جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳

تجمع ارامنه مقابل سفارت ترکیه

جمعه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب: 419140
ارامنه تهران طبق هر عادت هر سال با راهپیمایی از مقابل کلیسای شورای خلیفه گری به سوی سفارت ترکیه، مقابل نمایندگی این کشور تجمع کردند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سوم و چهارم اردیبهشت مراسم یکصدمین سالگرد نسل کشی ارمنیان با حضور نمایندگان و دیپلمات‌های داخلی و خارجی در محل کلیسای شورای خلیفه گری ارامنه تهران برگزار شد.

همزمان امروز جمعه مراسم صدمین سالگرد کشتار ارامنه در ایروان، پایتخت ارمنستان برگزار شد. در این مراسم رهبرانی از کشورهای مختلف شرکت کردند که از آن جمله ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه بودند.

پیش از این مقامات ارشد کشورهایی مانند آلمان نیز نسبت به این واقعه واکنش نشان داده و از واژه "نسل‌کشی" برای توصیف آن استفاده کرده بود.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا نیز با احتیاط نسبت به این واقعه واکنش نشان داده بود و بدون اشاره به واژه نسل‌کشی آن را یکی از بدترین فجایع قرن بیستم خواند.

با اینحال ترکیه نسبت به استفاده از واژه نسل‌کشی حساس است و آن را محکوم می‌کند. رجب طیب اردوغان با اشاره به روابط مناسب فعلی با ارمنستان اعلام کرد که مشکل اصلی ترکیه با افرادی است که به دنبال استفاده از این مسئله برای منافع سیاسی خود هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هر روز مقابل سفارت و کنسولگری ایران در ترکیه تظاهرات های مختلف از هواداران داعش و عربستان و غیره برگزار میشه و انگار مسئولین خواب تشریف دارند و اجازه همیشگی تظاهرات هموطنان ارامنه را که مورد نسل کشی ترکها قرار گرفته اند را بدهند تا تو دهنی محکمی به نئوعثمانی ها باشد که در منطقه در حال فتنه هستند.
اردبیل
France
من هم نسل کشی ارامنه توسط دولت عثمانی را محکوم می کنم .واز دولت ترکیه می خواهم که منطقه ی دیار بکر درشرق ترکیه که دردوران عثمانی اشغال کرده اند به ایران باز گردانند.
leyla
خواب دیدی خیر باشه.به جای چشم داشتن به خاک سایر کشورها مواظب خودت باش