کنیم.

منصوریان یکی از عوامل موفقیت نفت را دور بودن از حاشیه‌ها دانست و عنوان کرد: دور بودن از حاشیه‌ها خیلی به ما کمک کرد در استقلال و پرسپولیس خیلی از بسترها باید تغییر کند در تیم ما اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل بسیار کم در مطبوعات ورود می‌کنند و فضای وجود ندارد تا آنها در مطبوعات صداوسیما به رقابت با یکدیگر بپردازند.

وی درباره حضور در استقلال گفت:‌ با تمام احترامی که به نفت و استقلال دارم می‌خواهم بگویم صرفاً حضور یک نفر در یک تیم نمی‌تواند چندان تأثیرگذار باشد. در تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس باید ایده‌ جابه‌جا شود. تمام ارکان باشگاه استقلال نیاز به پوست‌اندازی دارند.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران ادامه داد: در تیم نفت من یک شخص بودم که ایده‌ام را آنجا آوردم و در این تیم بستر آماده بود و مقامات باشگاه هم با تصمیمات من هیچ مخالفتی نداشتند. در حال حاضر نمی‌دانم در استقلال و پرسپولیس شرایط چگونه است و در حال حاضر اصلاً نمی‌توانم تصمیمی بگیرم.

به گزارش فارس،منصوریان افزود: چند روز پیش گفتم یک عزیزی به من زنگ زد و ایشان آقای نجف‌نژاد رئیس هیأت مدیره استقلال بودند، حدود ۶۰ ثانیه با ایشان صحبت کردم و گفتم که اصول حرفه‌ای ایجاب می‌کند که به نفت متعهد باشم. در عین حال به دلیل تماسی که ایشان با من داشت از او بسیار تشکر کردم. متأسفانه ۱۶ نفر بعد از این صحبت‌های من به اظهارنظر پرداختند که در این باره واقعاً باید بگویم نیاز است که حرفه‌ای شویم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *