جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

هشداری به دانشجویان حقوق

پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۳۳
کد مطلب: 380846
یک دانش‌آموخته رشته حقوق می‌گوید: یک ناشر که منابع آزمون کانون وکلا را منتشر می‌کند، تعدادی از این کتاب‌ها را با اشکالاتی منتشر کرده است.
به گزارش جهان، این فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد حقوق به ایسنا، گفت: در نمایشگاه کتاب اخیر، کتابِ «قانون آیین دادرسی کیفری مصوب اسفند ۱۳۹۲» را خریدم که از منابع آزمون کانون وکلا محسوب می‌شود. خواندن این کتاب را شروع کردم، اما هر بار آزمون آزمایشی می‌دادم، درصدهایم پایین بود. بعد از مدتی متوجه شدم بعضی جاهای کتاب اشتباه است. بعد هم فهمیدم این کتاب لایحه سال ۹۰ بوده که به مجلس رفته،‌ نه قانون. اساسا این کتاب قانون نیست؛ لایحه است؛ اما با عنوان قانون منتشر شده است.

او افزود: این کتاب به چاپ پنجم رسیده و هر چاپ آن ۲۰۰۰ نسخه بوده است. یعنی تا به حال ۱۰ هزار نسخه از آن چاپ شده است. وقتی کتابی در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود، از همه جای ایران آن را می‌خرند. من در تهران بودم و از طریق دوستانم و جست‌وجو در اینترنت موضوع را فهمیدم، اما کسی که در منطقه‌ای دورافتاده زندگی می‌کند، چطور می‌تواند متوجه این مسأله شود؟ همان کتاب را برای آزمون کانون وکلا می‌خواند؛ آزمونی که هفته آخر آبان یا هفته اول آذر برگزار می‌شود.

این دانش‌آموخته حقوق که نخواست نامش ذکر شود، در ادامه اظهار کرد: بر چاپ این کتاب نظارت درست نشده است. ما در این‌باره تذکر هم دادیم و گفتیم حداقل یک اطلاعیه روی سایت بگذارید و عذرخواهی کنید. چون این مؤسسه کتاب دیگری هم به نام «قانون یار مجازات اسلامی» منتشر کرده است که دوستم آن را خریده است. قانون‌های این کتاب درست است، اما سه - چهار ماده از آن حذف شده است. ما از ناشر خواستیم این چند ماده را به صورت الحاقیه چاپ کند، اما این اتفاق نیفتاد. البته مشکل این کتاب در چاپ ششم حل شده است، اما تکلیف آن‌ها که پنج چاپ گذشته را خریده‌اند و از موضوع اطلاع ندارند چه می‌شود؟ ما به این ناشر نامه‌ای تحت عنوان توصیه دادیم و گفتیم شما که روی همه کتاب‌های‌تان می‌نویسید: «خدمت‌رسانی به جامعه حقوقی»، بیایید به این جامعه خدمت کنید و به مخاطبان اطلاع دهید که کتاب‌های‌تان مشکل داشته است.

او افزود: دو - سه ماه دیگر آزمون وکلا برگزار می‌شود. من می‌خواستم به بقیه اطلاع‌رسانی کنم. چون این کتاب حداقل دست چندهزار نفر دیگر هم هست که شاید تا زمان برگزاری آزمون هم متوجه اشکالات کتاب نشوند. همین اشکالات کوچکی که در این کتاب هست، می‌شود یک تست و دو تست.

خبرنگار ایسنا، نظر به اهمیت و فراگیری موضوع، به سراغ مدیریت مرکز نشر یادشده رفت که درواقع بخشی از یک مؤسسه آموزش‌ عالی آزاد است. با توجه به پذیرش موضوع و اقدام به نشر توضیح در سایت این مرکز، از ذکر نام آن خودداری می‌شود. هرچند این توضیح در یکی از بخش‌های فرعی سایت مورد اشاره درج شده، اما به‌گفته مدیران آن، به‌صورت پیامک نیز برای مشترکان و مشتریان این مؤسسه فرستاده شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


م
United Kingdom
مهمتر از بحث قبولی در آزمون و کلا ، ملاک قرار دادن این اشتباهات مطرح شده در کتاب برای قضاوت یا وکالت است که متاسفانه به آن پرداخته نشده است
Iran, Islamic Republic of
افرین