جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
۴۸
پیرامون اخبار تلخ برخوردهای غیراخلاقی این روزها با مهاجرین افغان؛

تصاویر مزار شهیدشهبازی، از شهدای 'افغان' دفاع‌مقدس 'ایران'

دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۴:۵۸
کد مطلب: 219647
به نظر می رسد تصویر دیگر نیازی به توضیح بیشتری نداشته باشد. شهید علی دوست شهبازی همان کسی است که امروز در کوچه خیابان ها با طعنه "افغانی" صدایشان می کنیم. خبردار شده است که در ایران جنگ شده، برای حفظ آرمان های انقلاب اسلامی به ایران آمده و جانش را در این راه داده است.
تصاویر مزار شهیدشهبازی، از شهدای
جهان نيوز - گروه جامعه:
این تصاویر سنگ مزار شهید علی دوست شهبازی است. شهید شهبازی در سال 1343 در افغانستان متولد شده است و در ایران، در جبهه های جنگ ایران و عراق تحت عنوان یک پاسدار جنگیده است و در روز بیست و سوم مهرماه سال 1368 در جبهه های جنوبی ایران شهید شده است.



به نظر می رسد تصویر دیگر نیازی به توضیح بیشتری نداشته باشد. شهید علی دوست شهبازی  همان کسی است که امروز در کوچه خیابان ها با طعنه "افغانی" صدایشان می کنیم. خبردار شده است که در ایران جنگ شده است برای حفظ آرمان های انقلاب ایران به ایران آمده است و جانش را در این راه داده است.


 
ماجرا ماجرای همیشگی تاریخ است. اگر شهید شهبازی در جریان جنگ ایران عراق شهید نمی شد و از سر اتفاق بر حسب هزار دلیل، نمی توانست به افغانستان برگردد و به صورت قانونی در ایران سکونت می گزید؛ روز سیزدهم فرودین امسال اگر با همسر و فرزندانش به مشهورترین پارک اصفهان می رفت با پلاکاردی مواجه می شد که از ورود او فقط به خاطر اینکه ملیتش به کشور افغانستان مربوط می شود جلوگیری می شد. اگر ساکن استان مازنداران بود و با همه مصیبت ها مراحل دریافت کارت و پاسپورت و ویزا را گذرانده بود حالا باید این استان را ترک می کرد. نمی توانست به نوشهر برود چون یک مدیر دولتی عقیده داشت "نوشهر شهری توریستی است و باید از وجود افاغنه "پاکسازی" شود" که  توریست ها یحتمل از قیافه "افغانی ها" خوششان نمی آید و عیششان منغص...  برادر شهید می گفت که شهردای برای اینکه بالای قبر شهید سقف بزند سالهای سال قبل از آنها طلب پول کرده است و نداشته اند و سال ها مزار شهید بی سقف بوده است...

کاظم کاظمی شان، کاظم کاظمی مان، سالها قبل حرف آخر را زده بود: پیاده آمده بودم پیاده خواهم رفت... پیاده خواهند رفت؟

ذات انقلاب و نظام تحمل نخواهد کرد. این بی اخلاقی ها ادامه پیدا نخواهد کرد. آرمانهای انقلاب به دست بوروکرات های پشت میز نشین بی درد، یقه سفیدهای بی اخلاق مدعی و ریاکار از بین نخواهد رفت. منتظر می مانیم...
https://jahannews.com/vdcgty9xuak9q34.rpra.html
jahannews.com/vdcgty9xuak9q34.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به قرآن این تصمیمات این مدیران نا لایق برای شریعت ما زشته
Iran, Islamic Republic of
سال 1368 يك سال از پايان جنگ تحميلي گذشته است. در كجا ايشان به شهادت رسيده اند؟؟
United States
همین الانشم داریم مدام شهید می دیم. یک سال پس از جنگ که زمانی نیست
Iran, Islamic Republic of
خداوند ایشان و همه شهدا را قرین رحمت کند ولی چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است در حالی که کارگران ایرانی بیکارند افاغنه بیشتر فرصتها را از کشاورزی تا کفاشی و بقالی را تصاحب نموده اند درصدی از قاچاق ، تجاوز به عنف و سایر ناهنجاری های اجتماعی از آنها ناشی می شود ورود و خروج غیر قانونی آنها معضلات امنیتی برای کشور ایجاد کرده ، محله هایی را اشغال کرده و در برخی موارد به اعتقادات مذهبی ما پوزخند می زنند آیا نباید حساب این شهید بزرگ مرتبه را با بقیه جدا کرد و آیا باید به خاطر آن شهید والا مقام جور 3 میلیون افغانی را کشید؟!!!
United States
روحش شاد ولی چند تا ایرانی را تا امروز کشته اند ما از برخی از آنها میترسیم
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
اگر جهان نیوز لازم بداند تصویر یک همسنگر دوران دفاع مقدس در لحظه شهادت با دستان خون الود را که اهل افغانستان است برایتان ارسال می کنم. همسنگری که در واحد تخریب ماههای مدیدی بدون هیچ ادعائی در دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی با بعثی ها مبارزه کرد و سرانجام به شهادت رسید. روحش شاد و راهش پررهرو باد.
Iran, Islamic Republic of
احسنت، بسیار خوب و مناسب بود. یادمان نرود. ضمنا تعداد شهدای افغان جنگ ایران و عراق ۳۱۴ نفر و تعداد مفقودان ۴ نفر اعلام شده‌است. افغانستان کشور عبدلله انصاری، سنائی غزنوی، ابوشکور بلخی و صدها دانشمند بزرگ دیگر است. ضمنا ما خودمان هم قاتل و متجاوز به عنف و قاچاقچی کم نداریم. متاسفانه خیلی به افغانیها توهین میشه.
United States
میدونین چقد از جوانها به خاطرحضور افاغنه بیکار شدند؟ میدونید سه میلیون افغانی در ایران غیر مجاز زندگی میکنند که از یارانه ی عمومی منو شما استفاده میکنند؟ راستی یه سر به دادگاه ها بزنین ببنید چقدر جرم توسط افغانیها رخ میدهد
Iran, Islamic Republic of
ماهم براي آنها مال و جان داده ايم . برادران عزيز افغاني به كشورتان برگرديد و با افتخار و سربلندی زندگي كنيد
United States
شهدای افغان کم نیستند من خودم بایکی از این انسان های شریف درسال 62 همسنگر بودم.
از شهیدان ایرانی که در افغانستان همراه افغان ها جنگیدند و شهید شدند چه خبر؟ اصلا از این موضوع اطلاع دارین؟
خیلی دردآور است. انسانیتمان کجار فته؟
افغان ها به کشورشان برگردند تا کسی صدایشان نزند
ما به اندازه کافی برای مبارزه با مواد مخدر افغانستان شهید داده ایم و نیز ایرانی هایی که به وسیله افغان ها کشته شده اند
بابا سی سال مهمانی کافی نیست؟ کی افغان ها باید بر گردند به کشورشان؟ کدام کشور سه میلیون پناهنده جنگی آن هم برای سی سال را قبول می کند که دو میلیون هم غیرقانونی هستند؟ در اروپا مهاجر غیرقانونی را زندانی می کنند همین الان چند ایرانی به جرم ورود غیرقانونی به افغانستان در زندان های افغانستان هستند مگر ایران مرز و قانون ندارد؟ مگر خانه خاله هست که میلیونی بیایند و بمانند؟
جدیدا کلا پررو هم هشدن و تو کشور حتی به ایرانی ها توهین می کنن
یکی نیست بهشون بگه روتون زیاد شده
نون و نمک می خورید نمکدون نشکونید حداقل
سید
برادر عزیز یه جوری میگی سی سال انگار سیصد ساله داداش من از هموطنای شما نزدیک به پنج میلیون نفر تو شهر لس انجلس امریکا ساکن هستن با همه مزایا که بهش میگن تهران دوم یه بار شده وضعیت بعضی از افغانیهای ساکن ایران و ببینی که چجوری تحقیر میشن؟ اینقدر بی منطق و بی معرفت نباش
اغایی که میگی افغانی برگرده چیکار داری به افغانی تو غیرت داری کلاه خودتا محکم بگیر اگه مسلمانی برو جنگ باداعش میدونی چند هزار افغانی شهید شده مثل تو بی غیرت تو خونه ننشسته
من می خواهم تاریخ روزی همه افغان ها از ایران می روند را بدانم دولت باید تاریخ بدهد
افغان ها باید به کشورشان باز گردند
United States
من هر از چند گاهي به گلزار شهداي علي بن جعفر قم سر مي زنم. چند رديف آخر گلزار پر است از شهداي افغاني عراقي و بعضا بحريني. شهداي مظلومي كه از عكسشان معلوم است به دليل نبودن خانواده هاي شان سالهاي سال است كسي سري بهشان نمي زند.
United Kingdom
ایران کمکهای زیادی به افغانستان کرده ولی در عوض ما همیشه از قاچاق مواد مخدر افغانها متضرر شده ایم. چه مالی چه جانی چه اجتماعی و فرهنگی.
حالا که دولت داره به این وضع سر و سامان میده شما نمیذارید.
United States
البته باید هم به وضعیت افاغنه در ایران رسیدگی شده و بهش سر وسامون داده بشه ولی بدون تحقیر و بدون توهین
Bangladesh
برادر ایرانی چرا نژاد پرستی؟ مگر افغانی ها مسلمان نیستند ، مگر پیرو حضرت پیامبر اسلام نیستند مگر در قرآن کریم نفرموده است خوبترین شما باتقواترین شما هستید واخصاً افغانستان شیعه های مخلص هم دارد که هم در کشورشان به جرم شیعه بودن و در ایران به جرم افغانی بودن چه که نمیکشند، فقد به داد این قشر محروم (شیعه ) ولی عصر (عج) برسید
Iran, Islamic Republic of
حدود 4 ميليون افغانی طي سه دهه اخير در ايران حضور داشتند.. كه اگر ما رفتار خوبي با آنها داشتيم قطعا همگي شيعه مي شدند و پس از بازگشت به وطن خود مبلغ فرهنگ اسلامي ، ايراني بودند ولي نتيجه چه بود! راستي چرا قلب لبناني‌ها در نقطه‌اي دور تر از افغانستان براي ايران اسلامي مي تپد ولي سهم افغانها از ايراني‌ها نفرت است چراكه آنها را تحقير مي كنيم و به عنوان يك شيعه رفتار علوي نسبت به آنها نشان نمي دهيم
باور كنيد مردم افغان، تاجيك و تركمنستان ظرفيت بالايي براي تاثيرگذاري و مستعمره فرهنگي ملك عجم شدن را دارند، آنگونه كه در تاريخ چنين بوده است. بيائيد با برادران افغان بهتر رفتار كنيم ... بخصوص تيره تاجيك‌ آنها كه در مقابل پشتو ها و ازبك هاي اين كشور بخاطر تمايل بيشترشان به ايران احساس غرور دارند و تعصب فرهنگ ايراني را دارند به ياد شهيد والا مقام احمد شاه مسعود صلوات
روحش شاد
United States
ناراحتی مردم ایران از مردم افغانستان برای مسائل قومی و قبیله ای نیست بلکه این خود مردم افغانستان هستند که زمینه این دوری عاطفی رو فراهم کردن.

1- قاچاق مواد مخدر به کشور
2- پرورش تروریستهای جانی طالبان
3- ترور مرزداران ایران
4- قبضه کردن برخی فرصت های شغلی (با دادن قیمتهایی پایین تر از کف بازار، چون از دادن مالیات و برخی خرج ها معاف هستند که البته احساس میشه الان کیفیت کم هم داره بهش اضافه میشه)
5- بستن آب رودخانه هیرمند به روی مردم ایران و تحمیل خشک‌سالی به مردم خطه جنوب شرقی ما

اینها از عواملی هستند که باعث دلخوری مردم ما از مردم افغانستان شده.
نصیر احمد
Afghanistan
عزیزم لطفا کمی تحقیق کن بعد نظر بده
آیا میدانی که کشت مواد مخدر صرفا در مناطق هم مرز با ایران بیشتر رایج است؟ آیا میدانی که خود ایرانی های قاچاقبر بیشتری کشاورزان را برای کشت خشخاش تشویق میکنند. پس بیا برای یک لحظه وجدانن نظر عقلانی بده و تمام بدبختی های ایران را گردن افغان ها نگذار. برادر ما از شما سپاسگذاریم که در این مدت میزبان افغان ها بودید. از شما سپاس ولی لطفا دیگر توهین بس است شما حق دارید تمام افغانها را از کشور تان بیرون کنید ولی حق ندارید که به آنها توهین کنید.
من واقعا از ایرانی های عزیز معذرت میخواهم که اگر کامنتم براشان بر بخورد
ایران می تواند به افغان ها در کشور خودشان کمک کند مجبور نیستند در ایران بمانند مگر ایرانی می تواند سرش را پایین بیندازد برود افغانستان بماند؟
حالا چون چند نفر شهید شده اند باید چند میلیون مهاجر غیرقانونی را در ایران بپذیریم؟ این موضوعات چه ربطی به هم دارد؟
امریکا نشان داده علاقه زیادی دارد که افغان ها همیشه در ایران بمانند و مانند ایرانیان از تابعیت و حقوق اجتماعی برخوردار شوند وقتی دشمن این را می خواهد معلوم است نقشه ها برای این موضوع کشیده است همیشه استعمار از اقلیت ها به عنوان ابزار استفاده می کند برای منافع خودش
دوستان عزیز
بحث ما این نیست که افغان ها جرم هایی انجام دادند و خیلی از مشاغل را تصاحب کردند. بحث بر سر این است که آیا رواست با یک انسان ( نه حتی الزاما یک مسلمان ) اینطور برخورد شود ؟ قانون برای همه باید اجرا بشود و اگر افغان هایی وجود دارند که مجوز اقامت ندارند باید به کشورشان برگردند اما این چه حرفی است که افغان های با مجوز قانونی حق ندارند به مازندران بروند ؟!!! اگر یک اروپایی بود مسئولان مازندران زیر پایش گوسفند ذبح می کردند !!!
ما که چیزی از افغان ها نمی خواهیم ایران هم که همیشه به کشور افغانستان کمک کرده چه در زمان جنگ با روسیه و چه الان
تنها چیزی که ما می خواهیم این است که افغان ها به کشورشان باز گردند اصلا از اول امدند که بعد از جنگ برگردند برای همین بدون ویزا و پاسپورت با باز شدن مرز ها مانند سیل به ایران سرازیر شدند حالا جنگ تمام شده پس این افغان ها هستند که خلف وعده کرده اند و بر نمی گردند
وقتی صداسیما می گوید حادثه ای در افغانستان اتقاق افتاده افغان ها می گویند رسانه های ایرانی سیاه نمایی می کنند و افغانستان خوب است وقتی به انها می گوییم پس برگردین افغانستان میگویند افغانستان امنیت ندارد!!
United States
تمام این خط وخطوط مرزی توطئه ای از طرف غرب برای دوری ما مسلمان ها از هم بود
Iran, Islamic Republic of
قبل از نوشتن مطلب باید بگم چه اسم زیبایی: علی دوست

اما خطاب به اون دوست و هم عقیده‌هاش که افغان‌ها باید به کشورشون برگردند. یادتون رفته چقدر ایرانی در سراسر دنیا در حال زندگی هستن؟ نکنه خیال میکنید همه‌شون قانونی رفتن و یا همه‌شون در پست‌های مدیریتی یا مدارج علمی بالا هستن؟ یا همه پولدار هستن و یه بیزنس دارن که دولت اونجا خوشحاله از حضورشون؟
نه برادر یا خواهر من. آسمون همه‌جا یه رنگه و اگه اینجا شما ادعا داری افغانه باعث بیکاری ایرانی‌ها شدن تو قلب اروپا هم اونها ادعا دارن خارجی‌ها از جمله ایرانی‌ها باعث بیکاری بچه‌های اونها شدن

اونها با احترام به کسایی نگاه میکنن که نه هم دین اونها هستن و نه هم زبون و ما متاسفانه متاسفانه با هزااااااااااااار ادعای تمدن نگاهی غیر انسانی داریم به افرادی که هم هم‌دین ما هستند و هم هم‌زبون ما.

متاسفانه کافیه یه مو بور اروپایی ببینیم تا دست و پامون شل بشه که فکر کنیم از عرش اومده (که البته اون هم آدمه و قابل احترام)


قرآن میگه عزت هر آدم به تقوای اون هست. در کنارش هم احترام مومن (کسی که شهادتین رو گفته) بسیار بالا میدونه اونقدر که آبرو بردن اون دیه داره.


کاش کاش کاش بجای اینهمه ادعا یاد میگرفتیم و یاد میدادیم که با همه همونجور رفتار کنیم که دوست داریم با ما رفتار بشه



و این همون غربت امام زمان (عج) هست که احساس میکنیم فقط باید هر جمعه صبح دعا کنیم که آقا بیا و عصر جمعه که چرا نیومدی و فکر کنیم که تا هفته آینده نخواهد امد. که هروقت بیاید:
ورأیت الناس یدخلون فی دین الله افواجا
United States
اینکه ایرانیانی در خارج زندگی می‌کنند و برای مردم اون کشورها دردسر دارن امری طبیعی هست و ما منکراین دردسر سازی نیستیم و اتفاقا با حضور برادران افغانی اونا رو بهتر درک می کنیم. اما یک اشتباه رو با اشتباه دیگه نمیشه توجیه کرد. اون ایرانی ها هم می تونن برگردن و کسی اجبار نکرده بمونن خارج. از اینها گذشته حضورایرانی ها غالبا در اروپاست که با مشکل جمعیتی مواجه هستن و چندان ته دلشون بدشون نمیاد که شهروندان ایرانی برن اونجا. بعدشم ایرانی های اونجا مدعیشون نیستن برخلاف عمده افغانیهای عزیز و مثل افغانی ها هم هزینه های زیاد همسایگی و مهمانی برای کشورهای میزبانشون ندارن.
در انتها منکر این نیستم که همیشه مرغ همسایه برای ایرانی ها غاز بوده خصوصا از نوع غربیش اما قبول کنیم که رفتار همسایه عزیزمون بیشتر باعث آزردگی ملت ما شده تا حضورشون. ماهم میزبانی می کنیم و هم دری وری می شنویم و هم تلفات جانی می دیم.
اقای افغانی که خودت را ایرانی جا زده ای
کشورهای دنیا مثل خانه های مردم هستند هر کس صاحب اختیار خانه خودش است تو میتوانی بروی خانه همسایه ات و بگویی امده ام که با هم زندگی کنیم؟
شاید کشوری بخواهد مهاجر بپذیرد از طرف دیگر هم بسیاری از کشور ها تمایلی برای پذیرش مهاجر ندارند کسی هم به زور نمی تواند به کشوری برود و بگوید شما مجبور هستین با اقامت من موافقت کنید در همان کشورهای اروپایی بسیاری از مهاجران را اخراج می کنند از جمله افغان ها را
اروپا خیلی راست می گوید یک کشور اروپایی سه میلیون افغانی مقیم ایران را بعد از سی سال بپذیرد چرا اروپا قبول نمی کند این را؟
چند هزار افغانی رفته اند اروپا که هر دفعه عده این را هم اخراج می کنند انوقت شما این را می خواهید با جمیعت میلیونی افغان ها در ایران مقایسه کنید؟بر طبق امار 7 میلیون افغان مدتی را در ایران زندگی کرده اند و سه میلیون الان در ایران ساکن هستند وقتی این سه میلیون رفتند به یکی از کشورهای اروپایی و ماندند بیا و از فضایل اروپا برایمان تعریف کن
این که ایرانی ها می خواهند افغان ها بروند چون افغانی هستند و نه اروپایی حرف درستی نیست اگر سه میلیون فرانسوی هم بیایند ایران و بخواهند اینجا زندگی کنند باز هم مردم همین رفتار را می کنند و می خواهند انان برگردند بروند
حضور افغان ها باعث مشکلات امنیتی فرهنگی و اجتماعی شده و حالا هم که سوژه تبلیغات ضد ایران هستند
حضور افغان ها برای یک مدت کوتاه بوده نه سی سال
بنابر همه قوانین بین المللی پناهندگان جنگ باید بعد از جنگ به کشورشان برگردند و حقی برای ادامه اقامت ندارند
در قانون بین المللی پناهندگان جنگ در اردوگاه ها در مرزها نگهداری می شوند تا بعد از پایان جنگ به کشورشان باز گردند اما این اشتباه یا لطف زیادی دولت ایران بوده که افغان ها را به شهر ها راه داد که الان برگشتشان سخت شده و خودشان را مهاجر می دانند و نه پناهنده
مثلا الان با جنگ در سوریه عده ای از مردم سوریه به ترکیه رفته اند در اردوگاه های مرز ترکیه با سوریه اقامت دارند ایا این که دولت ترکیه این اجازه اقامت را به انان داده این حق را به انان می دهد که برای همیشه در ترکیه بمانند؟!
مهمان زیاد ماند .....
این قدر خودتونو خسته نکنید به خدا دولت هم قدرت داره هم ضرر و نفعش رو میفهمه. بهترین تصمیمات رو میگیرد. در حد علم هیچ کدومتون نیست که تعیین کنید که افغان ها بمانند یا بروند؟
سلام چرا این قدر از این چیزها می زاریم
از این تصمیم خردمندانه این مسئول حمایت میکنم و به تمام ایرانی ها پیرامون عواقب خطرناک اسکان و تابعیت افغانه هشدار میدهیم هوشیار باشید امریکا برای استفاده از این اتباع خارجی بر ضد ایران تصمیمات خطرناکی گرفته است .
Iran, Islamic Republic of
سلام به همه دوستان
من یه دانشجوی افغانستانی هستم که در ایران سکونت دارم و 23سالمه و متولد ایران هستم.
1-درباره کمک هایی که ایران به افغانستان کرده و ...این رو همیشه بدونید که همه کشورها به دنبال منافع خودشون هستند .ایران هم مثل بقیه کشورهاست.یعنی یک امتیاز در مقابل امتیاز.
2-درباره مسایل تاریخی هم چون از طرف حکومت ها بوده زیاد تحریف شده.
3-شهدا که همشون با یه تیر توی قلبشون نمردن بعضی ممکنه شیمیایی شده باشند و چندسال بعد به مقام شهادت رسیده باشند.
4-ازین دست از شهدا کم نداریم
5-عشق به امام خمینی توی دل همه افغانستانی ها بوده و برای همیشه خواهد بود.
6-کاش امام بودند و میدیدند که مردم چگونه از ارزشهای اسلامی و از مستضعفین دفاع می کنند.
ایران فقط مرزهای سیاسی امروز نیست - منظورم این نیست که باید با سخت افزارهای نظامی مرزها رو جابجا کرد و به قبل از دوران ننگین قجر برد .
این خطوط استعماری هنوز هم نتونسته کاملا در قلب آریایی ها در حوزه تمدن ایرانی تثبیت بشه او این شهید عزیز و صدها شهید دیگر حوزه خراسان بزرگ یک سند غیر قابل انکار حرف من هستند - آیا این حرفهای نسنجیده و رفتارهای نسنجیده منافع قدرتهایی که مرزهای کنونی حوزه تمدن ایرانی رو رقم زدند تامین نمیکنه ؟ چه کسی میخواد اقوام این حوزه با هم درگیر باشند برای توهین به هم جوک بگند درگیری های قومی درست کنند و... کی ضرر میکنه از بیدار شدن روح واحد در این حوزه تمدن در قلب جهان
من به این شهید بزرگ افتخار میکنم اصلا از رفتارهایی که گاهی با این عزیزان میشه ناراحتم - کلا بگم هیچ قدرتی تو دنیا نمی خواهد که تمدن قدرتمند ایرانی که هزاران سال قبل از اسلام با محور نور حق در این حوزه شکل گرفته دوباره احیا بشه و این ربطی به حکومت و دولت خاصی در ایران عزیز که مهد و ریشه این درخت پیر اما سرزنده هست نداره قدرتها در اینجا کسانی رو میخوان که بتونن ازش بحرین رو بکنند قفقاز رو بکنند خراسان رو بکنند و ... عزیزان متن قرارداد رویتر رو بخونید گلستان رو بخونید ببینین با ما چه طور رفتار میشده اونوقت میشه درک کرد بهترین فرزندان میهن در هشت سال دفاع مقدس چه کردند اون وقت شاید بشه فهمید تو قلب شهید شهبازی چه میگذشته.
یحیی
چند نکته خدمت همه.
1.من یک افغانی الاصل هستم
2.شایددراکثر دنیاعده زیادی ازبیگانه خوششان نیاید.این امری مسلم است.کاریش هم نمیشه کرد.برای همین نه افغانستانی و نه ایرانی نباید ناراحت باشند.فقط همه دوستان توجه کنند،ایران ادعا داردکه ام القری اسلام است وسعی دراجرای اسلام ناب دارد.برای همین لااقل لازمه،متناسب باانچه ادعا میشود،عمل شودواین قاعده عقلیه ظاهرا
3.من امام خمینی و مقام معظم رهبری راباجانم دوست دارم.وهمیشه همه شیعیان،مسلمانان ازجمله ایران اسلامی را دعا میکنم.وقتی تنهام ازاینکه زودتر بدنیا نیامدم گریه میکنم واشک میریزم که چرا امام را ندیدم تاجانم را برایش فداکنم
4.میدانیدبسیاری ازافغانستانیهایی که درایران زندگی میکنندشیعه هستند.و در افغانستان هم در دوره کمونیست ها و هم طالبان،جرمشان خمینیزم (طرفدار خمینی) و شیعه بودن است.
5.اشکال نداره که ایرانی هابگویندازافغانی خوششان نمیآید،امانگوییدکه امام را دوست نداریم یانباید دوست داشته باشیم.نگوییدکه درکربلای ایران شهید ندادیم ونگوییدکه کسی نباید ازشهدای افغانی حرفی بزنه.درهمه اقوام وهمه ملیتها،عده ای ... پیدا میشه، ربطی به ملیت وقومیت نداره،پس خواهشاهمه رابه خاطرچندنفرمحاکمه نکنید.لااقل بخاطرشهدای افغانی که درایران شهیدشدند. لااقل بگیدهمه،بدنیستند.بعدش خواستیدانهایی که غیرقانونی امدندرا اخراج کنید.
6.بسیار اتفاق افتاده که ایرانی ها رفتاری بد داشتند،حتی درتنهایی ازشدت ناراحتی اشک ریختم،اما همه ایرانیهارا لعن و نفرین نکردم،بخاطرایرانی بودن و رفتار ضدانسانی و ضداسلامی بعضی ایرانیها.
7.خدایا مرا در انجایی که لیلای من خواست،شهید کن،هرجاکه باشد،فرقی نمیکنه میخواهد افغانستان،ایران،عراق یا سوریه و لبنان...
والسلام علی من اتبع الهدی
افسوس كه به خودم زحمت دادم اين همه كامنت هاي كه شرم آور را خواندم
احسنت
قاسمی
کپی کردم با اجازتون
سید افغانی
سلام برادران عزیز شما که اینقدر افغانی میگید ایا غیرت دارید از اسلام دفاع کنید یا فقط شعار میدید امام خمینی گفت اسلام مرز ندارد همه برادریم حرف را قبول ندارید الان افغانی در جنگ سوریه داره با داعش جنگ میکنه از اسلام دفاع میکنه وبی شما تو خونه راحت خوابیدید چرا خودتان را به خنگی زدید برید تحقیق کنید ببین چند هزار افغانی بخاطر اسلام شهید شده شما ها ان دنیا چه جوعی داری بدی به خدا خدا ازتون نگزره خون شهید افغانی را پای مال کردی با این مطالباتون
سعید
من ایرانی می گم کاملا صحیح گفتی سید
امیردونلو
Iran, Islamic Republic of
بسم الله الرحمن الرحیم
درودخدا براین شهیدافغانی وبغیه شهدای افغانی ازاین که می بینم سهم این شهدای افغانی ازمن نسبت به ایران وحفظ ایران اسلامی بیشتراست خجالت میکشم این برادران افغانی ازخیلی ازایرانیها اسلام و وجودایران اسلامی را بهتر
درک کردن ای کاش ایران وافغانستان الان هم یک کشوربود تا آمریکاودیگرابر
قدرتها اینقدربه کشورومردم افغان ظلم نمیگفتن آرزوی بزرگ من یکپارچه شدن مسلمان هاست