جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲۹
۴۷
آیا دانشگاه آزاد اموال شخصی است؟

آقازاده‌های ۷۵۰ هزار میلیاردی!

دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب: 349049
انگار آقای هاشمی آن را یک ملک شخصی می‌داند. همانگونه که در آستانه طرح وقف غیرقانونی و یک شبه اموال دانشگاه آزاد که می‌رفت در سایه اهمال مسئولان و البته نمایندگان به بزرگ‌ترین سرقت تاریخ بیانجامد، در کمال ناباوری گفت: «دانشگاه آزاد متعلق به ما و فرزندان ماست»(!)
آقازاده‌های ۷۵۰ هزار میلیاردی!
به گزارش جهان به نقل از وطن امروز، آقای هاشمی پای دانشگاه آزاد ایستاده است. او عضو هیات موسس و رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد است و در سال ۹۰ در جریان تغییر عبدالله جاسبی، رئیس ۳۰ ساله این دانشگاه به‌رغم رای اکثریت هیات امنای دانشگاه آزاد، حاضر به امضای حکم دانشجو نشد و رای هیات امنا را نپذیرفت تا سرانجام برادر دانشجو حکم وی را امضا کرد.

هاشمی رفسنجانی دیروز بار دیگر نشان داد چقدر دانشگاه آزاد برای او مهم است. او که در دومین نشست دست‌اندرکاران حوزه علوم‌پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی سخن می‌گفت با اشاره به اینکه الگوبرداری اساسنامه دانشگاه آزاد که از اساسنامه حسینیه ارشاد نوشته شده بود تا رژیم شاه نتواند آن را تصرف کند، اظهار داشت: رژیم شاه حسینیه ارشاد را تصرف نکرد ولی نظام اسلامی دانشگاه آزاد را تصرف کرد.

هاشمی در حالی نظام جمهوری اسلامی را با رژیم پهلوی مقایسه و موضوع اساسنامه حسینیه ارشاد را مطرح کرد که اساسا نسبت دانشگاه آزاد با حسینیه ارشاد قیاسی کاملا مع‌الفارق است. آیا دانشگاه آزاد مایملک شخصی آقای هاشمی است؟

دانشگاهی که از ابتدای انقلاب توانسته با کمک بودجه عمومی و بیت‌المال اکنون ارزشی قریب به ۷۵۰ هزار میلیارد تومان داشته باشد آیا ملک خصوصی است؟ کمک‌های دولتی و حکومتی به این دانشگاه چه سهمی در ایجاد این سرمایه داشته است؟

به
اما انگار آقای هاشمی آن را یک ملک شخصی می‌داند. همانگونه که در آستانه طرح وقف غیرقانونی و یک شبه اموال دانشگاه آزاد که می‌رفت در سایه اهمال مسئولان و البته نمایندگان به بزرگ‌ترین سرقت تاریخ بیانجامد، در کمال ناباوری گفت: «دانشگاه آزاد متعلق به ما و فرزندان ماست»(!)
گزارش جهان، اما انگار آقای هاشمی آن را یک ملک شخصی می‌داند. همانگونه که در آستانه طرح وقف غیرقانونی و یک شبه اموال دانشگاه آزاد که می‌رفت در سایه اهمال مسئولان و البته نمایندگان به بزرگ‌ترین سرقت تاریخ بیانجامد، در کمال ناباوری گفت: «دانشگاه آزاد متعلق به ما و فرزندان ماست»(!)

همانطور که در سال ۸۹ تلاش کرد تا از طریق علی عباسپور تهرانی، باجناق جاسبی در مجلس هشتم طرح وقف اموال دانشگاه آزاد را مصوب کند اما نتوانست. موضوعی که با نقل قولی از رهبر انقلاب مبنی بر موافقت ایشان بر وقف دانشگاه آزاد همراه و سرانجام توسط دفتر ایشان تکذیب شد.



آقای هاشمی به صورتی درباره دانشگاه آزاد صحبت می‌کند که مشخص می‌شود تا چه اندازه پای این دانشگاه ایستاده است. به نظر می‌رسد این ایستادگی به این دلیل است که احساس می‌کند این دانشگاه جزو سرمایه‌ها و دارایی‌های اوست.

به کار بردن عنوان تصرف برای نهادی که نه ملک شخصی هاشمی بلکه متعلق به مردم است همان نگاه مالکانه به دانشگاه آزاد را این بار به شکلی صریح‌تر بیان کرد. جدای از این موضوع مقایسه حسینیه ارشاد با یک ساختمان مشخص آن هم در تهران با دانشگاه آزاد که بنابر آنچه خود این دانشگاه می‌گوید بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان است، چندان معقولانه به نظر نمی‌رسد.

در حقیقت مقایسه نهادی با چنین حجمی از سرمایه با یک حسینیه در تهران قیاس قابل قبولی نیست. چه اینکه حسینیه ارشاد کانونی علیه رژیم شاه بود و مقایسه آن با دانشگاه آزاد معنای تامل برانگیز دیگری دارد.

هاشمی همچنین به شکایت از این موضوع یعنی تصرف دانشگاه آزاد! به قوه‌قضائیه اشاره کرد و با انتقاد از قوه‌قضائیه اظهار داشت: در این زمینه شکایت کردیم و در نهایت پس از یک بار متوقف شدن بررسی این موضوع، دستگاه قضایی صدای قاضی را خفه کرد و به او اجازه ادامه بررسی در این باره را نداد.

عضو هیات موسس دانشگاه آزاد در بخش دیگری
در حقیقت مقایسه نهادی با چنین حجمی از سرمایه با یک حسینیه در تهران قیاس قابل قبولی نیست. چه اینکه حسینیه ارشاد کانونی علیه رژیم شاه بود و مقایسه آن با دانشگاه آزاد معنای تامل برانگیز دیگری دارد.
از سخنان خود به برخی اخبار مبنی بر حمایت‌های انتخاباتی دانشگاه آزاد اشاره کرد و ضمن تکذیب آن اظهار داشت: در ۸ سال گذشته به دانشگاه آزاد اسلامی به مانند یک رقیب سیاسی نگاه شد و عده‌ای آن را تصرف کردند اما‌ ای‌کاش باتصرف آن به توسعه آن می‌پرداختند اما این کار را نکردند و در حالی که باید هر کسی سندی از استفاده انتخاباتی از دانشگاه آزاد دارد بیاورد اما کوچک‌ترین سندی وجود ندارد.

این اظهارات هاشمی در حالی صورت گرفت که دانشگاه آزاد در دوره مدیریت عبدالله جعفرعلی جاسبی، از چهره‌های مورد حمایت و نزدیک به هاشمی‌رفسنجانی، همواره از سوی منتقدان به سوءاستفاده از این دانشگاه در راستای مسائل انتخاباتی متهم بوده و در این باره اسنادی نیز تاکنون در رسانه‌‌ها منتشر شده است.

به گزارش تسنیم، یکی از اسناد مورد اشاره منتقدان درباره تلاش‌های انتخاباتی مسؤولان دانشگاه آزاد به صورتجلسه‌ای مربوط می‌شود که طی آن حسین امیدوار، مشاور عبدالله جاسبی و مدیرکل وقت تشکل‌های سیاسی دانشجویی دانشگاه آزاد از اساتید و دانشجویان و تشکل‌های این دانشگاه می‌خواهد که در انتخابات ۸۸ از میرحسین موسوی حمایت کنند.

در این جلسه که اساتید دانشگاه و نماینده جاسبی و برخی مسؤولان تشکل‌های دانشجویی حضور دارند، پس از بحث‌های مفصل در نهایت تصمیم گرفته می‌شود که دانشگاه آزاد از طریق اساتید و تشکل‌ها به طور رسمی با ستاد میرحسین موسوی همکاری کند.

در این جلسه برنامه‌ریزی می‌شود که از میرحسین موسوی در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات که فائزه و فاطمه هاشمی در آن حضور دارند، دعوت به عمل‌ آید. علاوه بر این سند نیز در برهه‌هایی اسناد و گزارش‌هایی درباره نقش برخی مدیران ارشد دانشگاه آزاد در حوادث پس از انتخابات ۸۸ منتشر شده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ع
چشم حسود هاشمی بترکد
همیشه یک فتنه گر از رئیس ف... خود حمایت می کند ...
Iran, Islamic Republic of
یعنی هاشمی چشمش خیلی حسوده
تا زنده است اوضاع همین است...
Iran, Islamic Republic of
خب؟
ارشد
هاشمی نیک می داند انتقاد به نظام دامن خودش را هم خواهد گرفت و به اصطلاح تف سر بالاست ...
به همین خاطر است برای انتقام از نطام همیشه پای 8 سال گذشته را وسط می کشد و حرفی از دوران سیاه افسادات و ویرانی نمی زند ...
من اعتقاد دارم روزی همه ما یستتر این خاندان بر ملا خواهد شد.
خدایا تا کی این خانواده می خواهند حکومت کنند ؟؟؟ ....
Iran, Islamic Republic of
این دانشگاه که مال پدرشان هست واز قبل از انقلاب هم کمتر شده است !وبه افراد نیازمند بخشیده اند ! اخیرا هم ناطق نوری را شریک کرده اند در تاسیس آن!!!!!
اینها نه تنها دانشکاه آزاد بلکه مدعی تمام ایران با مردمش هستند!!!!،متاسفانه.
رضا
Iran, Islamic Republic of
ما مردم باید در مقابل نبی مکرم اسلام، امام امت و انقلاب و شهدای عزیزمان شرمنده باشیم!! زیرا نتوانستیم در آزمون حراست و نگهبانی از انقلاب و آرمانهای ناب آن موفق باشیم! ....
Iran, Islamic Republic of
خدا مارااز خوارج زمانه مصون بدار.
از کجا آورده؟
به به مبارکه
الان دارید میسوزید؟
United States
بدبخت مال تو هم هستا
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
حق صدها نفر مثل بنده رو اینا دارن میخورن، نسوزم؟
نواب
Iran, Islamic Republic of
...دانشگاه دیگر به آقای هاشمی و فرزندانشون تعلق نداره....
بوی سوختن.... اراذل و اوباش و البته حامیانی همچون شما ! از قعر جهنم بلند خواهد شد...!!
بگو آمین
Iran, Islamic Republic of
مال خودشه
دانشگاه آزاد که برای این خانواده کم است...
Iran, Islamic Republic of
هرکسی که تقوای خدا را پیشه نکند خدا حتما ذلیلش خواهد کرد و ادم بدجوری برای بعضی مرتبطین دانشگاه ازاد نگران میشه که از سرمایه های انقلاب هم بودن اتفاقا
علیرضا
آقای هاشمی
من زمانی که شما در خط انقلاب بودید به خاطر حمایت از شما چه هزینه هایی که نکردم
ولی حالا دل من از دست شما خون است، خون
من دیگر شما را دوست ندارم
و اگر لعن و ناسزا نمیگویم به خاطر پایبندیم به برخی اصول اعتقادی است.
با این همه به خاطر سوابقتان با دلی پر درد و سینه ای پر سوز دعا میکنم عاقبت به خیر شوید
دمت گرم برادر عزیز
مودی
Iran, Islamic Republic of
سند میخواهید برای چه ؟در انتخابات ریاست جمهوری سال 72 که هاشمی تقریبا بدون رقیب جدی البته با رای کم حدودا12 میلیونی پیروز شد یکی از کاندیداها جاسبی بود .من آن موقع دانشجوی دانشگاه آزاد بودم .گفته بودند قرار است جاسبی یک سخنرانی تبلیغاتی در یکی از مساجد مشهد برگزار کند.از تمامی واحدهای دانشگاه آزاد خراسان آن موقع که ما هم یکی از آنها بودیم هر کدام یک یا دواتوبوس دانشجو به هزینه دانشگاه آزاد بردند مشهد که پای سخنرانی جناب حاسبی بنشینیم.وقتی در سال هفتادودو فقط در خراسن یک قلم از هزینه های دانشگاه آزاد این بود نمیدانم چرا بعضی ها خود را به خواب یا نفهمی میزنند و موضوعی به این روشنی را انکار میکنند. اگر دانشگاه آزاد چیزی ندارد چرا برای حفظ آن در دستان خودشان به هر دری میزنند؟!!!
عبدالله
فکر نکنم که خانواده هاشمی یک ریال از بیت المال سو استفاده کرده باشند ...
آره ! موافقم رقمش خعلي بالاتر از اين حرفاس ! واستا حذف صفراي پول ملي که تصويب شد شايد تونستم تو يه خط بنويسم رقمشو :|
اي بابا ! باز که شما افراطيا شرو کردين :| بابا اين مملکت ازقبل از انقلاب مال آقاي هاشمي بوده ! حالا همينکه اجازه ميدن توش نفس بکشين بي مواجب ، بايد دستشونم ببوسين ! اصن منظومه شمسي رو به نامشون زدن از ازل:|
Iran, Islamic Republic of
آره اگه میدانستس دارند تنها کشتی تفریحی مال کیست
اگه میدانستی چه کسی در لند بعد از فتنه 88 سه سال ماهانه بیش از ده میلیون تومان حقوق میگرفت
اگر میدانسته چه کسی از طریق بهینه سازی سوخت میلیارها تومان پولشوئی کرده و به نفع کاندیدای خاصی ریخت و پاش کرد
اگ میدانستی .... هرگز این حرف را به زبان نمی آوردی
Iran, Islamic Republic of
شما غافل از قدرت عظیم این تشکیلات هستید...
Iran, Islamic Republic of
جهان همینم نمی زاشتی سنگین تر بود چرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااابقیشو سانسور کردی
Iran, Islamic Republic of
"چه اینکه حسینیه ارشاد کانونی علیه رژیم شاه بود و مقایسه آن با دانشگاه آزاد معنای تامل برانگیز دیگری دارد."
تامل چی خوب مشخصه که دانشگاه آزاد هم در مقابل انقلابه. همین که هر مسئول بیکفایتی تو مملکت میبینیم یه مدرک یه شبه از شعبه دارغوزآباد دانشگاه آزاد رو میکنه و مملکت رو به فنا داده برای نابودی انقلاب بس نیست. اگه تو یه اداره دولتی کار کنید میبینید مدیران بیکفایت رو ...
محسن
Iran, Islamic Republic of
خدا حفظت کند هاشمی که هر کلمه تو تیری است بر قلب افراطیون. نفس هاشمی حق است که اینچنین جیغ خود حق پنداران را در می آورد.
از ارثیه دانشگاه آزاد بجز خاندان هاشمی فتنه گر چه چیزی به شما می رسد که اینقدر با حرص می گویی برادر. اندکی صبر سحر نزدیک است
alikanaany
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا
اگه هاشمی حق باشه!پس همه انسانهای .... بر حق خواهمد بود!....
یه افراطی انداختید تو دهنتون و هی تکرارش میکنید که کسی درمورد تاخت وتاز برخی حرف نزنه... کور خوندید. انشاالله درقیامت با هم محشورشوید.
شمس
Iran, Islamic Republic of
چه نفسی ؟! چرا حق امتیاز این دانشگاه را هاشمی غصب کرد . زیرا از رانت قدرت استفاده کرد و این دانشگاه را به نام خود و فرزندانش تملک نمود. دلم به حالت میسوزه . نمی دانم سرانجامت چه خواهد شد
محسن
Iran, Islamic Republic of
دلت به حال خودت بسوزد برادر جان. در ضمن قرار نیست تو بدونی عاقبت من چه میشود. ...
United States
نگاه ایشان به ایران ، نگاه ارباب رعیتی است دانشگاه آزاد که جای خود دارد. میگی نه از خودش بپرس.
راه باطل همیشه سرازیری است....
Iran, Islamic Republic of
بیشتر از این ها سرمایه است
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آل سعود.
هموطن
هاشمی و فرزندانش خودشون را صاحب دانشگاه که هیچ صاحب تمام مملکت ایران می دانند...
جهان نیوز مچکریم
جالب بود
طاهری استاد دانشگاه
الان نزدیک به 6 ماه است که واقعا آقای هاشمی به آرزو و مراد دلش که همان "دانشگاه آزاد مال ما و فرزندان ماست "رسیده .رفقای محسن و مهدی و یاسر و همینطور اشنایان فاطمه و فایزه هاشمی و دوستان احسان و سلمان میرزاده پسران حمید میرزاده تمام پستها و مسوولیت های کلیدی دانشگاه آزاد را بدون تجربه کاری تصاحب کرده اند.
Iran, Islamic Republic of
اینهمه سال با شعار مقابله با مافیای نفتی و فساد و ...جلو آمدید اما در این هشت سال اخیر معلوم شد ادعاها و شعارهایتان همه بازی سیاسی است.
در این هشت سال نوکیسه هایی جیبشان پر شد که فرزندان هاشمی باید جلوشان بوق بزنند.
Iran, Islamic Republic of
آخه یارو خیلی علاقه داشت که پس از برانداری خاندان سلطنتی پهلوی خاندان سلطنتی ه... را برپا کند...
Iran, Islamic Republic of
اقاي زرنگ نه دانشگاه ازادباغ فدك است نه شماازخاندان الالله ميباشيد اين دانشگاه جزواموال بيت المال است وميبايست هيئت امناي ان توسط نمايندگاني كه مقام معظم رهبري برميگزينند انتخاب شوند نه اينكه هيئت امنا ي ان موروثي باشد.