پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

۲۵ هزار ایرانی در لیست انتظار پیوند

دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۵۷
کد مطلب: 378173
مدیر اجرایی جشن نفس با اشاره به اینکه ۲۵ هزار نفر در لیست انتظار پیوند کشور وجود دارد از مرگ روزی ۷ تا ۱۰ بیمار به اثر انتظار در لیست پیوند خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، قبادی مدیر اجرایی جشن نفس در نشست خبری به مناسبت برگزاری این جشن که با حمایت وزارت بهداشت به صورت کشوری برگزار می‌شود، اظهار داشت: اهدای عضو یک چهارپایه است که پایه اصلی آن را خانواده اهدا کننده تشکیل می‌دهند. پزشکان حامیان دولتی و کشوری و رسانه‌ها به عنوان فرهنگساز نیز دیگر پایه‌های این چهارپایه هستند.

به گفته وی در حال حاضر ایران سالانه پنج تا هشت هزار مرگ مغزی دارد که از این میان ۲۵۰۰ تا ۴ هزار نفر قابلیت اهدای عضو دارند، اما در کمال تاسف باید گفت که در سال ۹۲ فقط ۶۶۵ نفر اهدای عضو کرده‌اند.

قبادی ادامه داد: ایران با آمار ۹۶.۳ درصدی در زمینه رضایت گیری برای اهدای عضو مقام نخست جهان را دارد. همچنین، در زمینه اهدای عضو از مرگ مغزی، دارای مقام سوم دنیا است.

مدیر اجرایی جشن نفس درباره لیست انتظار پیوند نیز خاطرنشان کرد: در همه جای دنیا منظورر از لیست انتظار پیوند، افرادی هستند که ثبت نام کرده‌اند نه آن دسته که به پیوند نیاز دارند. در حال حاضر حدود ۲۵ هزار نفر در لیست انتظار پیوند کشور قرار دارند که متاسفانه روزانه هفت تا ۱۰ نفر از آنها جان خود را از دست می‌دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *