پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۱

آخرین جزئیات از آزمون استخدامی دولت

شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب: 269741
شرایط استخدامی تمام داوطلبان استخدامی در سراسر کشور در تمام دستگاه‌های اجرایی و استانی به تفکیک در طرح مهرآفرین مشخص و همچنین شرایط عمومی و تخصصی داوطلبان و مواد آزمون آن نیز تعیین شده است.
آخرین جزئیات از آزمون استخدامی دولت
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، هیات وزیران در  29 آذر ماه سال جاری بنا به پیشنهاد و تایید رئیس جمهور، وزراء و معاونین رئیس جمهور به استناد اصول 126 و127 و 138 قانون اساسی و به استناد مواد 181 و186 و بند 5 ماده 224 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه و بند 112 قانون بودجه سال 1391 کل کشور "طرح مهر آفرین" را تصویب کرد.

بر اساس این مصوبه بالاترین مقام دستگاه اجرایی و استانداران و معاونین توسعه مدیریت ومنابع انسانی آنان و یا عناوین مشابه علاوه بر دارا بودن اختیارات و مسئولیت‌های اصل 126 قانون اساسی به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور موضوع اصل 127 قانون اساسی برای اعمال اختیارات رئیس جمهور و هیات وزیران در امور اداری و استخدامی و نیز امور برنامه و بودجه مربوط به امور اداری و استخدامی دستگاه مربوط موضوع قوانین و مقررات تعیین شدند.

همچنین دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌ها موظفند با رعایت و به شرح پیوست که به مهر دفتر هیات دولت تایید شده و جزء لاینفک این تصویب نامه است و بدون نیاز به هیچ امر دیگری از سوی هر مرجع یا مقامی از قبیل موافقت، پیشنهاد، تایید، صدور مجوز صدور و اعطای شماره مستخدم یا ابلاغ و بدون الزام به رعایت ابلاغیه‌های صادره قبلی از سوی مقامات نسبت به همه موارد مندرج در شرح پیوست که به مهر هیات دولت تایید شده است، از جمله نسبت به تبدیل وضعیت استخدامی و بکار گیری و جذب و استخدام افراد اقدام و شماره مستخدم را نیز اختصاص دهند.

این مصوبه با امضاء محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری و وزارت کشور ابلاغ شده است.

مجوزهای استخدامی دستگاه‌های ملی و استان‌ها

در این میان تعداد مجوزهای استخدامی دستگاه‌های اجرایی و استانی به شرح زیر و با تصویب هیئت وزیران آمده است:
                                                                                                  




 















نحوه برگزاری آزمون‌هاي استخدامی

برای انجام این تعداد استخدام‌ها، شرایطی در نظر گرفته شده که در تصویب‌نامه هیئت وزیران با عنوان شیوه‌نامه برگزاری آزمون و امتحانات و مسابقات استخدامی که شامل ترکیب کمیته در دستگاه‌های اجرایی، ترکیب کمیته در استانداری، شرح وظایف کمیته‌ها، مراحل اجرایی امتحان یا مسابقات استخدامی تشریح شده است.










مشخصات افرادی که نیاز به دادن آزمون استخدامی ندارند

در این مصوبه استخدامی همچنین برای افرادی که دارای ویژگی‌هایی نسبت با سایر افراد دارند شرایطی در نظر گرفته شده است تا این افراد بدون دادن آزمون استخدامی راسا با نظر بالاترین مقام دستگاه اجرایی بتوانند در دستگاه مورد نظر استخدام رسمی شوند.




شرایط عمومی و تخصصی استخدام

و اما شرایط عمومی و اختصاصی استخدام‌ها و مدارک مورد نیاز و همچنین مواد آزمون امتحانی برای افراد داوطلب استخدامی به شرح زیر است:




مدارک مورد نیاز داوطلبان استخدامی در دستگاه‌های اجرایی و استان‌ها

مواد آزمون استخدامی طرح مهر آفرین



لازم به ذکر است که طبق گفته مسئولان اجرایی طرح مهر آفرین با توجه تفویض اختیارات داده شده به دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌ها، نوع نحوه ارسال مدارک و مهلت ثبت‌نام و زمان و محل توزیع کارت امتحان از سوی دستگاه‌های استخدامی اعلام می‌شود.


دستورالعمل برگزاری نحوه برگزاری امتحنات عمومی و تخصصی


دستور العمل برگزاری نحوه برگزاری امتحنات عمومی و تخصصی برای به کارگیری افراد در دستگاه‌های اجرایی و همچنین برخی نکات عمومی از جمله نوع امتیازدهی به آزمون‌ها، اعلام جواب آزمون، نوع ارائه کارنامه، مشخص کردن زمان برای اعلام پاسخ از سوی دستگاه‌ها، نوع گزینش افراد و ... که در این مصوبه عنوان شده و  باید داوطلبان استخدامی‌ها از آن اطلاع داشته باشند به شرح زیر است:
 












استخدام رسمی قطعی و پیمانی افرادی که معاف از همه شرایط هستند




نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کارمند
Iran, Islamic Republic of
سلام
لطفا در خصوص زمان و نحوه برگزاری آزمون اطلاع رسانی فرمایید